Gå til innhold

Hvis du møter en eks-venn på gata...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Historien i korte trekk: Jeg hadde en bestevenninne for typ 10 år tilbake og vi hang sammen som erteris (ja, vi var i den alderen, tidlig i 20-åra). Etterhvert fikk hun seg kjæreste og flyttet sammen med ham, og vi så hverandre ikke like mye. Så flyttet jeg til en annen by, og vi så enda mindre til hverandre, men hadde kontakt på Facebook. For et par år siden lurte jeg på hvorfor jeg ikke hadde sett noen FB oppdateringer fra henne i det siste, og oppdaget at hun har slettet meg fra FB, og det samme har typen hennes. Har fått høre via andre at de har giftet seg og jeg ble ikke invitert i bryllupet engang. Vi var svært nære venner.

For et par dager siden så jeg dette mennesket på gata. Jeg vet ikke om hun så meg, men jeg gikk ihvertfall en annen vei og gjemte meg bak en stolpe. Hva skal jeg liksom si til henne?

Hva ville du gjort i en lignende situasjon?

1: Sagt hei og takk for sist og late som ingenting har skjedd?

2: Spurt høflig om hvorfor hun slettet deg fra FB? 

3: Ville du gjort som meg, og gjemt deg bak en stolpe?

Anonymkode: f89b9...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og takk for sist er det riktige.  Å bli slettet fra FB er ikke verdens undergang.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått av en prat, vært høflig og gått videre ;) Ikke fordi jeg ville hatt mer kontakt, men rett og slett fordi det er høflig og kan jo hende hun kjente igjen deg også og følte seg dum fordi du ungikk henne.

Anonymkode: b96f9...09e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville slått av en prat, vært høflig og gått videre ;) Ikke fordi jeg ville hatt mer kontakt, men rett og slett fordi det er høflig og kan jo hende hun kjente igjen deg også og følte seg dum fordi du ungikk henne.

Anonymkode: b96f9...09e

Samme her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ufordragelig
2 minutter siden, Kaffefrøken said:

Hvorfor gjemte du deg bak en stolpe? Er du redd henne?

Nei hun er sikkert ikke redd, men man kanskje blir litt stressa over den sosiale konfrontasjonen som da kommmer å skje og ikke ønsket å oppleve en negativ episode og derfor valgte å unnga hele situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare sagt hei og gått videre. Opplevde selv at ei vennine gjennom 15 år (nære venner) plutselig slettet meg fra Facebook. Har møtt tilfeldig på henne noen ganger og sier hei før jeg går videre. Hun sier som regel ingenting tilbake. Kunne jo spurt henne hvorfor hun slettet meg og hva som plager henne, men føler at voksne mennesker må kunne kommunisere frem det som er problemet istedenfor å slette folk 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nok jeg yrkesskadet da jeg jobber med voldsutsatte kvinner - men min første tanke er at hun har en sosialt kontrollerende mann som nekter henne kontakt med deg - enten svært direkte eller som det oftest er - så manipulativt at hun ikke engang skjønner hva som har skjedd. 

Anonymkode: dfc6e...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av alternativene. Og det er fordi jeg går med musikk på ørene når er jeg ute blant folk å der med så er jeg i min egen lille verden. Derfor får jeg ikke med meg hvem som går forbi meg eller hvem som er på den andre siden av gaten. Å bli slettet på SOME av folk er ingen stor sak. Synes det er svært befriende at de gjør det. Sletter selv unna folk jeg ikke har kontakt med lengre.

Anonymkode: ba993...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnnaW
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av alternativene. Og det er fordi jeg går med musikk på ørene når er jeg ute blant folk å der med så er jeg i min egen lille verden. Derfor får jeg ikke med meg hvem som går forbi meg eller hvem som er på den andre siden av gaten. Å bli slettet på SOME av folk er ingen stor sak. Synes det er svært befriende at de gjør det. Sletter selv unna folk jeg ikke har kontakt med lengre.

Anonymkode: ba993...461

Samme her, og skulle jeg se noen jeg ikke vil hilse på, er det bare å ta fram mobilen og late som en bytter sang eller no🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnnaW skrev:

Samme her, og skulle jeg se noen jeg ikke vil hilse på, er det bare å ta fram mobilen og late som en bytter sang eller no🤣

Det samme gjør jeg også. Nå som det er sommer så er det mye enklere med solbrillene på😅

Anonymkode: ba993...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg kunne fort funnet på å gjemme meg jeg og. Har gjort det et par ganger i butikker når jeg har møtt folk fra typ ungdomsskolen eller vgs jeg ikke orker å deale med. Ellers hadde jeg kanskje bare gått rett forbi uten å si hei eller noe. Hvis hun hadde prøvd å snakke til meg hadde jeg gått forbi uten å svare. 

Anonymkode: f0c44...2db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis vedkommende ikke ser meg, ville jeg valgt nr 3

 

omgwtf.gif

Anonymkode: 40f88...55e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sagt noe som helst og bare gått videre. Hun ønsker ikke kontakt og det går for det samme her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg hadde turt gå for alternativ 4, konfrontasjon: "Hei, lenge siden. Går det bra? Fint jeg gikk på deg, for der er noe jeg har hatt så lyst å spørre deg om. Var det noen spesiell grunn til at jeg ble slettet på face av både deg og typen og ikke ble invitert i bryllup? Håper jo det er juicy og ikke storm i vannglass, når du oppfører deg som jeg skulle ha ligget med typen din. 

Anonymkode: 4314a...26f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...