AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #21 Skrevet 16. juli 2020 Må du ha bærbar for modellering? Jeg driver med mye 3d modellering via hobby og jobb. Hjemme har jeg en eldre stasjonær "gaming" PC som jeg ga 4000kr på finn. På den maskinen har jeg også skjerm på 30" som jeg ga 1500 for på finn. Dette er en i7 med 16gb ram og 8gb skjermkort. På jobb har jeg en top of the line bærbar fra 2019 til 30k og den er ikke så mye raskere enn gaming pcen bygget i 2014 når det kommer til 3D modellering. Dessuten er stor skjerm veldig behagelig når du jobber med modellering og design. En 15-17tommers bærbar er kjedlelig å drasse på rundt på skolen. Om du har mulighet ville jeg undersøkt muligheten for stasjonær arbeidsstasjon på hybelen og en lettere bærbar til alt annet. Den løsningen vil være mulig å realisere for under 10k Anonymkode: 2fc64...9d8
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #22 Skrevet 21. juli 2020 Tusen takk for alle svar, høres ut som jeg kanskje må bruke storstipendet... Og krysse fingrene for at det muligens kommer noe salg❤️ Anonymkode: 29c4b...87e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #23 Skrevet 21. juli 2020 På 16.7.2020 den 9.52, AnonymBruker skrev: Må du ha bærbar for modellering? Jeg driver med mye 3d modellering via hobby og jobb. Hjemme har jeg en eldre stasjonær "gaming" PC som jeg ga 4000kr på finn. På den maskinen har jeg også skjerm på 30" som jeg ga 1500 for på finn. Dette er en i7 med 16gb ram og 8gb skjermkort. På jobb har jeg en top of the line bærbar fra 2019 til 30k og den er ikke så mye raskere enn gaming pcen bygget i 2014 når det kommer til 3D modellering. Dessuten er stor skjerm veldig behagelig når du jobber med modellering og design. En 15-17tommers bærbar er kjedlelig å drasse på rundt på skolen. Om du har mulighet ville jeg undersøkt muligheten for stasjonær arbeidsstasjon på hybelen og en lettere bærbar til alt annet. Den løsningen vil være mulig å realisere for under 10k Anonymkode: 2fc64...9d8 Må nok dessverre ha bærbar (hadde vært veldig greit å hatt stasjonær selvfølgelig). Mulig det kan gå å koble bærbar opp på en større skjerm? Anonymkode: 29c4b...87e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #24 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar, høres ut som jeg kanskje må bruke storstipendet... Og krysse fingrene for at det muligens kommer noe salg❤️ Anonymkode: 29c4b...87e Det er jo akuratt dette storstipendet er ment til. Anonymkode: 2f4df...90d
Baker Harepus Skrevet 21. juli 2020 #25 Skrevet 21. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må nok dessverre ha bærbar (hadde vært veldig greit å hatt stasjonær selvfølgelig). Mulig det kan gå å koble bærbar opp på en større skjerm? Anonymkode: 29c4b...87e Selvsagt. Gjerne flere skjermer. Se om du får dockingstasjon til den du velger, da kan du ha 2-3 skjermer hjemme, skikkelig tastatur og mus - og enkelt ta med deg kun PC når du skal på forelesning.
Charlie Amberson Skrevet 26. juli 2020 #26 Skrevet 26. juli 2020 (endret) Min sønn ble også utsatt for sånne krav i utdanning. Men det viste seg at skolen ikke hadde oppdatert kravet om "kraftig grafikkort" på år og dag slik at det som før var betegnet som kraftig nå var blitt helt gjennomsnittlig. Pga tekniske fremskritt. Han hadde ingen problemer med å gjennomføre fagene med en helt vanlig laptop til ca 5000. Ta en titt på feks https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=183467571 Endret 26. juli 2020 av Charlie Amberson
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå