Gå til innhold

IKM August

Gjest Vår2020

Anbefalte innlegg

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg drakk også grapefruktjuice i en uke før eggløsning ca, brukte bisolvon hostesaft to ganger om dagen i 4-5 dager før, på eggløsningsdagen, og to dager etterpå. ☺️ Spiste også ananas inkl kjernen i 5 dager etter eggløsning, og tok babyklister fra eggløsningen! 😅 Håper spiren sitter hos deg snart ❤️

Hvordan babyklister? Tror nesten det er mer troverdig at funker. Har man bare holdt på noen få måneder, så hadde det fungert uansett 😅. Tror hos oss det er mer komplisert, og stresse med alle ting før og etter, er jo ikke heldig det heller 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Førstegangsprøvene skrev:

Hvordan babyklister? Tror nesten det er mer troverdig at funker. Har man bare holdt på noen få måneder, så hadde det fungert uansett 😅. Tror hos oss det er mer komplisert, og stresse med alle ting før og etter, er jo ikke heldig det heller 🤦‍♀️

Forrige svangerskap prøvde jeg Berberis Fructus D4, tok frem til flaska var tom ( frem til ca uke 6) for å forhindre SA, men det endte i SA i uke 9-10😔 Denne gangen kjøpte jeg to flasker med Fructus Femina (litt dyrere men tror den er "sterkere"), og har tenkt til å ta den frem til uke 12. 🤞🏼🤞🏼 Ble hvertfall gravid på første PP jeg prøvde begge to, men det kan jo være tilfeldig også. 
Etter siste abort har jeg også begynt med akupunktur, som visstnok kan bidra til å bedre forholdene i livmoren 😊🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår2020 - 33 år - B1 - PP1 etter kjemisk - EL ca 20.07 - IKM 04.08

Karamelltopp - 27 år - B2 - PP 32 - EL 22.07 - IKM ca 06.08 

Tillia - 36 år - B2 - PP3 - EL 28.08 - IKM 11.08

Jegogduogvito 26år - B2 - PP3 - EL 01.08 - IKM 15.08

Rosa blomst - 34 år - B3 - PP2 - EL ca. 03-06.08 - IKM ca. 20/8

Jennni – 31 år – B1 – PP5 – EL 8.8 – IKM 20.8

Kolibrien - 33 år - B1 - PP3 - EL 09.08 - IKM 22.08

Frk94 - 26år - B1 - PP5 - EL 09.08 - IKM 23.08  

Anonym_09 - 27år - B1 - PP4 - EL 10.08 - IKM 24.08

Hjema - 31år - B1 - PP14 - EL ca 08.08 - IKM24.08

Niny - 23 år - B1 - PP2 - EL ca 12.08 - IKM ca 26.08

Førstegangsprøvene - 32 - B1 - PP6 - EL 13.08- IKM 27.august

Lallana - 38 år - B2 - PP3 - EL 13.08 - IKM 27.08

Emmy_365 - 34 - B2 - PP3 - EL 15.08 - IKM 29.08

Ch2 - 29 år - B2 - PP2 - EL 16.08 - IKM 31.08

:frustrert: Mensen:

Niny - 23 år - B1 - PP1 - EL usikkert - IKM ca 02.08 (den kom tidlig, men får inn en til IKM i august 🤩

Ch2 - 29 år - B2 - PP1 - EL? - IKM ? (03.08 - Da kom første  mensen etter MA. Men rekker en til IKM i august jeg og 😁

Lallana - 38 år - B2 - PP2 - EL 20.07 - IKM 01.08 (kom to dager før ventet, så rekker også én til innen månedsskifte 🤞🏻)

Vret - 33 år - B2 - PP3 - EL 19.07 - IKM 04.08

Sjela - 32 - B2 - PP3 - EL 29.07 - IKM 08.08 -TR 07.08

Dame1989 - 30 - B1- PP2 - EL 25.07 - IKM 08.08.

Siggisol - 26år -PP4- EL 24.07 - IKM 09.08 TR 06.08 

Tillia - 36 år - B2 - PP3 - EL senere enn jeg trodde , ca 01.08 - TR 14.08 😫

:gravid:Gravid:

Hopptimisten - 31 år - B1 - PP2 etter siste SA - EL 20.07 - TB 29.07🥰🤞🏼🤞🏼

Milio - 29 år - B2 - PP1 - EL 21.07 - TB 02.08 😳

Ugle - 37 år - B2 - PP1 - EL ca. 22.07 - IKM ca. 5.aug

Harefrøken18- 28 år - B1 - PP2 - ca EL 30.07 -IKM ca 11.8 🥳

Bahir - 28 år - B2 - PP1 - EL 01.08.- IKM 15.08 - TB 12.08❣️

hopetroll - 29 år - B2 - PP4 - EL 04.08 - IKM 18.08 TB 12.08

Juss-jenta - 28 år - B1 - PP5 - EL 03.08 - IKM 18.08 - TB 14.08 🥰

Chara - 39 år - B2 - PP1 - EL 04.08 - TB 15.08 ❤

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gravide denne månaden - så koseleg!

Eg er 6 eller 7 DPO i dag. Har vore på fjelltur i helga, så gadd ikkje å tempe - blir interessant å sjå kva han ligg på i morgon. Og kor lenge eg klarer å vente med å teste :) Men har ikkje heilt trua, altså, berre dårleg magekjensle. 

Kva med dere andre som ligg ca som meg i løypa? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jennni skrev:

Eg er 6 eller 7 DPO i dag. Har vore på fjelltur i helga, så gadd ikkje å tempe - blir interessant å sjå kva han ligg på i morgon. Og kor lenge eg klarer å vente med å teste :) Men har ikkje heilt trua, altså, berre dårleg magekjensle. 

3 dpo her. Har tenkt til å vente til 29.08 med å teste. Det er bursdagen til mannen. Spørs om jeg klarer å vente så lenge, men jeg skal prøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jennni skrev:

Tror jeg er ca 4 dpo, tenkte å vente hvertfall til neste helg. Mulig noe lett å drikke til maten på lørdagen, så sjekke om morningen om jeg blir sjåfør eller ikke 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner jeg å miste tolmodigheten på ventingen. 

Igår smakte ting rart og idag har jeg sinnsyke menssmerter, uten mens.. 

Ca 5 dpo 🙈🙈 

Fingers crossed! 🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 16.17, Jennni skrev:

Jeg er 9 eller 10 DPO idag. Har hatt murringer i magen fra lørdag kveld, som kommer spesielt på natta. Usikker på hvor lenge jeg skal klare å vente før jeg tester. Håper så gjerne men redd for å bli skuffet, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2020 den 16.17, Jennni skrev:

10-11 DPO i dag. Vurderte å teste, faktisk, men la det ifra meg.😅 Litt tidlig enda, uansett. Er nå i PP3 og har ikke "rukket" å ta noen g-test i prøvingen hittil, da jeg har en lutealfase på 12 dager og TR har kommet til rett tid. Merker jeg er litt redd for å bli skuffet, men også litt skremt over tanken på om det faktisk kan ha gått denne gangen.😶 Litt skrekkblandet fryd her, altså.🤪 Foreløbig ikke hatt noen merkbare symptomer så langt denne syklusen, og har en følelse på at mensen er rett rundt hjørnet, egentlig.

Endret av Kolibrien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 14.35, Kolibrien skrev:

10-11 DPO i dag. Vurderte å teste, faktisk, men la det ifra meg.😅 Litt tidlig enda, uansett. Er nå i PP3 og har ikke "rukket" å ta noen g-test i prøvingen hittil, da jeg har en lutealfase på 12 dager og TR har kommet til rett tid. Merker jeg er litt redd for å bli skuffet, men også litt skremt over tanken på om det faktisk kan ha gått denne gangen.😶 Litt skrekkblandet fryd her, altså.🤪 Foreløbig ikke hatt noen merkbare symptomer så langt denne syklusen, og har en følelse på at mensen er rett rundt hjørnet, egentlig.

Korleis har det gått?

Eg er 11 eller 12 DPO i dag, men temperaturen begynte å synke i går, så har ikkje gidda å teste. Reknar med at mensen kjem i morgon 😒

Synest dette tar lang tid, eg :( Sjølvsagt ikkje noko mot dei som prøver fleire år, men det kjenst som lenge likevel. Men vi har time på Hausken for sjekk i september, då, så kanskje vi får nokre svar. Forresten, nokon som veit når i syklus ein bør ta fertilitetssjekk? Slik det ser ut no vil timen falle på rundt 10 DPO, som gjerne kan vere TR. Er det dumt? Utover at eg jo KAAAAN bli gravid, så det blir bortkasta penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å begynne testing imorgen ca 10 dpo. Hatt mye vondter, murringer og stikkinger i livmor området nesten konstant siste 3-4 dagene. Fingers crossed 🥰

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Jennni skrev:

Korleis har det gått?

Eg er 11 eller 12 DPO i dag, men temperaturen begynte å synke i går, så har ikkje gidda å teste. Reknar med at mensen kjem i morgon 😒

Synest dette tar lang tid, eg :( Sjølvsagt ikkje noko mot dei som prøver fleire år, men det kjenst som lenge likevel. Men vi har time på Hausken for sjekk i september, då, så kanskje vi får nokre svar. Forresten, nokon som veit når i syklus ein bør ta fertilitetssjekk? Slik det ser ut no vil timen falle på rundt 10 DPO, som gjerne kan vere TR. Er det dumt? Utover at eg jo KAAAAN bli gravid, så det blir bortkasta penger?

Vet ikke i forhold til fertilitetsjekk, men jeg skal selv til gynekolog neste måned, for at ting har tatt litt tid, 6. Prøveperiode her, så føler med deg. Ikke noe kjekt. Første barnet dere prøver på dere også ser jeg 🙃. Jeg tenkte å teste i morgen, da er jeg 10DPO. Vært flink å ikke testet de andre månedene, bare venter til ikm for å se. Har mye aktivitet i magen denne måneden, men det jeg at jeg også hatt andre måneder 🤷‍♀️. Så lei! Det skal jo være spennende, men når månedene går blir det mer en sorg, enn hyggelig 😥

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jennni skrev:

Korleis har det gått?

Har vært bortreist i et par dager, og kom akkurat hjem. Mensen er muligens en dag forsinket nå, og jeg er 13-14 DPO. Har hatt litt mensrelaterte murringer i magen og korsrygg siden i går, og trodde mensen skulle komme da, men foreløbig ingen mens enda. Tenkte jeg skulle teste neste gang jeg må på do, om det ikke kommer noe blod før den tid.👀 Pleier også å spotte en dag før, men det har heller ikke skjedd denne gangen.

Kan ikke så mye om temping, men kjedelig om det er et dårlig tegn at den synker. 😕 Hvor lenge har dere vært prøvere? Jeg føler med deg! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Førstegangsprøvene skrev:

Vet ikke i forhold til fertilitetsjekk, men jeg skal selv til gynekolog neste måned, for at ting har tatt litt tid, 6. Prøveperiode her, så føler med deg. Ikke noe kjekt. Første barnet dere prøver på dere også ser jeg 🙃. Jeg tenkte å teste i morgen, da er jeg 10DPO. Vært flink å ikke testet de andre månedene, bare venter til ikm for å se. Har mye aktivitet i magen denne måneden, men det jeg at jeg også hatt andre måneder 🤷‍♀️. Så lei! Det skal jo være spennende, men når månedene går blir det mer en sorg, enn hyggelig 😥

Ja, det ser ut til at vi ligg ganske likt an, sånn prøvermessig :) Men håper det går vegen for deg denne månaden og du slepp å dra til gynekolog! Eg overtalte faktisk mannen til å ta sjekk typ i juni, men fekk jo time først i september (som vi har håpt at vi kunne avbestille ...). Ein skal jo eigentleg prøve et år, men det har eg ikkje tolmod til - kva om det viser seg at han har vore steril heile tida eller nok? Og sidan eg tempar veit eg jo at vi treffer eggløsning ganske godt, så då har eg høyrt at ein bør oppsøke hjelp tidlegare.

1 time siden, Kolibrien skrev:

Har vært bortreist i et par dager, og kom akkurat hjem. Mensen er muligens en dag forsinket nå, og jeg er 13-14 DPO. Har hatt litt mensrelaterte murringer i magen og korsrygg siden i går, og trodde mensen skulle komme da, men foreløbig ingen mens enda. Tenkte jeg skulle teste neste gang jeg må på do, om det ikke kommer noe blod før den tid.👀 Pleier også å spotte en dag før, men det har heller ikke skjedd denne gangen.

Kan ikke så mye om temping, men kjedelig om det er et dårlig tegn at den synker. 😕 Hvor lenge har dere vært prøvere? Jeg føler med deg! ❤️

Så spennande, lykke til! Temperaturen går opp etter EL og held seg høg om ein er gravid. Så låg temperatur = TR. Jaja. Dette er PP5, så ikkje sååå lenge – men lenge nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jennni skrev:

Så spennande, lykke til! Temperaturen går opp etter EL og held seg høg om ein er gravid. Så låg temperatur = TR. Jaja. Dette er PP5, så ikkje sååå lenge – men lenge nok!

Skjønner frustrasjonen. 5 måneder er jo litt! Og da blir man lett utålmodig. Håper det klaffer for dere snart. ❤️ 

Takk! Tok en test for et par timer siden. Turte nesten ikke å se på den.🙈 Men det var ingen tvil😳 Sitter her litt.. sjokkert.

test.thumb.jpg.df0cfa4e7c2871adb8c5783cc531d86b.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med saken: :humpe:

Vår2020 - 33 år - B1 - PP1 etter kjemisk - EL ca 20.07 - IKM 04.08

Karamelltopp - 27 år - B2 - PP 32 - EL 22.07 - IKM ca 06.08 

Tillia - 36 år - B2 - PP3 - EL 28.08 - IKM 11.08

Jegogduogvito 26år - B2 - PP3 - EL 01.08 - IKM 15.08

Rosa blomst - 34 år - B3 - PP2 - EL ca. 03-06.08 - IKM ca. 20/8

Jennni – 31 år – B1 – PP5 – EL 8.8 – IKM 20.8

Frk94 - 26år - B1 - PP5 - EL 09.08 - IKM 23.08  

Anonym_09 - 27år - B1 - PP4 - EL 10.08 - IKM 24.08

Hjema - 31år - B1 - PP14 - EL ca 08.08 - IKM24.08

Niny - 23 år - B1 - PP2 - EL ca 12.08 - IKM ca 26.08

Førstegangsprøvene - 32 - B1 - PP6 - EL 13.08- IKM 27.august

Lallana - 38 år - B2 - PP3 - EL 13.08 - IKM 27.08

Emmy_365 - 34 - B2 - PP3 - EL 15.08 - IKM 29.08

Ch2 - 29 år - B2 - PP2 - EL 16.08 - IKM 31.08

:frustrert: Mensen:

Niny - 23 år - B1 - PP1 - EL usikkert - IKM ca 02.08 (den kom tidlig, men får inn en til IKM i august 🤩

Ch2 - 29 år - B2 - PP1 - EL? - IKM ? (03.08 - Da kom første  mensen etter MA. Men rekker en til IKM i august jeg og 😁

Lallana - 38 år - B2 - PP2 - EL 20.07 - IKM 01.08 (kom to dager før ventet, så rekker også én til innen månedsskifte 🤞🏻)

Vret - 33 år - B2 - PP3 - EL 19.07 - IKM 04.08

Sjela - 32 - B2 - PP3 - EL 29.07 - IKM 08.08 -TR 07.08

Dame1989 - 30 - B1- PP2 - EL 25.07 - IKM 08.08.

Siggisol - 26år -PP4- EL 24.07 - IKM 09.08 TR 06.08 

Tillia - 36 år - B2 - PP3 - EL senere enn jeg trodde , ca 01.08 - TR 14.08 😫

:gravid:Gravid:

Hopptimisten - 31 år - B1 - PP2 etter siste SA - EL 20.07 - TB 29.07🥰🤞🏼🤞🏼

Milio - 29 år - B2 - PP1 - EL 21.07 - TB 02.08 😳

Ugle - 37 år - B2 - PP1 - EL ca. 22.07 - IKM ca. 5.aug

Harefrøken18- 28 år - B1 - PP2 - ca EL 30.07 -IKM ca 11.8 🥳

Bahir - 28 år - B2 - PP1 - EL 01.08.- IKM 15.08 - TB 12.08❣️

hopetroll - 29 år - B2 - PP4 - EL 04.08 - IKM 18.08 TB 12.08

Juss-jenta - 28 år - B1 - PP5 - EL 03.08 - IKM 18.08 - TB 14.08 🥰

Chara - 39 år - B2 - PP1 - EL 04.08 - TB 15.08 ❤

Kolibrien - 33 år - B1 - PP3 - EL 08.08 - TB 21.08 ❤️😳

Endret av Kolibrien
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Jennni skrev:

Ja, det ser ut til at vi ligg ganske likt an, sånn prøvermessig :) Men håper det går vegen for deg denne månaden og du slepp å dra til gynekolog! Eg overtalte faktisk mannen til å ta sjekk typ i juni, men fekk jo time først i september (som vi har håpt at vi kunne avbestille ...). Ein skal jo eigentleg prøve et år, men det har eg ikkje tolmod til - kva om det viser seg at han har vore steril heile tida eller nok? Og sidan eg tempar veit eg jo at vi treffer eggløsning ganske godt, så då har eg høyrt at ein bør oppsøke hjelp tidlegare.

Vi kontaktet også i juni, men lang ventetid 🙃. Hatt en del vonde både El og menstruasjoner, fosterstilling typ og vurdert legevakt 2-3 ganger 🤷‍♀️. Også hatt gjentatte kvalme under mensen, men er jo ikke gravid. Så vi får se om det skylles hormonelle plager, eller noe annet 🙄. Blir jo litt redd, spesielt når man prøver på en liten spire 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...