Gå til innhold

Finner ikke skolePC til under 8000 kr.....

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Utdanningsstedet anbefaler at vi har en PC som har følgende kriterier: Windows operativsystem. Bør ha minst 8 GB minne og rask prosessor (dersom INTEL, minst Core-i5 flere kjerner eller ekvivalent). Anbefaler en gaming laptop pga. kraftig skjermkort i forbindelse med SD-modellering og mulighet for tilkobling av VR briller. Bra grafikkort bør prioriteres. Kan være fordelaktig med SSD-disk og matt skjerm.

Problemet mitt er at jeg ikke finner en PC under 8000 kr.... jeg har igrunn ikke mer enn 4000 kr å bruke på skole PC:( Tips til rimelig skole PC som oppfyller kravene? Jeg skal gå ingeniør, bygg

Anonymkode: 2c1c5...e87

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal nok slite litt med å finne ny pc med de kravene til 4000. Har du sjekket på Finn.no? Med vesentlig lavere spesifisert PC vil du slite med ytelse på VR og modellering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har slike tekniske krav å forholde deg til så koster det penger, dessverre. 

Nærmere skolestart pleier det å være tilbudskampanjer på PCer. Hvis du kan vente til august så er det kanskje lurt. 

Første utbetalingen fra Lånekassen er jo også en del større enn resten av året, nettopp for å dekke utgifter til bøker og utstyr. 

Anonymkode: 8b2da...e1a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tull med mesteparten av disse kravene. Med mindre du driver medieredigering og faktisk trenger en mac, kan du kjøpe en helt vanlig PC til 4-5k uten problem. Både jeg og bestevenninna mi skrev nettopp master med MYE dataarbeid (biologi, R) på notebooks. Ikke noe problem. 

Anonymkode: 74bfb...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt PCdeal. 

Anonymkode: 57d33...035

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tull med mesteparten av disse kravene. Med mindre du driver medieredigering og faktisk trenger en mac, kan du kjøpe en helt vanlig PC til 4-5k uten problem. Både jeg og bestevenninna mi skrev nettopp master med MYE dataarbeid (biologi, R) på notebooks. Ikke noe problem. 

Jeg vil tro ingeniørfag (bygg) driver med en del 3d modellering og da trengs det grafikkort + kraftig maskinvare. 

Anonymkode: 8b2da...e1a

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på deres dataarbeid og 3D-modellering o.l. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg kjøpte en Lenovo PC til ca 4000. Det har fungert utmerket de årene jeg har studert i hvert fall🤷‍♀️

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Wilma89 skrev:

Jeg kjøpte en Lenovo PC til ca 4000. Det har fungert utmerket de årene jeg har studert i hvert fall🤷‍♀️

Kanskje lese innlegget før du kommer med meningsløse kommentarer?

• Liker 5
Skrevet

Komplett tilbyr nedbetalingsplan

Skrevet

Du får 3000-4000,- i utstyrsstipend også, klarer du å spare resten til august? 

AnonymBruker
Skrevet

kjøpte pc i 2007 til 12 000 da jeg var 16.

Anonymkode: 1a0dd...b36

Skrevet
26 minutter siden, Antisvindleren skrev:

Kanskje lese innlegget før du kommer med meningsløse kommentarer?

Du kan jo bare ignorere det hvis du mener det er en meningsløs kommentar 

Skrevet
Akkurat nå, Wilma89 skrev:

Du kan jo bare ignorere det hvis du mener det er en meningsløs kommentar 

Han spør etter tips til en PC som oppfyller kravene. "En Lenovo-PC" sier ingenting, hvertfall ikke når du sier noe om hva du brukte den til utover det du sier. 

Om du kun brukte den til å skrive i Word og surfe på nettet, så har det 0 relevans til det TS spør om

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor mye modellering og VR drev dere med? VI holder på med masse BIM (Bygningsinformasjonsmodellering) på sykehuset jeg jobber på og det krever ganske bra utstyr for å kunne flyte greit. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Snabeltann skrev:

Du får 3000-4000,- i utstyrsstipend også, klarer du å spare resten til august? 

Ikke på høgskole / universitet som det her er snakk om. Det er kun på VGS.

AnonymBruker
Skrevet

Vent til storstipendet i august, det er til nettopp slike ting 🙂 Forøvrig skjønner jeg ikke alle dere som tipser om studie-PCer som fungerer på studiene deres når dere tydeligvis driver med helt andre ting enn TS. PCen min dekker mine behov og jeg er superfornøyd med den, men den ville nok gått fullstendig i oppløsning om den skulle gjøre mer heavy 3D-modellering. Ergo er det fullstendig irrelevant.

Anonymkode: 398a3...2bd

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...