Gå til innhold

Frisyre. Redd for å se eldre ut :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 48 år. Har brunt hår som rekker nesten ned til bh-stroppen. Har hele lengder , men litt skrådd foran mot ansiktet. 

Skal til frisøren i uken, og er usikker.. skal jeg stusse 5  cm av lengden eller skal jeg klippe til rett over skuldrene? Tror jeg kler begge deler. Har ok hårkvalitet,  men ikke sånn helt fantastisk vakkert , mer vanlig og verken veldig tykt eller tynt.

Er litt red for å se eldre ut med håret over skuldrene. Det burde jo ikke bety noe  men det gjør det likevel.. 

Anonymkode: 9c380...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klipte av mitt nesten 60 cm lange hår etter jeg fikk barn.. Jeg røytet noe voldsomt og det var svært upraktisk med det lange håret og baby. I hode mitt så det veldig veldig lekkert ut med hår som gikk akkurat over skuldrene, tenkte jeg skulle se sofistikert og fin ut 😂 men i stedet så jeg bare at jeg fikk den vanlige mamma sveisen, de siste kg jeg ikke hadde klart å ta av meg enda syntes bedre, fikk enda mer bollekinn og dobbelthaka av kort hår og følte meg 10 år eldre.. Nå er heldigvis kg av og håret mitt lenger 😅 

Jeg sier ikke at dette kommer til å være deg, det er godt mulig du kan kle "kort" hår dødsbra! Jeg syntes det er skikkelig fint på de som kler det, dessverre var ikke jeg en av de. Det er vanskelig å si før man er der, men hår gror ut igjen også vet man det 😊 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vokser jo heldigvis ut igjen (men det er jo kjipt å angre da).Jeg hadde skulderlangt for ca 10 år siden,  men da var jeg jo 10 år yngre ..

Anonymkode: 9c380...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare føle på det, du kan spørre frisøren men min erfaring med det er at de mest sannsynlig kommer til å si "ja, det kommer til å bli kjempe fint!" 😅 det viktigste er jo hva du synes og kommer til å føle deg 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre frisøren hva hun mener du kan kle før du sier hva du tenker, så ser du om hun tenker i samme baner som deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp det litt mindre først, så kan du se om du vil klippe mer eller ikke.

Anonymkode: 1177a...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier du å stelle håret daglig, eller er det halvfett i en knute bak? Kortere hår krever gjerne en del mer daglig vedlikehold. Er du klar for det?

Anonymkode: 2a352...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes man bør ha litt lengde på håret om man ønsker å fremstå som yngre. Men halvlangt hår til skuldrene er fortsatt langt. Ville da kanskje gradert det litt nederst, så ikke det blir klipp som får rett av. Noe kortere enn dette, syntes jeg får kvinner til å se eldre ut. 

Anonymkode: 3fa9e...22a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar 

 Kortere enn til skuldrene er uansett uaktuelt. 🙂

Anonymkode: 9c380...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg ikke skulderlangt hår. Får alltid følelsen av at personen ikke har bestemt seg for om hun vil ha langt eller kort hår.

Anonymkode: becf9...364

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns skulderlangt kan være fint på de som har litt fall og bølger i håret, sånn at de har litt sånn beach-look. Har man rett hår ser det fort veldig hardt og kjedelig ut spør du meg, men det kan reddes inn ved å ha noen litt spennende striper i det. 

Men all ære til deg for at du vil beholde lengden. Jeg syns alle damer etter de bikker 35-40 bare gir opp og klipper aaaalt for kort. De kaller det "sporty" frisyre, men hva er sporty med konesveis? Verste jeg ser er de som er kortklipte og har veldig rett hår, sånn at de ender opp med å se veldig kantete og streng ut, ser ut som de går med en slags hjelm på hodet. 

Anonymkode: 0b499...887

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 48 år. Har brunt hår som rekker nesten ned til bh-stroppen. Har hele lengder , men litt skrådd foran mot ansiktet. 

Skal til frisøren i uken, og er usikker.. skal jeg stusse 5  cm av lengden eller skal jeg klippe til rett over skuldrene? Tror jeg kler begge deler. Har ok hårkvalitet,  men ikke sånn helt fantastisk vakkert , mer vanlig og verken veldig tykt eller tynt.

Er litt red for å se eldre ut med håret over skuldrene. Det burde jo ikke bety noe  men det gjør det likevel.. 

Anonymkode: 9c380...a25

Rekker nesten ned til BH-stroppen? Hva mener du? Det blir jo nesten ned til skuldrene.

Anonymkode: b0fc5...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rekker nesten ned til BH-stroppen? Hva mener du? Det blir jo nesten ned til skuldrene.

Anonymkode: b0fc5...18e

På ryggen, selvfølgelig.

Anonymkode: 98c8f...576

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns skulderlangt kan være fint på de som har litt fall og bølger i håret, sånn at de har litt sånn beach-look. Har man rett hår ser det fort veldig hardt og kjedelig ut spør du meg, men det kan reddes inn ved å ha noen litt spennende striper i det. 

Men all ære til deg for at du vil beholde lengden. Jeg syns alle damer etter de bikker 35-40 bare gir opp og klipper aaaalt for kort. De kaller det "sporty" frisyre, men hva er sporty med konesveis? Verste jeg ser er de som er kortklipte og har veldig rett hår, sånn at de ender opp med å se veldig kantete og streng ut, ser ut som de går med en slags hjelm på hodet. 

Anonymkode: 0b499...887

Jeg har nå klippet det til mellom haka og skuldrene, skulle gjerne ha hatt lengre hår, men problemet er at det etter jeg passerte 40 så har det blitt tynnere så det ser rett og slett ikke så fint ut. Sliter sånn med å finne en sveis jeg trives med og som ser bra ut og ikke gjør at jeg ser eldre ut enn nødvendig. 

Anonymkode: 76f18...3de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klippet meg nettopp, fra langt ned på ryggen til nå ca skulderlangt. Har fått mange komplimenter på at jeg ser yngre ut. Ser selv at dette kler meg bedre, ser ikke like dratt ut i ansiktet. 

Anonymkode: 98a5e...1d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger absolutt ikke å se eldre ut med en bob - det kommer bare an på klippen og hvordan du styler den!

438EF2F9-91C7-4441-85A6-F3125EB0457E.jpeg

Anonymkode: c0f86...90f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er unge mennesker som tydelig kler det, jeg brukte faktisk er av bildene for å vise hva slags frisyre jeg ønsket, men på meg ble det altså ikke like kult. Ikke alle som kler kortish hår.. Dessverre siden jeg syntes det er veldig fint på andre. Og jeg er bare 33 år, ikke eldgammel, så tror det handler en del om ansiktform, hvertfall for min del. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 50 år og har inntil nylig hatt hår ned til skuldrene, enkel og grei frisyre,-men veldig kjedelig (har litt tynt hår, og syntes det var vanskelig å få noe "fasong" på det). Nå har jeg nettopp klippet det i en helt kort litt gradert bob som rekker akkurat til kjevelinjen, og det ble en veldig stor forbedring. Har fått masse komplimenter for frisyren, og ser både yngre og mer edgy ut 😉  En venninne av meg (samme alder) har et helt fantastisk fint langt hår, og jeg er 100 % enig med henne når hun sier at det er det som kler henne best. Jeg tenker at både kort og langt hår kan passe til alle aldersgrupper, det som spiller mest inn er hårkvalitet og dyktigheten til frisøren.

Anonymkode: 1fad7...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev:

På ryggen, selvfølgelig.

Anonymkode: 98c8f...576

Det er ikke BHstroppen man har på ryggen...

Anonymkode: eb687...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er over 50 år og har inntil nylig hatt hår ned til skuldrene, enkel og grei frisyre,-men veldig kjedelig (har litt tynt hår, og syntes det var vanskelig å få noe "fasong" på det). Nå har jeg nettopp klippet det i en helt kort litt gradert bob som rekker akkurat til kjevelinjen, og det ble en veldig stor forbedring. Har fått masse komplimenter for frisyren, og ser både yngre og mer edgy ut 😉  En venninne av meg (samme alder) har et helt fantastisk fint langt hår, og jeg er 100 % enig med henne når hun sier at det er det som kler henne best. Jeg tenker at både kort og langt hår kan passe til alle aldersgrupper, det som spiller mest inn er hårkvalitet og dyktigheten til frisøren.

Anonymkode: 1fad7...113

Du gikk i kjerringsveisfella. Folk føler de må si noe når de ser at du har klippet deg, edgy er virkelig ikke bra dessverre.

Kjære TS, du burde ikke klippe så mye av håret i første omgang. Jeg har klippet meg kort én gang og så selv hvor feil det ble for meg. På den annen side er ikke hår ned forbi skulderbladene kort, det er en veldig fin lengde som de aller fleste kler. 

Anonymkode: eb687...5a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...