Gå til innhold

Nordfjordeid/Eid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Seier berre «Toregarden» om du erinteressert i interiør 🤩

Elles hadde eg teke køyretiren til Stryn, der er det fine butikkar 👍

mot kanskje heilt til Loen om du er ein råtass og vil klatre Via ferrata 🥰

Anonymkode: b6fa2...00a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men om du er fra Oslo så tviler jeg på at du vil tenke at det er «mange» butikker der (jeg er fra Bergen). Jeg har vært der et par ganger- og ville nok ikke lagt shoppingen til Eid. Men flott natur, og hvordan samfunnet er vet jeg ikke. Men er jo vestlendinger, så det må jo være bra😉.

Anonymkode: f8b23...bf7

Kjære deg, man forstår jo at det er relativt. Er også fra Bergen, men ingen fra Oslo eller Bergen forventer samme utvalg som i hjembyen på et mindre sted. Men stor forskjell på om det er en butikk som selger alt mulig eller egne klesbutikker, skobutikker og interiørbutikker. Min erfaring er at noen av bugdebutukkebr kan ha veldig fine klær dersom den som driver er genuint interessert i klær, litt som de selvstendige butikkene (som ikke er kjedebutikker) man finner i Oslo og Bergen (men Eid kjenner jeh ikke). 

Anonymkode: f4694...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis sånn jobb/handle/hjem, men bussforbindelsene e ikke de beste så jeg vil tro det blir litt stusselig uten bil i lengden da.  Spesielt hvis du er fra Oslo-området, og vant med et godt utbygd kollektivnett. 

Tør jeg spørre om hvorfor du er så interessert i Eid, har du truffet en kjæreste derfra ?   Eller tenker du flytte dit av andre grunner ?

Anonymkode: 54793...800

Jeg har lyst til å gjøre noe annet et år eller to, bare. Ingen kjæreste i sikte. :) 

Anonymkode: c7d04...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst til å gjøre noe annet et år eller to, bare. Ingen kjæreste i sikte. :) 

Anonymkode: c7d04...f16

Pluss at jeg har tilbud om jobb og leilighet. Det føles bare litt skummelt. 

Anonymkode: c7d04...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seier berre «Toregarden» om du erinteressert i interiør 🤩

Elles hadde eg teke køyretiren til Stryn, der er det fine butikkar 👍

mot kanskje heilt til Loen om du er ein råtass og vil klatre Via ferrata 🥰

Anonymkode: b6fa2...00a

Takk for tips! Hvor langt er det til Tordegarden fra sentrum? Er det langt til Stryn/ kan man ta buss dit? Jeg bør kanskje google. :fnise: Jeg blir nysgjerrig på butikkene i Stryn, merker jeg. 

Via Ferrata kommer ikke på tale, her snakker vi alvorlig høydeskrekk. Jeg har vært i Loen før, da, nydelig sted! 

Anonymkode: c7d04...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge fra Nordfjordeid, mot Førde finner du våtedalen. Det er så vakkert der om sommeren 💞

Anonymkode: 64bd5...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Så gøy at du vurderer å flytte til Eid. Jeg er fra Nordfjord (ikke Eid) og synes absolutt det er det fineste tettstedet. Sjarmerende sentrum, veldig fin handlegate og mange kulturarrangementer (ikke minst Malakoff, når det endelig åpnes for festivaler igjen).

Vil dog sterkt anbefale å ha bil så du får sett deg litt rundt de to årene. Om du er heldig og får venner du vil besøke er det jo heller ikke sikkert at de bor langs en bussrute (og buss går ofte veldig sjelden). Den største ulempen hvis du er i aldersgruppen 20-30 er vel at mange lokale på samme alder da enten studerer og/eller bor i en større by, eller er etablerte med små barn (og dermed er ganske opptatt). Men vær litt «på» så ordner nok det sosiale seg også:) 

Ville ikke bekymret meg for shoppingmuligheter. Finnes helt OK klesbutikker, og Førde og Ålesund er ikke så langt unna (i Vestlandsmålestokk..), samt har OK bussforbindelse (om du mot formodning ikke skaffer bil;) 

Lykke til! Bare spør om du lurer på noe:)

 

Anonymkode: d883f...000

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Hvor langt er det til Tordegarden fra sentrum? Er det langt til Stryn/ kan man ta buss dit? Jeg bør kanskje google. :fnise: Jeg blir nysgjerrig på butikkene i Stryn, merker jeg. 

Via Ferrata kommer ikke på tale, her snakker vi alvorlig høydeskrekk. Jeg har vært i Loen før, da, nydelig sted! 

Anonymkode: c7d04...f16

Etter lokal målestokk er det bra bussforbindelse mellom Eid og Stryn.  Stryn er et typisk turiststed, veldig mye liv i sommerhalvåret og stillere på vinteren.  Cruisebåtanløp i Olden, og et av landets fineste konferanse og turisthotell (Alexandra) i Loen.

Butikker og kjøpesentra er nok ikke jeg den rette til å si så mye om, men jeg inbiller meg at de har det meste der. 

Anonymkode: 54793...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har budd eit år på Eid, gikk folkehøgskule. No er eg frå same området då, så klima er det ganske likt. Passe kaldt på vinteren, kjempefint på sommarstid, akkurat sameleis med tanke på regn som elles i området, men ikkje så mykje som Bergen 😉

Vil absolutt anbefale bil, då får du sett mykje meir.

Lukke til med valget! Og butikkar er der til å finne seg ny jakke om ein brått treng, ja.

Endret av Frøken Mitzi
trykkleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...