Gå til innhold

Når er ræva herdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja dette lurer jeg på

Etter mange år med sykkelpause (15+) etter en litt stygg ulykke har jeg endelig turt meg tilbake igjen på setet. Til høsten blir jeg sykkelpendler og jeg har så vidt begynt å ta litt lengre turer. Men altså. Så øm i ræva. 

nå har jeg holdt på noen uker og det blir ikke bedre? Går det aldri over, har jeg bare fortrengt dette? 😂eller er det håp?

Anonymkode: 9e975...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, for meg brukar det å vere slik at eg må ta ein pause etter første turen, ein dag eller to pause, og så på'n igjen, og då er det greitt. Men, kva type sykkelbukse og kva type sykkelsete har du? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pleier bare å ha problemer med det et par dager etter første tur. Sykler med vanlig tights på vanlig hybridsykkelsete. 

Anonymkode: abe19...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Ja dette lurer jeg på

Etter mange år med sykkelpause (15+) etter en litt stygg ulykke har jeg endelig turt meg tilbake igjen på setet. Til høsten blir jeg sykkelpendler og jeg har så vidt begynt å ta litt lengre turer. Men altså. Så øm i ræva. 

nå har jeg holdt på noen uker og det blir ikke bedre? Går det aldri over, har jeg bare fortrengt dette? 😂eller er det håp?

Anonymkode: 9e975...19d

Sykkelshorts er viktig, alternativt kan du bruke overtrekksgelsete.  Jeg bruker også litt vaselin og det forebygger sår. Sår er utfordringen hvis det blir 100 km på tre dager. Hvor langt er det å sykle til jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du har holdt på (regelmessig) i noen uker og fortsatt ikke merker noen bedring, så lurer jeg på om det kan være setet som er "feil" for deg? Jeg synes i alle fall at det bruker å bli raskt bedre, men det er noen seter jeg sliter med å bli vant til. Det kan være feil bredde slik at trykket fordeles uheldig, eller feil polstring. Regner med du bruker sykkelbukse med padding? 

Anonymkode: b0f30...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...