Gå til innhold

Vekta skal halveres!


Tirius

Anbefalte innlegg

-1,4 fra forrige fredag til denne - ting bare funker nå for tiden og det føles innmari bra. I går kom også ellipsemaskinen i hus, det er ofte vanskelig å finne tid til kveldstur for begge to her når vi har barn også, så da er det et alternativ. Styrke var jeg med på i går og, på jobb - aner ikke hvor all energien kommer fra 😛

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig bra jobba @Tirius 👏👏

Jeg har stående både tredemølle og ergometersykkel på et treningsrom vi har, men er utrolig vanskelig å komme seg på disse når tiden ikke strekker til 😜🤪 Heldigvis har ikke jeg små barn, så jeg kommer meg ut på tur forholdsvis ofte. Men nå er det meldt regn noen dager, så da får vi se.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei @Tirius!

Fant tråden din etter at du kommenterte i min, og jeg må bare si at jeg er skikkelig imponert! 

Å lese det du skriver her, er som å se seg i et speil. Alt du skriver om skammen for å være stor og i dårlig form, unnskyldninger for ikke å bli med på ting, redsel for å ikke passe inn eller å unngå situasjoner for ikke å være den pesende hvalen, det å føle på en sorg (ja faktisk!) over den maten man brukte å stappe i seg er så utrolig velkjent! De som mener det er "bare å spise mindre og trene mer" burde ha gått et år i vår kropp og hode, det mentale kan virkelig ta nuven av en til tider. Jeg er på den samme snuoperasjonen som deg, og kommer absolutt til å følge deg videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/18/2021 at 8:16 AM, Wit said:

Utrolig bra jobba @Tirius 👏👏

Jeg har stående både tredemølle og ergometersykkel på et treningsrom vi har, men er utrolig vanskelig å komme seg på disse når tiden ikke strekker til 😜🤪 Heldigvis har ikke jeg små barn, så jeg kommer meg ut på tur forholdsvis ofte. Men nå er det meldt regn noen dager, så da får vi se.....

Tusen takk!

Hehe, jeg er egentlig pinlig opptatt av hvordan stua ser ut men denne har jeg plassert i stua - det er bare da jeg får rotet meg til å bruke den 😛 

18 hours ago, Luka_S said:

Hei @Tirius!

Fant tråden din etter at du kommenterte i min, og jeg må bare si at jeg er skikkelig imponert! 

Å lese det du skriver her, er som å se seg i et speil. Alt du skriver om skammen for å være stor og i dårlig form, unnskyldninger for ikke å bli med på ting, redsel for å ikke passe inn eller å unngå situasjoner for ikke å være den pesende hvalen, det å føle på en sorg (ja faktisk!) over den maten man brukte å stappe i seg er så utrolig velkjent! De som mener det er "bare å spise mindre og trene mer" burde ha gått et år i vår kropp og hode, det mentale kan virkelig ta nuven av en til tider. Jeg er på den samme snuoperasjonen som deg, og kommer absolutt til å følge deg videre. :)

Hei og haha - gøy å komme til sånn noen og åtti notifikasjoner 😄 Nå skulle jeg ønske ingen andre kjente seg igjen i det jeg skriver, sånn for alle andre sin del, men når det først er sånn så er det hyggelig å høre det treffer og at man ikke er alene 🙂 Det er virkelig det mentale som er jobben, oppskriften vet vi jo alle om - spise mindre og bevege seg mer. Det er ikke rakettforskning og SÅ teit er jeg ikke. Jeg har fått ganske stor respekt for hjernen min kjenner jeg, det er klart det er vanskelig å prøve gjøre noe som hjernen sier nei til. Det må jo være noe av det vanskeligste man kan gjøre. 

 

Vært borte ei uke uten vekt, det var rimelig stressende for min del. I tillegg har jeg vært der jeg lærte alle uvaner, inaktivitet og alt annet som har sakte men sikkert holdt meg tilbake i livet - og jeg er dritstolt over at vekta viser minus ett kilo og at jeg har klart å opprettholde noen viktige punkter: 
- Det har vært MANGE fristelser. Og når jeg har gitt etter for noen har de vært bevisste og gjennomtenkte, altså ingen spising uten å ha tatt et valg først. 
- Stått imot ekstremt mange "men det er sunt med frokost" o.l. selv om jeg sier jeg ikke er sulten

- Om det først har vært noen usunne valg har jeg kontret med å også gå en tur. Jeg har gått halvannen kilometer til og fra isdisken feks. 
- Gått turer, selv om det også møtes med lite forståelse der jeg har vært. "Det er jo varmt", "Kan ikke bare barna leke i hagen om de vil strekke på bena", etc. 
- Noe som har vært helt nytt for meg er at nå har jeg kjent på irritasjonen over å ikke spise enda mer fornuftig og ikke kunne gå mer på tur/at andre jobber mot det

 

Alt i alt med andre ord en veldig, veldig bra uke for meg som gikk mye bedre enn forventet 💪

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (5 minutter siden):

Tusen takk!

Hehe, jeg er egentlig pinlig opptatt av hvordan stua ser ut men denne har jeg plassert i stua - det er bare da jeg får rotet meg til å bruke den 😛 

Hei og haha - gøy å komme til sånn noen og åtti notifikasjoner 😄 Nå skulle jeg ønske ingen andre kjente seg igjen i det jeg skriver, sånn for alle andre sin del, men når det først er sånn så er det hyggelig å høre det treffer og at man ikke er alene 🙂 Det er virkelig det mentale som er jobben, oppskriften vet vi jo alle om - spise mindre og bevege seg mer. Det er ikke rakettforskning og SÅ teit er jeg ikke. Jeg har fått ganske stor respekt for hjernen min kjenner jeg, det er klart det er vanskelig å prøve gjøre noe som hjernen sier nei til. Det må jo være noe av det vanskeligste man kan gjøre. 

 

Vært borte ei uke uten vekt, det var rimelig stressende for min del. I tillegg har jeg vært der jeg lærte alle uvaner, inaktivitet og alt annet som har sakte men sikkert holdt meg tilbake i livet - og jeg er dritstolt over at vekta viser minus ett kilo og at jeg har klart å opprettholde noen viktige punkter: 
- Det har vært MANGE fristelser. Og når jeg har gitt etter for noen har de vært bevisste og gjennomtenkte, altså ingen spising uten å ha tatt et valg først. 
- Stått imot ekstremt mange "men det er sunt med frokost" o.l. selv om jeg sier jeg ikke er sulten

- Om det først har vært noen usunne valg har jeg kontret med å også gå en tur. Jeg har gått halvannen kilometer til og fra isdisken feks. 
- Gått turer, selv om det også møtes med lite forståelse der jeg har vært. "Det er jo varmt", "Kan ikke bare barna leke i hagen om de vil strekke på bena", etc. 
- Noe som har vært helt nytt for meg er at nå har jeg kjent på irritasjonen over å ikke spise enda mer fornuftig og ikke kunne gå mer på tur/at andre jobber mot det

 

Alt i alt med andre ord en veldig, veldig bra uke for meg som gikk mye bedre enn forventet 💪

Så bra at du klarte deg gjennom denne uka UTEN å følge presset og samtidig gå ned i vekt 👏👏👏 Det står det respekt av. De andre er nok litt misunnelig på deg for at du faktisk klarer å spise riktig og være aktiv. Når man ikke orker det selv, er det lett å finne på ting for å dra andre med seg i det usunne løpet. Syns du skal klappe deg selv på skulderen og rose deg selv masse. Dette fikset du 👍👍👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra jobba!

Når jeg var aktiv før, så var det også mye motstand. "Hvorfor går du i stedet for å ta buss? Hvorfor kan du ikke ta ett kakestykke på fredagen?" osv. Jeg gikk fordi jeg likte det, og jeg spiste ikke kaka pga allergi, men det var noe folk ikke syns var gyldig grunn. Jeg tror, av og til, at noen mennesker blir konfrontert med hva de vet de burde gjøre, og da prøver de av en eller annen rar grunn å få deg også til å være som dem. Litt latere. Men skal ikke være bastant, bare en tanke jeg har.

Du har gått ned en hel kilo på en uke, i ferien! Det er fantastisk bra gjort. Det viser deg at dette får du til fremover. Du vet hva du må gjøre. Tenke før du spiser, litt aktiv, og passe på for alle farene. Det er slitsomt å må forsvare seg selv hele tida (frokosten f.eks), men etterhvert går de fleste lei :) 

Endret av Navani
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirius skrev (2 timer siden):

Hei og haha - gøy å komme til sånn noen og åtti notifikasjoner 😄 Nå skulle jeg ønske ingen andre kjente seg igjen i det jeg skriver, sånn for alle andre sin del, men når det først er sånn så er det hyggelig å høre det treffer og at man ikke er alene 🙂 Det er virkelig det mentale som er jobben, oppskriften vet vi jo alle om - spise mindre og bevege seg mer. Det er ikke rakettforskning og SÅ teit er jeg ikke. Jeg har fått ganske stor respekt for hjernen min kjenner jeg, det er klart det er vanskelig å prøve gjøre noe som hjernen sier nei til. Det må jo være noe av det vanskeligste man kan gjøre. 

 

Hehe, ja, jeg gikk visst litt amok med plusseknappen. 😂
Men det er veldig god også å kjenne seg igjen i at man ikke er alene om å ha det slik - selv om det selvfølgelig er noe jævla dritt (unnskyld uttrykket).

Du har jo vært superflink denne uka! Dårlig gjort av de rundt deg å motarbeide deg slik, bra gjort av deg å stå imot! Det er du som jobber for å bedre ditt liv, det må de tåle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Wit said:

Så bra at du klarte deg gjennom denne uka UTEN å følge presset og samtidig gå ned i vekt 👏👏👏 Det står det respekt av. De andre er nok litt misunnelig på deg for at du faktisk klarer å spise riktig og være aktiv. Når man ikke orker det selv, er det lett å finne på ting for å dra andre med seg i det usunne løpet. Syns du skal klappe deg selv på skulderen og rose deg selv masse. Dette fikset du 👍👍👍

Tusen takk! Jeg tror du har rett i at det må være noe der, selv om det ikke er bevisst fra deres side. Det blir liksom litt slitsomt å forholde seg til noen som skal være flinke 😛 

2 hours ago, Navani said:

Utrolig bra jobba!

Når jeg var aktiv før, så var det også mye motstand. "Hvorfor går du i stedet for å ta buss? Hvorfor kan du ikke ta ett kakestykke på fredagen?" osv. Jeg gikk fordi jeg likte det, og jeg spiste ikke kaka pga allergi, men det var noe folk ikke syns var gyldig grunn. Jeg tror, av og til, at noen mennesker blir konfrontert med hva de vet de burde gjøre, og da prøver de av en eller annen rar grunn å få deg også til å være som dem. Litt latere. Men skal ikke være bastant, bare en tanke jeg har.

Du har gått ned en hel kilo på en uke, i ferien! Det er fantastisk bra gjort. Det viser deg at dette får du til fremover. Du vet hva du må gjøre. Tenke før du spiser, litt aktiv, og passe på for alle farene. Det er slitsomt å må forsvare seg selv hele tida (frokosten f.eks), men etterhvert går de fleste lei :) 

Tusen takk! Ja, ikke sant! Og en av mine største problemer rundt denne prosessen er å få oppmerksomhet for det. Jeg er flink i endel ting jeg gjør i livet og jeg -hater- skryt om det. Jeg blir motivert av å gjøre det bra men har absolutt ingen behov for anerkjennelse. Derfor sitter det fra før av veldig langt inne for meg å skulle gjøre noe som helst som gjør det åpenbart at jeg prøver å gjøre noe med livet. Det synes jeg rett og slett er kjempevanskelig å forholde meg til. Å da skulle "stå for det" når noen i tillegg prøver å motarbeide meg og jeg fremdeles skal si "jo, jeg vil gå tur jeg" er snodig vanskelig. 1 kg på en uke som dette overrasket meg veldig og det var innmari gøy! 

1 hour ago, Luka_S said:

Hehe, ja, jeg gikk visst litt amok med plusseknappen. 😂
Men det er veldig god også å kjenne seg igjen i at man ikke er alene om å ha det slik - selv om det selvfølgelig er noe jævla dritt (unnskyld uttrykket).

Du har jo vært superflink denne uka! Dårlig gjort av de rundt deg å motarbeide deg slik, bra gjort av deg å stå imot! Det er du som jobber for å bedre ditt liv, det må de tåle.

Haha, det var veldig hyggelig altså - misforstå meg rett! 

Ja, det er noe med det, det er noe jævla dritt ;) Jeg tror ikke de gjør det bevisst og Wit over her har nok et poeng, det blir nok litt sånn at da får de skyldfølelse. 

Jeg tror faktisk en av nøklene mine må være å innse at dette er MIN kamp og det er jeg som må ville dette. Og jo bedre kroppen føles nå jo tydeligere blir det for meg at JO, det er faktisk verdt det. Det er et greit valg å bytte god mat mot flotte turer i naturen. Det siste er mer verdt enn det første. Men at jeg må leve med at jeg har "ofret" noe tror jeg bare jeg må lære meg. Jeg må bare huske på at noe annet er mer verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hel helg full av utfordringer! 

  • Fredag: Besøk av et vennepar og helt klart en sosial greie det var verdt å prioritere. Spiste helt fornuftig mengde snop, drakk to øl og et glass vin. Ingen krise. 
  • Lørdag: Lørdag er pizzadag + snop. Spiste fornuftige mengder pizza, fornuftige mengder snop.
  • Søndag: Bursdag i nær familie. To kakestykker, ellers fornuftig dag. 

Vekta fra fredag til i dag viser -0,3 💪 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forvillet meg inn hit fordi du hadde skrevet et særdeles klokt og reflektert innlegg et annet sted på forumet.

Jeg har lest meg gjennom flesteparten av innleggene, og du slår meg som en helt usedvanlig oppegående og reflektert person, som virkelig har alt på stell her i livet.

Og selv om jeg selvfølgelig heier på deg i din prosess med vektnedgang, må du ikke et øyeblikk tenke at folk ser ned på deg pga. overvekt, eller at det slår uheldig ut på noen som helst måte, hverken jobbmessig, eller privat. Erna Solberg er f.eks. overvektig, og det hindrer henne ikke i å gjøre jobben sin i det hele tatt.

Så da jeg leste om motivasjonen din for vektnedgang, var min reaksjon: drit i om folk mener det ene eller det andre om livet ditt eller om hvem du er, og hvor "vellykket" du er. Det er helt uinteressant.

Derimot: Alt det du skriver om Tusenfryd, belter på flyturer, småturer, osv., er høyst relevant. Og der har du allerede inkassert seier etter seier, og det er enormt imponerende.

Jeg har vært normalvektig hele livet, og jeg synes det er veldig interessant og opplysende å lese om hvordan en overvektig person forholder seg til mat og vekt. For en ting som du er inne på flere ganger, men som du ikke har fulgt 100%, er det med å spise når man er sulten, og stoppe når man er mett. Det har jeg helt naturlig gjort hele livet, helt uten å tenke over det.

Du ser dessuten ut til å være heldig sammenlignet med andre overvektige, iom. at du har en velfungerende sult- og metthetsmekanisme, og det er virkelig gull verdt.

Men til forskjell fra deg, har jeg vært heldig med det at sukker aldri har hatt noen særlig plass i oppveksten. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å venne seg av med det, hvis det er et innarbeidet mønster.

Alt godt til deg! Og lykke, lykke til videre på veien! Ut fra det jeg leser, er jeg ikke i tvil om at du kommer til å klare å nå målet ditt. 🌷

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten: du har hatt noen nedturer, ja, men det er en naturlig del av enhver prosess. Helt normalt, og nærmest uunngåelig.

Dette er veldig beskrivende for all mulige slags prosesser, enten det gjelder vektnedgang, eller noe helt annet:

 

success-graph.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (7 timer siden):

En hel helg full av utfordringer! 

  • Fredag: Besøk av et vennepar og helt klart en sosial greie det var verdt å prioritere. Spiste helt fornuftig mengde snop, drakk to øl og et glass vin. Ingen krise. 
  • Lørdag: Lørdag er pizzadag + snop. Spiste fornuftige mengder pizza, fornuftige mengder snop.
  • Søndag: Bursdag i nær familie. To kakestykker, ellers fornuftig dag. 

Vekta fra fredag til i dag viser -0,3 💪 

Du er så flink! Det er jo dette som er veien å gå. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Luka_S said:

Du er så flink! Det er jo dette som er veien å gå. 😄

Tusen takk - en dag av gangen 😄 

12 hours ago, Lafamiglia said:

Jeg forvillet meg inn hit fordi du hadde skrevet et særdeles klokt og reflektert innlegg et annet sted på forumet.

Jeg har lest meg gjennom flesteparten av innleggene, og du slår meg som en helt usedvanlig oppegående og reflektert person, som virkelig har alt på stell her i livet.

Og selv om jeg selvfølgelig heier på deg i din prosess med vektnedgang, må du ikke et øyeblikk tenke at folk ser ned på deg pga. overvekt, eller at det slår uheldig ut på noen som helst måte, hverken jobbmessig, eller privat. Erna Solberg er f.eks. overvektig, og det hindrer henne ikke i å gjøre jobben sin i det hele tatt.

Så da jeg leste om motivasjonen din for vektnedgang, var min reaksjon: drit i om folk mener det ene eller det andre om livet ditt eller om hvem du er, og hvor "vellykket" du er. Det er helt uinteressant.

Derimot: Alt det du skriver om Tusenfryd, belter på flyturer, småturer, osv., er høyst relevant. Og der har du allerede inkassert seier etter seier, og det er enormt imponerende.

Jeg har vært normalvektig hele livet, og jeg synes det er veldig interessant og opplysende å lese om hvordan en overvektig person forholder seg til mat og vekt. For en ting som du er inne på flere ganger, men som du ikke har fulgt 100%, er det med å spise når man er sulten, og stoppe når man er mett. Det har jeg helt naturlig gjort hele livet, helt uten å tenke over det.

Du ser dessuten ut til å være heldig sammenlignet med andre overvektige, iom. at du har en velfungerende sult- og metthetsmekanisme, og det er virkelig gull verdt.

Men til forskjell fra deg, har jeg vært heldig med det at sukker aldri har hatt noen særlig plass i oppveksten. Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig å venne seg av med det, hvis det er et innarbeidet mønster.

Alt godt til deg! Og lykke, lykke til videre på veien! Ut fra det jeg leser, er jeg ikke i tvil om at du kommer til å klare å nå målet ditt. 🌷

 

Oi, her var det mange fine komplimenter - tusen takk :) Jeg tenker at i tillegg til at sultfølelsen min fungerer relativt normalt så er jeg heldig med at jeg er nysgjerrig og glad i populærvitenskap og generelt hvordan mennesker fungerer (og var på nippet til å studere i de retninger en gang i tiden). 

Så må jeg kommentere dette: 
"Så da jeg leste om motivasjonen din for vektnedgang, var min reaksjon: drit i om folk mener det ene eller det andre om livet ditt eller om hvem du er, og hvor "vellykket" du er. Det er helt uinteressant."
--> Du har helt rett, samtidig er det kanskje det vanskeligste jeg gjør. Jeg har ingen forklaring på hvorfor, for jeg er generelt flink i veldig mye av det jeg holder på med og jeg er helt avhengig av tilbakemeldinger om at det jeg gjør er riktig både for å få en bekreftelse på å fortsette og for motivasjonen. Samtidig er noe av det vanskeligste jeg kan gjøre å sitte i samtaler med sjefen og få masse skryt. Sånn har det alltid vært, jeg brukte også kjempemye energi på å grue meg til elevsamtaler på skolen, fordi jeg visste det kom til å komme mye skryt... Det er en veldig rar greie og jeg klarer ikke helt forstå hvorfor, kanskje jeg kjenner på presset med å følge opp/fortsette å prestere? For at jeg liker å være flink i ting, det er det ingen tvil om - men all den motivasjonen er jo indre motivasjon som føles veldig personlig og nært (jeg legger jo stort sett sjelen min i det jeg gjør hva enn jeg gjør) og ikke noe jeg har det minste behov for å dele med andre. Er av de tydeligste bevisene må være at jeg forrige uke valgte å spise en is fordi alle andre også skulle ha (jobb), jeg hadde ingen lyst på is men tanken på å være "hun tjukke som sier nei fordi hun skal være flink og stakkars, skjønner ikke at hun må kunne unne seg noe" (satt på spissen) ødela og tok fullstendig overhånd. Isen i seg selv var jo ingen krise å spise, lenge siden sist, men det er jo helt tullete når jeg ikke har lyst på. Men tanken på at andre skulle innse at jeg jobber mot noe var verre. Når jeg skriver det høres det jo helt absurd ut, allikevel er det tanker som preger meg så mye at det er på tide å grave litt i de og ta de på alvor, siden de begrenser hva jeg får til. 

Dette ble mye blabla, det har det generelt vært mye av det siste året 😆 Takk for at du satte i gang flere tankeprosesser :)

Og takk for at du delte, jeg synes det er veldig interessant å høre hvordan normalvektige tenker og fungerer, det er jo dit jeg vil. Og av en eller annen grunn har tydeligvis mat og snop en veldig liten plass i livet ditt og veldig stor plass i livet mitt, veldig interessant å lese! 

Takk for lykkeønskinger og troen på meg, det er veldig motiverende og hyggelig å høre!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirius skrev (20 timer siden):

En hel helg full av utfordringer! 

  • Fredag: Besøk av et vennepar og helt klart en sosial greie det var verdt å prioritere. Spiste helt fornuftig mengde snop, drakk to øl og et glass vin. Ingen krise. 
  • Lørdag: Lørdag er pizzadag + snop. Spiste fornuftige mengder pizza, fornuftige mengder snop.
  • Søndag: Bursdag i nær familie. To kakestykker, ellers fornuftig dag. 

Vekta fra fredag til i dag viser -0,3 💪 

Det å faktisk holde seg innenfor når disse helgene kommer er en bragd 👏 Har hatt en heller "dårlig" slankehelg selv og får nok svi for det denne uka...... Men prøver å tenke at sånn vil det være fremover også. Hver helg vil ikke være lik.

Innimellom tenker jeg at jeg gir opp hele prosjektet med å gå ned i vekt, men heldigvis klarer jeg å hente meg inn igjen og fortsette det jeg har startet på. Motivasjonen går opp og ned hele tiden, og derfor er det litt enkelt av og til å gå på en liten smell.

Men, det å skrive her inne hjelper meg faktisk når det føles som tyngst. Og du er en av de som hjelper meg å holde motivasjonen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wit said:

Det å faktisk holde seg innenfor når disse helgene kommer er en bragd 👏 Har hatt en heller "dårlig" slankehelg selv og får nok svi for det denne uka...... Men prøver å tenke at sånn vil det være fremover også. Hver helg vil ikke være lik.

Innimellom tenker jeg at jeg gir opp hele prosjektet med å gå ned i vekt, men heldigvis klarer jeg å hente meg inn igjen og fortsette det jeg har startet på. Motivasjonen går opp og ned hele tiden, og derfor er det litt enkelt av og til å gå på en liten smell.

Men, det å skrive her inne hjelper meg faktisk når det føles som tyngst. Og du er en av de som hjelper meg å holde motivasjonen oppe.

Det er vel noe av det hyggeligste jeg kan lese, at mine tanker kan motivere andre - tusen takk :) Jeg synes egentlig illustrasjonen til @Lafamiglia var veldig treffende og den passer meg i alle fall veldig godt i jobbsammenheng. Kollegaene mine har ytret noen ganger at alt ser så lett ut for meg, mens egentlig er det en svær krusedull av medgang og motgang for å få meg dit og å bare erkjenne at sånn blir det i vektsammenheng også hjelper meg mye. Godta at det kommer nedturer, vanskelige helger, at jeg kommer til å bomme i blant - uten at det betyr at jeg trenger ta med meg nedturen ut hele helgen, uka eller måneden. :) Heia deg og meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tirius skrev (5 minutter siden):

Det er vel noe av det hyggeligste jeg kan lese, at mine tanker kan motivere andre - tusen takk :) Jeg synes egentlig illustrasjonen til @Lafamiglia var veldig treffende og den passer meg i alle fall veldig godt i jobbsammenheng. Kollegaene mine har ytret noen ganger at alt ser så lett ut for meg, mens egentlig er det en svær krusedull av medgang og motgang for å få meg dit og å bare erkjenne at sånn blir det i vektsammenheng også hjelper meg mye. Godta at det kommer nedturer, vanskelige helger, at jeg kommer til å bomme i blant - uten at det betyr at jeg trenger ta med meg nedturen ut hele helgen, uka eller måneden. :) Heia deg og meg!

Ja har sett den illustrasjonen før og kjenner meg også igjen i den ;) Hos meg så går det også frem og tilbake selv om det kanskje virker enklere for andre sett utenfra. 

Og ja heia oss begge 😊 Vi klarer dette selv om det innimellom butter litt imot og det ikke alltid er like enkelt. Det er bare å komme seg videre uten å henge seg opp i småting. Jeg vet også at jeg treffer på vektplatå innimellom, og tror jeg er der nå i tillegg til at det krever mer å gå ned i vekt når vekta allerede er redusert med ca 20 kg. Det er vel det jeg syns er vanskeligst. Akkurat nå har jeg også veldig vondt i ryggen og får ikke gått turene mine. Så da føles alt enda verre 😂 Så har en skikkelig "syns synd i meg selv" periode 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-1,4 siden forrige fredag 💪🏻 det har føltes veldig lett og bra - og masse energi. Herlig! 
 

Hvordan gikk det med drittuka @Wit?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda @Tirius drittuka endte med 0 kg opp og 0 kg ned 😉 Så heldigvis gikk det ikke så ille som jeg fryktet.

Veldig bra jobba for deg denne uka ihvertfall 👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utrolig lite motivert av utseende. Jeg tenker veldig lite på om jeg blir penere å se på som tynn, hvilke klær jeg skal bruke da, etc - det opptar meg rett og slett ikke. Det som motiverer meg er at jeg igjen kan passe i karusellen, gå mer i fjellet, etc. 

Så må jeg allikevel ta med meg gårsdagens seier, for dette har faktisk aldri noen sinne skjedd: jeg har gått ned en størrelse 😄😄 Måtte rett og slett på butikken i går for å kjøpe nye shortser og bukser, for jeg bare mistet de jeg hadde. Så selv om jeg ikke er veldig utseende-fokusert er det for meg et klart hint om at ting går riktig vei 💪🏻 
 

Ellers har jeg vært syk denne uka og det krevde alt jeg Eide å okle stappe innpå dritt. Og ingen trening, kroppen føles dritt. Så denne uka må jeg ta med meg at jeg ikke havna utpå kostholdsmessig, for det er en seier :)  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...