Gå til innhold

Høstdepresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen være så snill å hjelpe meg med å se lysere på tiden som venter oss? Jeg blir alltid ekstra uggen og trist når sommeren nærmer seg slutten, men så tidlig som nå har jeg aldri opplevd å føle på "høstdepresjon" før.

Jeg hater å se alle blomster og løv dø rundt meg, mørket, kulda osv. Prøver å fokusere på de fine og positive tingene i livet, men de mørke tankene vinner alltid. Jeg er en heldig person, med familie, jobb jeg trives i, vi er friske og har det bra. Likevel blir jeg helt i fra meg når sommeren går mot slutten(jeg vet jo at vi er midt i ferien) og går bære å gruer meg til høsten. Nå er det så ille at jeg må gråte, får vondt magen osv.

Noen tips til en deppa og negativ person?

Anonymkode: 41be4...a01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du burde ta deg en tur til fastlegen? Det kan høres ut som om du burde ha en fagperson å prate med sånn at du kan lære deg litt mestringsstrategier slik at du slipper dette! 

Anonymkode: aa5b9...e68

AnonymBruker
Skrevet

Tenk at vi kanskje kan få en sommer som vi hadde for et par år siden hvor vi hadde julitemperatur gjennom hele september. Så kaster du bort mismotet 2,5 måned før høsten er her.

Anonymkode: 6e294...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å fokusere på ting som er fint, men det går bare ikke.

Mannen min har alltid vært flink til å oppmuntre meg og få meg til å glede meg til ting. Vi bruker å ta en ferie på høsten,  kun for å forlenge sommerfølelsen litt og for å ha noe å se frem til,  men i år blir det jo ingen tur.

Jeg kommer over "kneika" når høsten først er her, men jeg gruer meg likevel til sommeren og lyset forsvinner. 

Jeg er en takknemlig og blid person ellers, men humøret/psyken forandrer seg nå mot sensommeren. Jeg liker ikke å være en sånn person.

TS

Anonymkode: 41be4...a01

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart det kommer tidlig nå for det kjennes da faen meg ut som sommeren er slutt. Trodde jeg kunne legge vekk ullsokker, stillongs og ullgenser men Neida! Jeg sitter her i de samme klærne jeg har gjort i vinter -_- håper det kommer skikkelig være ila juli, august.

Liker heller ikke høsten hele tiden fordi det minner om nytt kapittel. Alle starter med noe nytt. Nytt skoleår, ny jobb, alt setter i gang igjen liksom. 

Anonymkode: 226b3...149

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart det kommer tidlig nå for det kjennes da faen meg ut som sommeren er slutt. Trodde jeg kunne legge vekk ullsokker, stillongs og ullgenser men Neida! Jeg sitter her i de samme klærne jeg har gjort i vinter -_- håper det kommer skikkelig være ila juli, august.

Liker heller ikke høsten hele tiden fordi det minner om nytt kapittel. Alle starter med noe nytt. Nytt skoleår, ny jobb, alt setter i gang igjen liksom. 

Anonymkode: 226b3...149

Håper jeg å. Dette er ille, det er for kaldt. Det regner 20 ganger om dagen😴🥺

Anonymkode: 541a1...461

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Tenk at vi kanskje kan få en sommer som vi hadde for et par år siden hvor vi hadde julitemperatur gjennom hele september. Så kaster du bort mismotet 2,5 måned før høsten er her.

Anonymkode: 6e294...9ec

Får ikke håpe det. Norsk sommer skal max 21 grader på temperaturstokken. Basta :)

Anonymkode: 9bbf3...ae9

AnonymBruker
Skrevet

Høsten er fin synes jeg. Kaldt og klart og ting faller til ro. Det nydelige lyset over åskammen og lukten av stekt seibiff og løk.

Anonymkode: 9bbf3...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...