Gå til innhold

Råd for perfekt sukkerbrød


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Mumsmums said:

Uten sukker blir det bare vispet egg og ikke like luftig. Med mindre sukker blir det eggedosis, sukre har en viktig rolle i luftighet i eggedosis.

Jeg har aldri prøvd, men du kan sikkert vispe eggeplommer og mindre sukker, og så stivpiske eggehviter for seg. Da blir det luftig, forutsatt at du ikke rører for mye når alt skal røres sammen til slutt (så du rører ut luften).

Anonymkode: f578b...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg søkte på "sukkerbrød med mindre sukker" og det kom mange treff. Dette var et av dem, du kan jo prøve om det fungerer, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri prøvd, men du kan sikkert vispe eggeplommer og mindre sukker, og så stivpiske eggehviter for seg. Da blir det luftig, forutsatt at du ikke rører for mye når alt skal røres sammen til slutt (så du rører ut luften).

Anonymkode: f578b...ed7

Dette hørtes litt spennende ut å teste😅 eneste jeg tenker er at det kan bli tørt. Bruker denne fremgangsmåte i amerikanske pannekaker og de blir litt tørr eller prøs.. men kan jo være det andre blandingsforholdene..  synd jeg ikke har noen som spiser kake, for da sku jeg testet🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...