_h_e Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Til dere som har erfaringer med kobberspiral: - Merket du at du fikk sterkere menssmerter og/eller større blødninger under mensen? Når du fikk satt inn kobberspiralen, gikk du på hormonell prevensjon fra før av eller ikke? - Hvordan er det ifht. sex? Har hørt altfor mange skrekkhistorier så lurer litt på deres erfaringer. Kjenner mannen trådene, isåfall gjør det vondt? Og kommer det mye an på hvor stor han er nedentil?😅 Legg gjerne til om du har fast partner eller ikke. Har hørt at disse trådene som henger ned fra spiralen blir mykere etterhvert og krøller seg oppover, hvor lang tid tar dette? - Var innsettingen vond? Hadde satt stor pris på svar da jeg er veldig usikker på om jeg skal tørre å prøve kobberspiral eller ikke☺️
Kalevala Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Jeg fikk litt mer smerter og litt mer blødning på kobberspiral. Ellers ingen endringer, heller ikke i sexliv. Han kjente ikke trådene. Fast partner Nå har jeg hormonspiral, og skulle ønske jeg valgte det første gangen også. Den har fjernet alle blødninger, dermed kommer migrenen sjeldnere. Ingen menstruasjon og sjeldnere hodepine, det er en gullkominasjon.
_h_e Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2020 22 minutter siden, Kalevala skrev: Jeg fikk litt mer smerter og litt mer blødning på kobberspiral. Ellers ingen endringer, heller ikke i sexliv. Han kjente ikke trådene. Fast partner Nå har jeg hormonspiral, og skulle ønske jeg valgte det første gangen også. Den har fjernet alle blødninger, dermed kommer migrenen sjeldnere. Ingen menstruasjon og sjeldnere hodepine, det er en gullkominasjon. Gikk på p-piller i 7 år og de fungerte utmerket helt fram til de to siste årene der jeg hadde mye mellomblødninger og blødde mer eller mindre hver dag. Startet på ganske sterke p-piller som heller ikke bedret problemet, fikk i tillegg enda mer humørsvingninger. Er derfor livredd for å starte på hormoner igjen, men kanskje det blir annerledes med hormonspiral?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Trådene klippes så korte at du/partner ikke kjenner de, du må bare be om det. Jeg har prøvd vanlig kobberspiral og den ga meg mer blødninger, men så fikk jeg høre om den andre lille kobberspiralen som heter Gynefix 200,og den satte jeg opp. Den er det beste prevensjonsmiddel jeg noensinne har brukt. Jeg blør kortere enn en vanlig mens og har ingen bivirkninger! Hormonspiral ga meg dårligere sexlyst, kviser og hårvekst i ansiktet og pms fra helvete. Mistet ikke mensen og blødde rotete, visste aldri når jeg hadde mensen. I tillegg var jeg veldig kvalm de første ukene med hormonspiral og fikk ilinger i leggene. Trodde jeg holdt på å få blodpropp men siden den ikke inneholder østrogen kan man ikke få det. Jeg er bare sensitiv for kunstige hormoner. Anonymkode: 29f5e...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Anbefaler Gynifix. Blør ikke så mye da som på vanlig kobberspiral. Ikke bivirkninger ellers Anonymkode: d3668...479 1
Kalevala Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 17 timer siden, _h_e skrev: Gikk på p-piller i 7 år og de fungerte utmerket helt fram til de to siste årene der jeg hadde mye mellomblødninger og blødde mer eller mindre hver dag. Startet på ganske sterke p-piller som heller ikke bedret problemet, fikk i tillegg enda mer humørsvingninger. Er derfor livredd for å starte på hormoner igjen, men kanskje det blir annerledes med hormonspiral? Ja hormonspiral er annerledes. Jeg har også gått på p-piller i mange år, og det var en helt annen opplevelse. Da hadde jeg månedlige blødninger med tilhørende hodepine, og lavere sexlyst. Jeg tenkte nok som deg, at jeg ville prøve uten hormoner. Men så lærte jeg av hodepinespesialisten min at det ikke er hormonene i seg selv som forårsaker problemene mine. Det er de store svingningene i hormonnivå som skjer i forbindelse med menstruasjon som trigger migrene. Hormonspiral stabiliserer hormonnivået, slik at svingningene flater ut.
_h_e Skrevet 12. juli 2020 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2020 10 timer siden, Kalevala skrev: Ja hormonspiral er annerledes. Jeg har også gått på p-piller i mange år, og det var en helt annen opplevelse. Da hadde jeg månedlige blødninger med tilhørende hodepine, og lavere sexlyst. Jeg tenkte nok som deg, at jeg ville prøve uten hormoner. Men så lærte jeg av hodepinespesialisten min at det ikke er hormonene i seg selv som forårsaker problemene mine. Det er de store svingningene i hormonnivå som skjer i forbindelse med menstruasjon som trigger migrene. Hormonspiral stabiliserer hormonnivået, slik at svingningene flater ut. Hm.. Akkurat nå tror jeg at valget faller lettere på denne kobberspiralen Gynefix 200 som er nevnt over her. Men er fortsatt litt usikker😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå