Gå til innhold

PCOS og høy AMH


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det fins sikkert mange tråder om dette, men jeg har ikke funnet noen «solskinnshistorier» som jeg nå trenger, etter å ha fått vite at jeg har det høyeste nivå AMH min gynekolog hadde sett på 140.

Har naturligvis pcos og er på min andre runde Letrozol etter at enkel dose ikke ga eggløsning - så ble i det minste ikke overstimulert av det.

Dobbel dose hadde CD10 heller ikke gjort noen follikkler dominerende.

Er nå på CD13.

Noen her som har blitt gravide med høyt AMH nivå? holdt det med lavdose stimulering (Pergo eller Letrozol) eller måtte du over på IVF? 

Anonymkode: c1dae...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg målte rett før jeg ble gravid og fikk sønnen min. Mener det var 149, rundt der hvertfall. Veldig høy! Var da 33 år. Har pcos og får ikke eggløsning av meg selv. Hadde den gang fire runder med letrozol enkelkur, fikk eggløsning men med lange og ustabile sykluser der man så på ultralyd at egget ble modent men slet med å slippe. Ble ikke gravid på enkel. Tok på femte runde dobbel kur, og fikk en tydelig eggløsning - med kraftige eggløsningsymptomer så det var ingen tvil. Ble gravid på denne syklusen og har i dag en snart 2 år gammel sønn. Så ja - det r mulig. Gyn var litt nervøs for overstimulering hos meg også men tror faktisk ikke det er så vanlig å bli overstimulert på letrozol. 
 

nå er jeg 35 og vi har akkurat startet ny prøverunde. Har hatt en enkelkur med letrozol (el men igjen ustabil og lang og ingen graviditet..), og nå dobbelkur = stabil el men ingen graviditet ; fikk mensen i dag. Så ja , høy amh betyr vel bare at man har masse umodne egg som aldri har fått lov til å utvikle seg. Er hvertfall veldig avhengig av letrozol for å få el her i gården så håper inderlig vi klarer en graviditet i løpet av de fire neste prøveperioden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tillia said:

Jeg målte rett før jeg ble gravid og fikk sønnen min. Mener det var 149, rundt der hvertfall. Veldig høy! Var da 33 år. Har pcos og får ikke eggløsning av meg selv. Hadde den gang fire runder med letrozol enkelkur, fikk eggløsning men med lange og ustabile sykluser der man så på ultralyd at egget ble modent men slet med å slippe. Ble ikke gravid på enkel. Tok på femte runde dobbel kur, og fikk en tydelig eggløsning - med kraftige eggløsningsymptomer så det var ingen tvil. Ble gravid på denne syklusen og har i dag en snart 2 år gammel sønn. Så ja - det r mulig. Gyn var litt nervøs for overstimulering hos meg også men tror faktisk ikke det er så vanlig å bli overstimulert på letrozol. 
 

nå er jeg 35 og vi har akkurat startet ny prøverunde. Har hatt en enkelkur med letrozol (el men igjen ustabil og lang og ingen graviditet..), og nå dobbelkur = stabil el men ingen graviditet ; fikk mensen i dag. Så ja , høy amh betyr vel bare at man har masse umodne egg som aldri har fått lov til å utvikle seg. Er hvertfall veldig avhengig av letrozol for å få el her i gården så håper inderlig vi klarer en graviditet i løpet av de fire neste prøveperioden. 

Tusen takk for svar og en historie som gir håp! 😊

Når har du eggløsning på dobbel dose? 

Krysser fingrene for at det klaffer for deg også snart! 

Anonymkode: c1dae...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar og en historie som gir håp! 😊

Når har du eggløsning på dobbel dose? 

Krysser fingrene for at det klaffer for deg også snart! 

Anonymkode: c1dae...38d

Med dobbel letrozol har jeg begge gangene hatt en syklus på 30 dager ca. Så el skjedde på dag 15 eller 16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...