Gå til innhold

Flettas dagbok


fletta

Anbefalte innlegg

Kjempefint at du har passert de magiske 12 OG har hørt hjertelydenhoppe.gif Tvillinger ja... skal jeg være helt ærlig, synes jeg det høres helt fantastisk ut. Sikkert slitsomt, men gud så gøy likevel.

Takk for hilsen i dagboken min. Det ble altså ingenting denne måneden heller, og er nå på dag 2. Var kjempedeppa i går, men føler meg bedre i dag. Pratet akkurat med legen, og hun sa det var svært normalt å slite med syklus opptil et halvt år etter MA. Er alltid glad når jeg hører ordet normalt vet du.

Men nå må du være flink pike og skrive til oss når det skjer noe nytt, eller hvis du bare vil skrive noen ord.

Ta godt vare på deg selv i rugeperioden. Heldige deg som kan gå rundt med mage i sommer icon_wink.gif

Kozer og klemmer fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Gratulerer med vel overstått 12 uker!...hvordan går det med deg da????..er jo nysgjerrige jenter som er her inne vettu! icon_biggrin.gif

og er det 2 der inne????...mannen min er tvilling, og han liker det godt!

klemz12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Gratulerer med overståtte 12 uker, så deilig nå kan du nyte tiden fram til fødselen.

Her sitter jeg med tentegrusom om noen dager er det fulle rukke igjen, gleder meg til og starte prøvionga igjen håper vi lykkes.

Du må holde oss oppdatert gleder meg til og følge med deg!!!

Klem fra PIa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer i magen din?

- håper du kjenner masse liv!!!

Hva tenker du?

- selvfølgelig at du er verdens heldigste flette-mor!

Kjenner du noe?

- bortsett fra takknemlighet for det som skjer med kroppen din i disse dager....

Har du noen plager?

- håper du er frisk som en fisk!

*klem*

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Tusen takk for hyggelige meldinger, har ikke vært så superaktiv her i det siste, overskuddet forsvinner fort om dagene icon_rolleyes.gif

I dag har jeg i allefall litt godt nytt......endelig har jeg vært på den etterlengtede ultralyd-timen icon_smile.gif

Sov ikke i hele natt, så for meg allslags skrekkscenarioer; barn med 5 armer, en slapp livløs bylt, 4linger, siamesiske tvillinger etc. etc. Hadde det ikke godt siste minuttene før vi skulle inn til legen, magen ville vrenge seg i alle retninger icon_lol.gif

Kom omsider inn og fikk lagt meg på benken, en litt eldre UL-skjerm til tross, der lå ett nusselig lite foster og vinket til foreldrene sine, hjerter_rundt.gif måtte gråte en liten skvett, gitt.

Legen tok ikke en veldig nøye gjennomgang av organene, men det han så så visstnok flott ut. Hjerte og hovedpulsåre i fullt arbeid, 2 armer, 2 bein, kunne nesten telle fingrene icon_smile.gif

Det lettet 100 kilo fra skuldrene mine.

Befruktningsdatoen jeg hadde funnet via TCOYF stemte også, bingo!

Nå skal vi på ordinær UL på Haukeland om 10 dager, med full organsjekk etc...... nå skal jeg prøve å se litt lysere på ting icon_wink.gif

Ellers har jeg det stortsett bra, litt vodt i ryggen fremdeles, og en del plaget med hodepine, men jeg skal ikke klage. Ligger ellers og kjenner etter spark hver eneste kveld, men det har jeg ikke kjent noe til enda.

Forøvrig er jeg hoppende glad fordi det er så mange som endelig er blitt gravide her inne, nå skal bare resten komme etter! BASTA!

Klemmer til dere alle fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Fletta...dette var godt å høre icon_smile.gificon_smile.gif

Så flott at alt var i orden...og at det ikke var 4linger der inne icon_lol.gif

Heidig du da som får hilse på nurket flere ganger!!Får du med deg bilde av bebisen hver gang?

Håper du blir i bedre form snart da, kipt å være pjuskete.... icon_frown.gif

Masse klemmer

fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Fletta!!!

Åhhhhh, det var gøy og lese at alt gikk bra på ultralyden.

Vi som kjempet for de to blå og nå har du kommet LANGT på vei heldigen.

Vi traff el sist,men alikvel lykkes vi ikke håper vi gjør det denne gangen.

Ikke så gøy og høre di har litt plager håper de gir seg snar, er du sykemeldt eller holder du koken.

Har ikke vært så flink og skrive i dagboken din,men skal prøve og ta meg sammen!!!

Håper vi treffes snart på msn, jeg jobber i bhg så jeg får aldri anledning o logge meg på dagtid,men på kveldstid her jeg som regel på plass....Håper vi sees snart

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh........... *misunn*

Du lykkelige kvinne!

Unner deg alt godt, Fletta!

Og det var godt å høre at alt sto bra til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Flettamor. FLOTT å høre at alt står bra til. Jeg blir litt lei meg over at min siuasjon skaper angst hos andre, DET ønsker jeg ikke. Husker jeg ble vettskremt selv første gang jeg kom ut på SG og det virket som ALLE der hadde opplevd SA/MA. Nå i ettertid forstår jeg jo at disse sidene tiltrekker seg oss som sliter litt, enten med å bli gravid, eller som har opplevd abort. Men da må du oppmuntre oss andre med ditt normale, mer eller mindre problemfrie svangerskap, for det er så godt å høre de gode historiene også. Jeg blir i hvertfall ved godt mot når jeg leser om dere som "klarer" det.

Ta godt vare på deg selv og liebe029.gif

Stor klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er visst rimelig treig med å oppdatere her, men bedre sent enn ikke noen ting :wink:

I dag er jeg 19+3, mao straks halvveis i svangerskapet! Hmmm, må jeg virkelig vente like lenge for å se mitt kjære barn som den tiden jeg allerede har lengtet etter det?!

Fikk terminen endre fra 07. til 13. november på ultralyden, men det hadde jeg egentlig ventet meg siden de aller fleste blir satt litt tilbake.

Den ordinære UL fant sted i forrige uke, og alt var (så vidt jordmor kunne se) vel med den lille. Debatten hadde gått litt i heimen om vi skulle vite kjønnet eller ikke, fletta-mannen ville ikke, jeg var nyskjerrig. Da jeg lå på benken og stirret på skjermen ble det plutselig ikke så viktig, var bare glad for at alt var bra, og lever nå i spenning til november. Ikke at vi hadde fått vite kjønnet like vel..... et mer mediesky barn skal letes lenge etter -h*n krøp sammen som en ball og ville slett ikke tas bilder av :lol:

Jordmoren fikk likevel sett alle de vitale delene; det er helt facinerende hva man kan se på UL! Hjertet hadde 4 kamre og pumpet blodet fint ut i aorta. Barnet drakk fostervann, og blæren tømte seg som den skulle. Ikke noe brokk på diafragma, og ikke hareskår. Hjernehalvdeler syntes, tær og fingre kunne nesten telles! Fasinerende!

De to siste ukene har jeg begynt å kjenne liv.... en snodig følelse. Var veldig usikker på hva jeg kjente først, men etter gjentatte ganger måtte jeg kontstantere at det ikke kunne være noe annet enn små spark. Kjenner det best når jeg sitter, små dunk med en følelse av elektrisitet :) Morsomt! Kan ikke kjenne det utenpå magen enda, til pappaens store fortvilelse.

Formen er litt varierende... hadde trodd det skulle være værre, men er ikke helt pigg likevel. Blir fort trøtt/sliten, sovner mot min vilje nester hver eneste ettermiddag. Bekkenet/baken er tidvis skranglete, pasientene ser rart på meg når jeg plutselig begynner å halte bortover korridoren! Er også plaget med litt svimmelhet, men Hb´en er fremdeles grei (11,0).

Litt mage har jeg visstnok også fått......legger ikke så mye merke til den selv, har alltid hatt litt ekstra, men andre mener jeg begynner å se gravid ut. OK, jeg ser forskjell når jeg ligger flatt :)

Kynnere har jeg harr i ukesvis, merker de kommer hyppigere når jeg stresser, er ikke vondt, bare litt ubehagelig hvis jeg ikke stopper opp.

Nei, dette ble langt! Om 2 dager får jeg min etterlengtede ferie, det blir godt. Skal være litt hjemme, mest i utlandet..... skal nyte den siste barnløse ferien :P

Hei og hopp. Klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann fletta :D

kjekt og høre fra deg igjen :D :D :D :D :D

Ja vi som lå likt snufs ja blir litt misunnlig jeg :oops:

Men kjempegøy og høre det har gått så bra med deg og snart halvveis spennende.

Du får oppdatere oss ikke gravide.

Nytt siste barnløse ferien håper det er min site også hi,hi

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg på etterlengtet ferie :D :D

Håper bare ikke jeg kreperer i varmen!

Lille hoppe er aktiv som bare det om dagene, romsterer som en tussete i magen min :wink:

Fletta (20+5), lille hoppe og fletta-mannen ønsker alle GOD SOMMER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:briller: GOD FERIE FLETTA :briller:

Hvor skal dere eller når du leser dette har du jo vært det, håper vi får et lite referat da :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 3 måneder senere...

:D

God ferie ja.........heheh, DET er lenge siden nå! Det er tydligvis vanskeligere å skrive dagbok for noen enn for andre :blunke:

Titter innom på graviditetsforumet her daglig, og sett i dagbøkene til de av dere jeg "kjenner" best, men holder meg mest inne på snart-mamma sidene.

Er fremdeles gravid, men nå er det bare 15 dager til terminen 13. november :roll:

En liten oppdatering kan kanskje være på sin plass!

Jeg har hatt et fantastisk svangerskap, syns jeg. Endel plager av ymse slag selvfølgelig, men det hører jo med. Har endel bekkenplager, humper rundt her, men å være gravid er MYE bedre enn hva jeg var blitt forespeilet.

Nå har jeg hatt permisjon en uke allerede, jobbet 50% den siste mnd. før det, følte det gikk noenlunde bra. Skulle gjerne jobbet en dag eller to i uken nå også, for dagene blir laaaaange.

Men, men..... innen 4 uker er barnet ute uansett (inkl. overtid), så det er bare å smøre seg med tålmodighet.

Var hos jordmor idag, alt er som vanlig bra, og i dag kunne hun fortelle at hodet har festet seg i bekkenet...hurraaaaaaa :D Da kan vannet gå uten at jeg trenger bekymre meg.

Ellers har jeg en aktiv baby i magen, sparker i vilden sky, men stortsett er det bare koselig. Litt høyt SF-mål har jeg hatt hele veien, så rundt 4 kg må jeg visst regne med at den vil veie ved fødselen ialle fall. Satser på det går bra, har iallefall tenkt å føde på Storken (abc-avd.) så langt det lar seg gjøre, så får jeg heller se hvor vondt det egentlig er når fødselen setter igang (får ikke epidural på Storken).

Skal se om jeg ikke titter innom igjen her om noen dager....helst som nybakt mamma da :lol:

Ønsker alle dere andre lykke til med prøving og graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen har svangerskapet ditt godt fort, ja jeg er fortsatt prøver og er temmelig netfor av den grunn i disse dager.

LYKKE LYKKE TIL MED FØDSELEN GI OSS ET FYLDIG REFERAT NÅR DET ER UNNA GJORT MÅ JO HØRE HVORDAN DET GIKK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der kom det sannelig en oppdatering fra Fletta-mor ;)

Ville bare si LYKKE TIL MED FØDSELEN!

Gleder meg til en fødselrapport fra deg ;) Følger jo med litt inne på SM da...håper noen hinter litt når du er igang!

Huff...det ringer på i ett sett her...Halloween vet du. Og jeg som ikke har noe godteri i huset!!!! (spist opp for lenge siden gitt...går ikke ann å sette frem ei godteskål her i huset nei *gal gravid dame gafler i seg* :oops: )

Så jeg må nok regne med å bli fortrylla i løpet av kvelden :briller:

Klem fra Zafir og Lillebror 24+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med fødselen, jeg kommer etter om 8 mnd.....*himler med øynene*

Fortell meg gjerne hvordan det fungerte på "Storken".

Har vurdert det alternativet selv også, men er så feig mht. til smerte... *rødmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qlio: det spørs om jeg ikke må revurdere planene om "storke-fødsel" litt. Var på vekstestimering i dag pga. høyt SF-mål, er 12 dager til terminindag, men legene mener barnet allerede veier 4400g...hjeelp! Så hvis ikke noe skjer innen termin vil de mest sansynlig sette igang fødselen kunstig, da regner jeg med det blir på føden med epidural og full pakke :-?

Krysser fingrene for at fødselen setter igang av seg selv en av de nærmeste dagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...