Gjest Gaea Skrevet 9. juli 2020 #21 Skrevet 9. juli 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar! Jeg lurer bare på noe... Hvis han første jeg datet finner ut av eller spør meg om jeg møter andre, hva skal jeg si da? Jeg mener, hvordan skal jeg si det, slik at han forhåpentligvis skjønner at han kan miste meg og vil vær i et forhold med meg? Bør jeg si noe som at jeg føler han ikke investerer nok i meg, og er for fram og tilbake med kontakt, så når jeg er usikker på om det blir noe mellom oss to i det hele tatt, så har jeg møtt andre folk for å ha alternativer/flere å spille på? Eller det siste er kanskje ikke greit å si? Jeg liker han nye jeg har møtt, men siden jeg har følelser for han første fyren fra før av så ønsker jeg jo helst det skal funke mellom oss... Anonymkode: 09b78...c3d Jeg hadde sagt akkurat det. Viktig å kunne kommunisere om det man føler på. Det siste hadde jeg dog ikke sagt, både fordi jeg oppfatter det som en "trussel", og ville ikke prøvd å presse frem følelser/ønsker som egentlig ikke er der (nok, i alle fall) på grunn av sjalusi eller lignende. Mulig han hadde følt seg presset til å jatte med for å ikke miste deg helt, selv om han fortsatt ikke ønsker forhold innerst inne.
Roci Skrevet 9. juli 2020 #22 Skrevet 9. juli 2020 Jeg oppfattes sikkert som fryktelig gammeldags nå, men er ikke dette nettopp det som er noe av problemet med dagens datingmarked? Man dater flere samtidig og har folk "gående på gress" i tilfelle det dukker opp noe bedre, og ønsker ikke å forplikte seg. Hvis man bare er ute etter midlertidige forbindelser er det selvsagt helt ok, men det må jo bli problematisk å gjøre det på den måten dersom man er ute etter noe seriøst? TS - du har nok helt rett i at "første date" rett og slett regner med deg, han er fornøyd med situasjonen som den er, så hvorfor skulle han forplikte seg da? Hadde han vært forelsket i deg og interessert i noe mer forpliktende enn det dere har nå, så hadde ikke dette vært et spørsmål engang. Jeg dømmer ingen, men om du velger å date flere samtidig, så må du jo være forberedt på at spørsmålet om hvorfor du velger å gjøre dette, kommer opp. 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #23 Skrevet 9. juli 2020 44 minutter siden, Roci skrev: Jeg oppfattes sikkert som fryktelig gammeldags nå, men er ikke dette nettopp det som er noe av problemet med dagens datingmarked? Man dater flere samtidig og har folk "gående på gress" i tilfelle det dukker opp noe bedre, og ønsker ikke å forplikte seg. Hvis man bare er ute etter midlertidige forbindelser er det selvsagt helt ok, men det må jo bli problematisk å gjøre det på den måten dersom man er ute etter noe seriøst? TS - du har nok helt rett i at "første date" rett og slett regner med deg, han er fornøyd med situasjonen som den er, så hvorfor skulle han forplikte seg da? Hadde han vært forelsket i deg og interessert i noe mer forpliktende enn det dere har nå, så hadde ikke dette vært et spørsmål engang. Jeg dømmer ingen, men om du velger å date flere samtidig, så må du jo være forberedt på at spørsmålet om hvorfor du velger å gjøre dette, kommer opp. Om hun velger å dste flere, som er noe jeg vil anbefale,så er ikke dette noe dagen har noe med, mener jeg. Inntill det punktet hvor det er bestemt at dere er eksklusive, så forblir begge guttene mennesker i livet til TS, personer som hun ikke skylder noe, på samme måte som de ikke skylder henne noe. Dette blir riktig, om det kommuniseres om status hele veien, hvor hun føler på at hennes interesse blir besvart, og det er et grunnlag for å fortsette. På det punktet hvor du føler at interesse og hva du legger inn i forholdet, ikke fungerer- Da kan dr være nødvendig å ta en realitets sjekk og høre om hvor interessen for fortsettelse ligger. Ingenting å tape på å dage flere samtidig! Du satser ikke alt på en hest! Med en gang jeg føler mer for en gutt, enn en annen, så bruker jeg mer tid og energi på denne gutten. Da kommer drt naturlig og drt er ikke noe jeg må jobbe for. Det erspnn du vet at du er interesser Vs ikke interessert. Da finner du også ut hva du liker og ikke liker! Sånn er det med forhold, du er jo i det fordi du velger det, ikke fordi du må det! Anonymkode: d9a99...446
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #24 Skrevet 9. juli 2020 Jeg dater alltid et utvalg før jeg bestemmer meg for hvem jeg synes passer meg best. Man må jo prøve på flere kjoler før man velger den som passer best. Du får dette til, ts! Anonymkode: 0253d...f10 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #25 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg dater alltid et utvalg før jeg bestemmer meg for hvem jeg synes passer meg best. Man må jo prøve på flere kjoler før man velger den som passer best. Du får dette til, ts! Anonymkode: 0253d...f10 Dette!! Hør hør! Amen! Anonymkode: d9a99...446
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #26 Skrevet 9. juli 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar! Jeg lurer bare på noe... Hvis han første jeg datet finner ut av eller spør meg om jeg møter andre, hva skal jeg si da? Jeg mener, hvordan skal jeg si det, slik at han forhåpentligvis skjønner at han kan miste meg og vil vær i et forhold med meg? Bør jeg si noe som at jeg føler han ikke investerer nok i meg, og er for fram og tilbake med kontakt, så når jeg er usikker på om det blir noe mellom oss to i det hele tatt, så har jeg møtt andre folk for å ha alternativer/flere å spille på? Eller det siste er kanskje ikke greit å si? Jeg liker han nye jeg har møtt, men siden jeg har følelser for han første fyren fra før av så ønsker jeg jo helst det skal funke mellom oss... Anonymkode: 09b78...c3d Si det som det er, at du ligger med andre frem til han bestemmer seg. Anonymkode: 28385...479 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #27 Skrevet 9. juli 2020 Jeg er litt overrasket over svarene her. Mulig jeg er gammeldags, men jeg dater bare en person om gangen. Dersom jeg fant ut at noen jeg datet også datet andre hadde det vært slutten på den relasjonen. Anonymkode: 6758d...ccf 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #28 Skrevet 9. juli 2020 Du får bare si at dette gidder du ikke. Anonymkode: c78f3...cfa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #29 Skrevet 9. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si det som det er, at du ligger med andre frem til han bestemmer seg. Anonymkode: 28385...479 Dating er ikke synonymt med sex? Lmao Anonymkode: 0253d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #30 Skrevet 9. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dating er ikke synonymt med sex? Lmao Anonymkode: 0253d...f10 Hahah! Helt enig! Sex og dating kan ikke sammenliknes! Anonymkode: d9a99...446 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #31 Skrevet 9. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får bare si at dette gidder du ikke. Anonymkode: c78f3...cfa Ikke lurt å si det så direkte Har erfaring med at å stille ultimatium,så rygger gutta baklengs ut døra før du får sagt hva du egntlgig skulle si. Tenker at det gjelder å vise at du kan jobbe med komprimiss også, ikke alle er der hvor de øsnker å høre at du må slippe alt du har i hendene for å please den andre parten. Har erfaring med at gutten stiller seg i vranglås, og den er umulig å rette på og få inn igjen! Det er jo ikke sånn at alt skal foregå på hennes premisser-Det går ann å være bestemt,men også tydelig på at det ikke er greit å gjøre og å oppføre seg akkurat som man vil. Ville ha sagt noe som at du legger fram hva du kan tenke deg, samtidig som du fokuserer på at du stiller åpne spørsmål hele veien. Kansje også legge til om det er noe han mener dere kan få til? Anonymkode: d9a99...446
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #32 Skrevet 9. juli 2020 Du må gjerne date mange på engang så fremt du er helt åpen om det til alle du dater. Hvis ikke er du bare et rasshøl. Å date mange samtidig fører forøvrig til at man bli emosjonelt avstumpet, noe som fungerer dårlig om det er et forhold man ønsker. Anonymkode: b6314...0a8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #33 Skrevet 9. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahah! Helt enig! Sex og dating kan ikke sammenliknes! Anonymkode: d9a99...446 Menn 😂 Anonymkode: 0253d...f10
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #34 Skrevet 9. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svar! Jeg lurer bare på noe... Hvis han første jeg datet finner ut av eller spør meg om jeg møter andre, hva skal jeg si da? Jeg mener, hvordan skal jeg si det, slik at han forhåpentligvis skjønner at han kan miste meg og vil vær i et forhold med meg? Bør jeg si noe som at jeg føler han ikke investerer nok i meg, og er for fram og tilbake med kontakt, så når jeg er usikker på om det blir noe mellom oss to i det hele tatt, så har jeg møtt andre folk for å ha alternativer/flere å spille på? Eller det siste er kanskje ikke greit å si? Jeg liker han nye jeg har møtt, men siden jeg har følelser for han første fyren fra før av så ønsker jeg jo helst det skal funke mellom oss... Anonymkode: 09b78...c3d Han første får melk uten å kjøpe kua, og er dermed fornøyd. Han holder deg på gress til noe bedre kommer. Du burde, for din egen skyld, droppe han. At han sier 'vil ta det som det kommer', betyr at han ikke er intressert i forhold med deg. Kanskje med andre, men ikke deg. Han som du skal treffe i dag, er det hvert fall enda et potensiale. For det er borte hos han første fra hans side. Anonymkode: b67c6...e14 4
Roci Skrevet 9. juli 2020 #35 Skrevet 9. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om hun velger å dste flere, som er noe jeg vil anbefale,så er ikke dette noe dagen har noe med, mener jeg. Inntill det punktet hvor det er bestemt at dere er eksklusive, så forblir begge guttene mennesker i livet til TS, personer som hun ikke skylder noe, på samme måte som de ikke skylder henne noe. Dette blir riktig, om det kommuniseres om status hele veien, hvor hun føler på at hennes interesse blir besvart, og det er et grunnlag for å fortsette. På det punktet hvor du føler at interesse og hva du legger inn i forholdet, ikke fungerer- Da kan dr være nødvendig å ta en realitets sjekk og høre om hvor interessen for fortsettelse ligger. Ingenting å tape på å dage flere samtidig! Du satser ikke alt på en hest! Med en gang jeg føler mer for en gutt, enn en annen, så bruker jeg mer tid og energi på denne gutten. Da kommer drt naturlig og drt er ikke noe jeg må jobbe for. Det erspnn du vet at du er interesser Vs ikke interessert. Da finner du også ut hva du liker og ikke liker! Sånn er det med forhold, du er jo i det fordi du velger det, ikke fordi du må det! Anonymkode: d9a99...446 Som sagt, jeg dømmer ingen, dette var mer en refleksjon over noen av de spørsmålene TS stiller i HI. Jeg for min del hadde ikke vært interessert i å være en av flere mulige "kjærestekandidater" for en mann, for meg framstår en slik mann som useriøs. Dette med å "ikke satse alt på en hest" er jo nettopp det jeg snakker om - nemlig å ha "kandidater" gående på gress til det dukker opp noe bedre, noe som i mine øyne signaliserer forpliktelsesvegring. Hvis man har den holdningen at gresset alltid er grønnere et annet sted, tror jeg det er en viss fare for at man tar denne holdningen med seg inn i et eventuelt forhold. Men som sagt igjen - jeg er nok gammeldags. Og veldig glad for at jeg ikke "må" ut på datingmarkedet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #36 Skrevet 9. juli 2020 37 minutter siden, Roci skrev: Som sagt, jeg dømmer ingen, dette var mer en refleksjon over noen av de spørsmålene TS stiller i HI. Jeg for min del hadde ikke vært interessert i å være en av flere mulige "kjærestekandidater" for en mann, for meg framstår en slik mann som useriøs. Dette med å "ikke satse alt på en hest" er jo nettopp det jeg snakker om - nemlig å ha "kandidater" gående på gress til det dukker opp noe bedre, noe som i mine øyne signaliserer forpliktelsesvegring. Hvis man har den holdningen at gresset alltid er grønnere et annet sted, tror jeg det er en viss fare for at man tar denne holdningen med seg inn i et eventuelt forhold. Men som sagt igjen - jeg er nok gammeldags. Og veldig glad for at jeg ikke "må" ut på datingmarkedet. Dubhar ikke tråkket på tærne mine ihvertfall! Jeg er jente forresten, bare så det er nevnt! Tenker også å nevne at for min del, så er løfte et løfte-er du sammen med noen, så er du <låst> til denne personen. Det å leke med følelser er ikke greit, men snakker om å sjekke ut muligheter og å ikke bestemme seg på forhånd. Helt greit for meg om du velger noe annet når det kommer til å knytte relasjoner. Opp til deg! Anonymkode: d9a99...446
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #37 Skrevet 9. juli 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han første får melk uten å kjøpe kua, og er dermed fornøyd. Han holder deg på gress til noe bedre kommer. Du burde, for din egen skyld, droppe han. At han sier 'vil ta det som det kommer', betyr at han ikke er intressert i forhold med deg. Kanskje med andre, men ikke deg. Han som du skal treffe i dag, er det hvert fall enda et potensiale. For det er borte hos han første fra hans side. Anonymkode: b67c6...e14 Vet ikke helt om jeg vil si at dette stemmer.. Når du skal bli kjekt med en annen person, er det naturlig å ta det gradvis. Det er ikke alltid at det blir muligheter for å vise seg fra del beste siden, selv om han evt ønsker det. Hva ved det å si <usikker og vil ta det som det kommer> Signaliserer et evt ønske for andre, og ikke deg, innenfor et forhold? Hvilke andre mener du det siktes til? Anonymkode: d9a99...446
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #38 Skrevet 9. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn 😂 Anonymkode: 0253d...f10 Jeg er jente! Anonymkode: d9a99...446
Antiviruset Skrevet 9. juli 2020 #39 Skrevet 9. juli 2020 2 timer siden, Roci skrev: Som sagt, jeg dømmer ingen, dette var mer en refleksjon over noen av de spørsmålene TS stiller i HI. Jeg for min del hadde ikke vært interessert i å være en av flere mulige "kjærestekandidater" for en mann, for meg framstår en slik mann som useriøs. Dette med å "ikke satse alt på en hest" er jo nettopp det jeg snakker om - nemlig å ha "kandidater" gående på gress til det dukker opp noe bedre, noe som i mine øyne signaliserer forpliktelsesvegring. Hvis man har den holdningen at gresset alltid er grønnere et annet sted, tror jeg det er en viss fare for at man tar denne holdningen med seg inn i et eventuelt forhold. Men som sagt igjen - jeg er nok gammeldags. Og veldig glad for at jeg ikke "må" ut på datingmarkedet. Det er jo ikke dette TS snakker om ? Hun vil ha noe mer forpliktende, han ikke og da er det jo noe helt annet å leve livet sitt og date andre til han eventuelt klarer å få fingeren ut og svare på en fornuftig måte. Sjansen for at hun treffer andre og dette er kjørt er det faktisk han som må ta, og ikke klarer å forplikte seg. Jeg dater aldri andre når jeg er i et eksklusivt forhold eller på vei dit. Derimot dater jeg en kvinne som er vag, viser liten interesse og bare farer med ord og ikke handling? Det er noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #40 Skrevet 9. juli 2020 21 timer siden, Bente1234 skrev: Sikker på alle menn gjør det? Ja uten tvil. Anonymkode: 5ad2a...b60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå