fletta Skrevet 25. mars 2002 Forfatter #21 Del Skrevet 25. mars 2002 Heisann Anne Her i gården er vi begge turnusarbeidere og ikke alltid hjemme på samme tid. Jeg testet rett før en seinvakt (da var han på dagvakt)...nyskjerrigheten tok overhånd. Valgte å vente med å fortelle det til dagen etter hvor vi hadde god tid sammen. Hadde ikke lyst å ta det pr. telefon, ei heller 2 minutter før jeg måtte stupe i seng! Tror både han og jeg likte overraskelsesmomentet dagen etterpå...herlig reaksjon på han! Dette er det sikkert delte meninger om, jeg tror ikke jeg hadde villet testet mens han så på uansett. Følte også at det var godt for meg å fordøye følelsene litt på egenhånd aller først God påske 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 2. april 2002 #22 Del Skrevet 2. april 2002 Hei Fletta! Hvordan går det med deg??? Nå begynner du jo å komme langt på vei. Håper du hadde en fin påske. Selv hadde jeg to uker på fjellet, og det hadde jeg meeeget godt av. Føler meg bedre på alle måter. Det begynner å bli mange dagbøker, så en rekker desverre ikke å skrive så mye i andres bøker lenger. Men jeg følger med deg Ta vare på deg selv og magen fremover. stor klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poona Skrevet 5. april 2002 #23 Del Skrevet 5. april 2002 Hei Fletta!!! Står det bra til med deg??? Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal teste i morgen, eller om jeg skal vente å se om mensen dukker opp. Tenkte jeg evt. skulle sjekke tempen først, er den fortsatt høy, så tester jeg. Skummelt er det!!! Lurte på en ting: ligger tcoyf-skjemaet ditt på nett enda?? I tilfelle, er det mulig å få adressen slik at jeg kan se på den?? Mange klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppe74 Skrevet 5. april 2002 #24 Del Skrevet 5. april 2002 Hei Fletta Takk for hilsener i dagboken min Det er alltid like koselig når noen har vært innom dagboken. Hvordan går det med deg? Har du gått lei av å skrive?? Jeg synes det er veldig gøy å følge med på deg iallefall. Du ligger jo noen uker forran meg, så da kan jeg se hva jeg har i vente Og foreløpig ser det ut til at jeg kan vente å få litt skrivevegring Hmm jeg håper ikke du syntes jeg var stygg nå. Jeg håper jo og tror at alt går bra med deg siden jeg fikk hilsen fra deg senest i dag.. Hilsen Hoppe74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poona Skrevet 6. april 2002 #25 Del Skrevet 6. april 2002 Heisann Fletta!! Takk for hilsen inne på SM!! Jeg har foreløpig fått termin alt i fra 12-14 desember.. Kommer til å skrive mer senere Mange klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 9. april 2002 Forfatter #26 Del Skrevet 9. april 2002 Hei igjen En liten oppdatering fra denne kanten! (etter oppfordring fra Hoppe ) Syns ikke det skjer så mye...tiden går saaaakte. Hadde trodd at når jeg ble gravid ville det være store forandringer i kroppen hele tiden, den gang ei. Er i dag 9+5.....hmmm, nå er det bare to uker til jeg liksom kan slappe litt mer av, tvilsomt at det skjer! Jeg kan ikke fatte at det er et lite mirakel i magen min, det er helt uvirkelig. Har såååå lyst å ta ultralyd bare for å se at det er sant, men det koster jo MASSE når man ikke har en god grunn til å få det; får smøre meg med tålmodighet tror jeg! Var hos lege i forrige uke, 1. svangerskapskontroll! Joda, legen fastslo graviditeten etter en GU; livmoren var på størrelse med en appelsin (tilsvarende 8 uker sa legen, men da var jeg 9 uker...er vel vanskelig å være helt konkret så tidlig). Skal til jordmor i uke 12, lurer på om hun kan høre hjertelyd da; noen som vet? Ellers har jeg heldigvis vært spart for kvalme, har vært litt uggen i magen et par-tre ganger, thats it! Lite symptomer i det hele tatt.....humøret er stabilt, er litt trøtt for tiden, blir litt ekstra sliten i ryggen etter en dag på jobb, brystene er fremdeles ømme, vekten er den samme, hatt litt vondt i venstre side av baken (håper IKKE jeg får bekkenløsning!). Tidvis blir jeg ekstreeemt sulten, selv om jeg nettopp har spist, skal si tarmene kan gi lyd fra seg Har fortalt nyheten til de vordende besteforeldre samt noen venner, gleden er stor Venter litt til med å si det på jobben + resten av familien. En ting er iallefall sikkert, jeg har verdens beste mann Han pusler rundt meg, koser med magen og er så omsorgsfull som bare det! Overbeviser meg om at det er liv i magen når jeg tviler, og sier at det blir fantastisk uansett om det er en eller flere barn i magen min (jeg er livredd for at det er flere enn èn der inne!). Han ser i barnevognskataloger med fryd, og er like ivrig som meg til å planlegge barnerommet. I går sa han at vi snart burde begynne å synge for den lille, også! Mmmmmmmmmmm, jeg elsker deg _________________ fletta ~~~~~~~~~~1212[ Dette Innlegg er endret av: fletta den 2002-04-09 14:38 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 12. april 2002 #27 Del Skrevet 12. april 2002 Tusen takk for hyggelig innelegg!!! Det varmer alltid! Går alt bra med dere???? Fortell!!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 16. april 2002 #28 Del Skrevet 16. april 2002 Hei Fletta, og takk for hilsen i dagboka mi! Stikker innom en tur for å ønske deg masse lykke til videre jeg, håper alt er vel med magen og formen forøvrig Skal bli artig å følge deg fremover! Klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia Skrevet 16. april 2002 #29 Del Skrevet 16. april 2002 Heisann Fletta!!! Hvordan går det med den gravide fru da?? Jeg har jo starta med temp målingen, hm bli ikke helt klok jeg. Før EL hadde jeg 35,69-35,69,men etter EL(hadde EL på tirsdag i følge Tcoyf) har jeg hatt 36,09 - 36,39. Dagen etter EL og i dag har jeg hatt 36,09 ellers har den vært høyere. Ja jeg må lufte det for en liten ekspert. Håper sånn at vi lykkes denne mnd eller ihvertfall før sommeren. Hvordan går det med deg, har du vært på ultralyd??? Så gøy og følge med deg... Klem fra Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 16. april 2002 Forfatter #30 Del Skrevet 16. april 2002 Aaaargh....tiden går så saaaaaakte!!!! 10 uker og 5 dager på vei, skulle ønske jeg iallefall var over de 12 etterlengtede ukene. Nå sitter jeg her og venter på MAGE...det er nesten det jeg gleder meg allermest til. Det ser så nydelig ut å være gravid med stor mage; sikkert plagsomt når den først kommer, men jeg drømmer videre i mellomtiden Har fremdeles ikke andre symptomer enn litt småplager her og der. det dukker stadig opp noe nytt som jeg gir graviditeten skylden for. Helt pyton.... jeg tror jeg har fått litt mørkere/kraftigere hårvekst i annsiktet, syns så tydelig jeg så anntydning til bart her forleden ( ), så nå sitter jeg her med blekemiddel på overleppen Kan det være hormonene som er ute og bøller??? Ellers er det ingen som skjønner hva jeg sier fortiden, har brukt nesedråper flere ganger daglig i årevis -graviditet = slutt med fast bruk av dette! Resuldaded er konsdand dedd dese! Siste plagen på dagens liste er rygg/rompe-smerter. Jobber som sykepleier og haler og drar i pasienter dagen lang....tror jammen ikke bekkenet liker det! I dag har jeg haltet rundt pga. stikkninger i baken og nedover låret. Morsomt. Vil jo ikke gi kollegaene alt for mye ekstrabelastning heller. Nei nok syting. Egentlig har jeg det supert når jeg leser hva enkelte andre gravide må gjennomgå. Det er flott å vite at jeg har en liten spire i magen, både mannen og jeg storkoser oss med tanken. Det eneste aberet er at vi ikke har vært på UL enda, så jeg tør ikke slippe jubelen 100% løs. Hei så lenge (blekekremen må vaskes av nå...) _________________ fletta ~~~~~~~~~~1212[ Dette Innlegg er endret av: fletta den 2002-04-16 17:45 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 17. april 2002 #31 Del Skrevet 17. april 2002 Hei Fletta... Takk for koselig hilsen i dagboka min!..håper du hadde rett angående EL, fikk iallefall kost oss....idag steg tempen igjen, dog bare til 36.29, den tempen jeg hadde før evt EL, ikke vet jeg, håper den stiger mer snart.....koser iallefall regelmessig, slik at har jeg EL, kan vi ikke bomme..... Koselig å lese om hvordan det går med deg og din fremtidige mage...du koser deg nok veldig..gleder meg til det en gang blir min tur.... Det blir nok ikke så lenge til du begynner å få mage, det blir nok spennende!!...kos deg videre i svangerskapet, så skal vi se om vi andre ikke kommer etter snart!..*håpe-håpe*.. klemmer fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 18. april 2002 #32 Del Skrevet 18. april 2002 Hei Fletta!! Takk for hilsen i dagboka, det var veldig koselig. Gøy å lese hvordan du har det. Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i endel av det du skriver. Skjønner godt at du er bekymret før du har vært på UL, men du må bare tenke positivt. Du har jo kommet utrolig langt på vei nå, og det er ganske trygt etter uke 9. Klart at det ikke hjelper å lese om tilfeller som mine, men det er ikke så veldig vanlig, så det er ingen grunn til at det skal skje deg. Det må du huske på!!!!! Også må du love meg å passe deg litt når du er på jobb, så du ikke får rygg/bekkenproblemer. Ta vare på deg selv, legg bekymringene til side, og koooos deg med graviditeten (heldiggrisen ). Stoor klem fra Taurus 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 24. april 2002 Forfatter #33 Del Skrevet 24. april 2002 PÅ tide med litt oppdatering Den siste tiden har jeg følt meg ganske opplagt og hatt veeeeldig lite symptomer på graviditet. Selv brystene som har vært ganske ømme er mindre ømme nå. Jo mer jeg har lest på nettet, dess sikrere har jeg vært på at fosteret er dødt (MA), det er forferdelig å gå rundt uten å vite. Alle andre sier at det selvfølgelig ikke er tilfelle, men jeg tenker som så: "hvis det rammer andre, hvorfor skal det ikke ramme meg??" Brøt helt sammen her forleden, ikke hadde jeg råd til å ta ultralyd heller. Bedre ble det ikke da jeg på mandag skulle prøve å høre hjertelyden med doppler...neida, ingen lyd. I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor, hadde håpet hun skulle henvise meg til UL, men det virket ikke som hun tenkte i de baner. Heldigvis hadde hun en doppler og ville forsøke å finne hjertelyd! Hun trykket den rundt på magen i flere minutter uten å høre annet enn min puls, men plutselig slo en mye raskere frekvens inn........åååååå, jeg kunne nesten ikke tro det! Babyen min lever YES! Nå kan jeg endelig ta det med ro og nyte graviditeten litt mere I morgen er jeg 12 uker på vei også, så den mest kritiske perioden skal være mer eller mindre over nå! Puh - godt å få luftet hjertet litt! klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 26. april 2002 #34 Del Skrevet 26. april 2002 Så spennende, Fletta! Leser med stor spenning, og kjente hjertet mitt hoppet da du skrev at babyen din ga fra seg lyd.... det må være fantastisk følelse!!! Jeg håper jeg følger etter om ikke så altfor lenge, stedatter har lagt inn anbud på en lillebror eller lillesøster. *ler*12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 29. april 2002 #35 Del Skrevet 29. april 2002 Hei Fletta !! Takk for hilsen i dagboka mi Har du meldt deg inn på msn da, gjør det da - så er vi hvertfall 4 stk. som venter spent på deg . Håper at det er vår tur alle sammen snart, vi temper på harde livet....alt går bra med deg også skjønner jeg. For en god følelse det må være å ha "noe" inne i kroppen .. Klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 2. mai 2002 #36 Del Skrevet 2. mai 2002 Dette var jammen meg koselig å høre Fletta. Når du er 12 uker på vei, og vet at barnet lever tror jeg du kan slappe helt av. Nå må du bare nyte resten av gravididteten, og koooose deg. Husker du at du lo av meg når jeg syntes det ble litt mye graviditet, så jeg var mindre på forumet?? Tror nesten du har fått snev av det selv jeg Men du må holde oss sånn nogenlunde oppdatert om tilstanden og fremskrittene da. Klem fra 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fletta Skrevet 7. mai 2002 Forfatter #37 Del Skrevet 7. mai 2002 Hei igjen! Jeg er nok ikke så veldig aktiv, nei, Taurus....syns liksom ikke det er så mye å snakke om enda, det er ikke store forandringene som skjer Er iallefall innom sidene nesten hver dag og ser hvordan det går med alle prøverne som skal teste ol...... spenningen er stor fortiden! Ønsker dere alle lykke til og håper de etterlengtede blå dukker opp snart! Selv har jeg vært hos legen igjen i dag. Urinprøven var fin, blodtrykket stabilt, og jeg har hverken HIV eller syfilis...hihihi. Vekten har ikke økt, har heller gått ned 1,5 kg., men det gjør ikke noe - det er nok å gå på Magen har ikke fått gravid-bul enda, venter i spenning. Det eneste aberet er at livmoren er en god del større enn normalt på dette tidspunktet (13 + 5), så nå blir jeg sendt på ultralyd (det er bare gledelig!). Fikk et symfyse-fundusmål på ca. 17 cm, på skjemaet tilsvarer det ca. uke 18-19!!! Kan ikke tro at jeg er blitt befruktet tidligere heller, målte jo temp, hadde vanlig mens ol., dessuten tok jeg 8 graviditetstester før mensen dukket opp. Jaja, får bare vente å se. Krysser fingrene for at det ikke er noe galt fatt, kjempebaby, tvillinger, alt for mye fostervann etc. Hjertelyden var der iallefall, så det er liv i leiren. Er det noen av dere som har erfaringer med for stor livmor?? Klemmer og lykkeønskninger til dere alle fra _________________ fletta ~~~~~~~~~~1212[ Dette Innlegg er endret av: fletta den 2002-05-07 12:53 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. mai 2002 #38 Del Skrevet 8. mai 2002 Godt å høre at alt står bra til i leiren din, nå får du bare kose deg i vårsolen, og nyte at kroppen din vokser seg stor og flott! Selv synes jeg "alle" er gravide om dagen, og gleder meg villt på deres vegne. Ha en flott fridag i morgen!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zafir Skrevet 8. mai 2002 #39 Del Skrevet 8. mai 2002 Hei Fletta Gratulere med vel overstått 12 uker Når er det du skal på UL? Leste inne på SM hva du skrev hvis det viser seg å være 2 der inne Jeg er også litt nervøs for at det kommer 2 el. flere neste gang (forhåpenligvis) jeg blir gravid... Men det er jo masse fordeler også da! Masse kos å kjærlighet å gi, dobbelt så morsomt når man ser de første glisene osv. Håper at alt står bra til iallefall, og at det ikke er noe å bekymre seg over... Lykke til - og gled deg til å se nurket!! Klemmer fra12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 10. mai 2002 #40 Del Skrevet 10. mai 2002 uæh - er det en mulighet for at det er to der inne ?? Dobbel lykke med andre ord.... Det er vel også en lettelse å ha passert den magiske grensen på 12 uker...hold oss oppdatert da vennen...Om ikke i dagboka så prates vi vel på msn Kos deg i sommervarmen og nyt graviditeten...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå