Gå til innhold

Er det bare meg eller er det veldig mange Tesla i Oslo, kanskje Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Random skrev:

Høres dumt ut å ta lån for noe som går ned i verdi.

Det kan man forsåvidt si, men bilfinansiering er som regel ganske rimelig hvis man har en god egenkapital ved kjøp. Du bør selvfølgelig også betale ned mer på lånet enn verditapet, slik at du i det minste kan innfri lånet om du selger bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Å kjøpe nybil er jo uansett noe av det dummeste du kan gjøre økonomisk. 

Hvis du vil ha elbil kan jeg (Med mye godvilje) forstå det, ettersom det er lite bruktbiler å få kjøpt, men hva i alle dager foregår i hodet på dem som kjøper en ny fossilbil i dag skjønner jeg virkelig ikke.

Anonymkode: 8b521...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har heller ikke det. Svært mange har heftelse i bilen. Bare å sjekket mot brrg.no på reg.nr så finner du fort svar på det. Og det er samme om det er el eller bensin/diesel.

Anonymkode: 4d75e...d3d

Billån er da ikke noe som er spesielt for Tesla? Og selv om selve bilen kanskje er litt dyrere, så sparer man som nevnt inn på drivstoff og vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Random skrev:

Høres dumt ut å ta lån for noe som går ned i verdi.

Ikke hvis den er delfinansiert og man klarer å betale ned lånet under bilens levetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men jeg gjorde et regnestykke nå nylig der spørsmålet var å beholde 11 år gammel bensinbil eller kjøpe splitter ny elbil. 

Når alt er medtatt, som verdifall, forventede driftskostnader, drivstoff, billån osv så viste det seg at det kostet ca 200 kr mer pr måned å eie en splitter ny elbil enn å beholde eksisterende bensinbil. Med dette spørsmålet så var det et enkelt valg å kjøpe ny elbil. En vesentlig forskjell er at en full tank med elbilen koster ca 90 kroner, tilsvarende for den gamle var 10gangeren. 

Men bil er uansett et tapsprosjekt, men det koster å ha en gammel bil også. Det er en illusjon at det lønner seg å beholde gamle biler. 

Så når man har definert et behov for bil, er det ikke nødvendig at det ikke lønner seg med elbil og tilhørende billån, fremfor å kjøre fossilbil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, dyptvann skrev:

Litt off topic, men jeg gjorde et regnestykke nå nylig der spørsmålet var å beholde 11 år gammel bensinbil eller kjøpe splitter ny elbil. 

Når alt er medtatt, som verdifall, forventede driftskostnader, drivstoff, billån osv så viste det seg at det kostet ca 200 kr mer pr måned å eie en splitter ny elbil enn å beholde eksisterende bensinbil. Med dette spørsmålet så var det et enkelt valg å kjøpe ny elbil. En vesentlig forskjell er at en full tank med elbilen koster ca 90 kroner, tilsvarende for den gamle var 10gangeren. 

Men bil er uansett et tapsprosjekt, men det koster å ha en gammel bil også. Det er en illusjon at det lønner seg å beholde gamle biler. 

Så når man har definert et behov for bil, er det ikke nødvendig at det ikke lønner seg med elbil og tilhørende billån, fremfor å kjøre fossilbil

Nice. Hvilken ble det? Og hvorfor vurderte du ikke brukt elbil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vel omtrent like mange Tesla som blå/grønne gipsvegger hos folk.. 

Anonymkode: a2fd0...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Nice. Hvilken ble det? Og hvorfor vurderte du ikke brukt elbil? 

Passer jo bra i denne tråden, men det blir Tesla Y. Har lagt inn en bestilling. Vi valgte den pga god rekkevidde, bagasjerommet har plass til både barnevogn og hundebur, bilen er rimelig priset og den er høy som den vi har i dag. 

Med de ovennevnte kravene, så fant vi ikke noen brukte elbiler som oppfylte alle kriteriene. Vi sjekket ut brukte Tesla X, men selv den billigste brukte X'en er dyrere enn ny Y. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, jabx skrev:

Billån er da ikke noe som er spesielt for Tesla? Og selv om selve bilen kanskje er litt dyrere, så sparer man som nevnt inn på drivstoff og vedlikehold.

Hvor i innlegget sier jeg at det gjelder Tesla? Lær deg å lese og forstå hva som skrives!

Anonymkode: 4d75e...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, dyptvann skrev:

Passer jo bra i denne tråden, men det blir Tesla Y. Har lagt inn en bestilling. Vi valgte den pga god rekkevidde, bagasjerommet har plass til både barnevogn og hundebur, bilen er rimelig priset og den er høy som den vi har i dag. 

Med de ovennevnte kravene, så fant vi ikke noen brukte elbiler som oppfylte alle kriteriene. Vi sjekket ut brukte Tesla X, men selv den billigste brukte X'en er dyrere enn ny Y. 

Skjønner valget når dere trenger såpass med plass. Har en y i bestilling selv. Bestilte for en stund sida, så den har gått opp en del i pris siden. Fornøyd med det, men angrer på at jeg bestilte med fsd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke bare deg, det er helt forjævli mange teslaer her, over-jævla-alt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...