AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #41 Skrevet 8. juli 2020 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=183694071 Her får du hage, to soverom. 3,1mill. 7min gange til tog, går hver halvtime. Mye bedre togforbindelse enn til Ski/Drammen der det ofte er buss for tog, særlig om sommeren. Jeg bor i området her, bruker 1time fra jeg går ut døra til jeg er på plass på jobb i Nydalen. Da tar jeg toget til nationalteateret og t-bane derfra. Anonymkode: 88472...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #42 Skrevet 8. juli 2020 Det bygges mye rundt Kløfta/Jessheim nå, regner med togforbindelsen bli bedre etterhvert. Anonymkode: 88472...5b6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #43 Skrevet 8. juli 2020 Søndre Nordstrand/Holmlia er faktisk utrolig undervurdert. I motsetning til de andre, billige østkantsteder så ligger Holmlia landlig og luftig til og er ikke stappa med høyblokker. Det er hovedsaklig velholdte rekkehus, men noen blokker hist og her (ingen høyblokker). Det er både bondegård med hester, griser og geiter her og utrolig mange turstier og kun 10-15 minutters gange til stranda (Hvervenbukta). Kollektivtilbudet er også helt greit med både tog og direktebusser til sentrum. Mange av eiendommene har også utsikt mot fjorden. Flere borettslag minner meg mer om Bakkebygrenda enn det bildet man får inntrykk av via mediene. Bare noen eksempler på hvordan det ser ut her ute: Anonymkode: a74ec...c78 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #44 Skrevet 9. juli 2020 Jeg bor i Grorudområdet, 2-roms, har egen hage, bruker under 30 min fra døra til Oslo S (t-bane). Nær skogen og føler jeg bor ganske landlig, og nær nok sentrum til at det er praktisk. Helt topp for meg. Det finnes gode alternativer på østkanten, eller nedover mot Mortensrud. Jeg valgte bevisst å ikke bosette meg et sted jeg er avhengig av tog. Alltid buss for tog og masse styr om sommeren. T-bane er digg 😁 Anonymkode: f8ae6...93d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #45 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i Grorudområdet, 2-roms, har egen hage, bruker under 30 min fra døra til Oslo S (t-bane). Nær skogen og føler jeg bor ganske landlig, og nær nok sentrum til at det er praktisk. Helt topp for meg. Det finnes gode alternativer på østkanten, eller nedover mot Mortensrud. Jeg valgte bevisst å ikke bosette meg et sted jeg er avhengig av tog. Alltid buss for tog og masse styr om sommeren. T-bane er digg 😁 Anonymkode: f8ae6...93d 👆 Og for dette betalte jeg 3 mill Anonymkode: f8ae6...93d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #46 Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 15.17, AnonymBruker skrev: Advarsel: ikke sats på toget! Det er signalfeil flere ganger i uken, ofte er toget stappfullt når det kommer til de stasjonene som er i nogenlunde ok avstand til Oslo og hele sommeren og ofte ellers også er det stengt på grunn av vedlikehold og det blir buss for tog som ikke funker noe særlig. At det "bare" tar 20 minutter med toget eller lignenede gjelder jo bare de dagene toget går som det skal. Selv bor jeg i Oslo go har 15 minutter å gå til jobben, hadde ikke byttet den friheten mot et palass med svømmebasseng en time utenfor. Men det er jo opp til hver enkelt hva man vil. Uansett hadde jeg heller sett på områder med effektiv bussforbindelse (Lørenskog, Nittedal) dersom jeg skulle flytte ut. Eventuelt langt ut på T-banen. Toget funker alt for dårlig. Har tidligere bodd i Ås og kan si at det var ikke noe for meg i alle fall. Anonymkode: 09e6e...e9a Hæ? Tog er jo det beste og kjappeste man kan velge! De få signalfeilene veies fort opp av at du kommer deg lange strekk veldig fort de aller fleste dager. Jeg vil heller advare mot trikken. Den tar en evighet. Brukte like lang tid til sentrum når jeg bodde på løkka som når jeg bor på Nordstrand. Anonymkode: f163c...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #47 Skrevet 9. juli 2020 Bor i Søndre Nordstrand. Tar tog til jobb, 16 minutter til Oslo S. Hvis det er togstasjonen, kan jeg også ta t-banen, men det tar lenger tid. Anonymkode: e98cb...919
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #48 Skrevet 9. juli 2020 Har dere barn eller ikke? Støtter hun som foreslår søndre Nordstrand om dere ikke har barn. Anonymkode: 6d1cf...0ef 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #49 Skrevet 9. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hæ? Tog er jo det beste og kjappeste man kan velge! De få signalfeilene veies fort opp av at du kommer deg lange strekk veldig fort de aller fleste dager. Jeg vil heller advare mot trikken. Den tar en evighet. Brukte like lang tid til sentrum når jeg bodde på løkka som når jeg bor på Nordstrand. Anonymkode: f163c...f0b Tog er bra og kjapt de gangene toget går som det skal. Dessverre er det veldig ofte at det ikke er tilfellet. Man kan jo lett google punktligheten til de ulike strekningene så ser man hbordan det står til. Anonymkode: 09e6e...e9a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #50 Skrevet 9. juli 2020 På 8.7.2020 den 15.42, AnonymBruker skrev: Søndre Nordstrand/Holmlia er faktisk utrolig undervurdert. I motsetning til de andre, billige østkantsteder så ligger Holmlia landlig og luftig til og er ikke stappa med høyblokker. Det er hovedsaklig velholdte rekkehus, men noen blokker hist og her (ingen høyblokker). Det er både bondegård med hester, griser og geiter her og utrolig mange turstier og kun 10-15 minutters gange til stranda (Hvervenbukta). Kollektivtilbudet er også helt greit med både tog og direktebusser til sentrum. Mange av eiendommene har også utsikt mot fjorden. Flere borettslag minner meg mer om Bakkebygrenda enn det bildet man får inntrykk av via mediene. Bare noen eksempler på hvordan det ser ut her ute: Anonymkode: a74ec...c78 Det er kjempefint på Holmlia. Bare synd at man må sende barna sine på skole med de mest hardbarka ungdomskriminelle det går an å oppdrive i Norge. Samme gjelder forøvrig en veldig stor del av søndre Nordstrand og Groruddalen. Vet det er en fin barneskole på for eksempel Bjørndal, men de må på ungdomsskolen med alle andre, og der er det metalldetektor for å i det hele tatt komme inn på skolen. Kunne gjerne bodd på Holmlia eller lignende, men absolutt ikke med barn! Kjenner mange idealister som liksom skal vise at det er så fint, men vet du hva? Alle er flyttet igjen til skolestart. Kjenner ingen med barn som fortsatt bor der. TS: anbefaler deg å se langs togbanene i den pendleavstand du ønsker. Husk at det går ekspresstog til mange steder, for eksempel er du i Eidsvoll på en halv time. Samme gjelder Drammen, Ski (straks 12 min) osv. Flytter du nordover til Nittedal kjører banen inn til byen gjennom Nydalen om du jobber der. Det er også ekspressbusser mange steder, for eksempel til Lørenskog. Felles for disse områdene er at du ikke kan regne med å kjøre bil - det går ufattelig tregt. Skjønner godt at du ikke vil pendle, men det er nok dessverre noe du må finne deg i gitt ditt budsjett og krav til boligen. Da ryker beliggenheten. Vi bodde før på Trasopp, men med 10-15 min å gå til t-banen brukte jeg faktisk også en halv time til Oslo S, så du skal ikke langt unna før tiden flyr! Anonymkode: b8853...d66 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #51 Skrevet 10. juli 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Tog er bra og kjapt de gangene toget går som det skal. Dessverre er det veldig ofte at det ikke er tilfellet. Man kan jo lett google punktligheten til de ulike strekningene så ser man hbordan det står til. Anonymkode: 09e6e...e9a Det er en stor overdrivelse. Eksempelvis tar toget tar 6 minutter fra Nordstrand stasjon og inn til byen, fra løkka (Ryes) tar trikken ca. et kvarter (hvis ingen har feilparkert). Om du uheldigvis må ta buss fordi toget ikke går, så sparer du likevel lett inn den tiden i løpet av et år. Anonymkode: f163c...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #52 Skrevet 10. juli 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er en stor overdrivelse. Eksempelvis tar toget tar 6 minutter fra Nordstrand stasjon og inn til byen, fra løkka (Ryes) tar trikken ca. et kvarter (hvis ingen har feilparkert). Om du uheldigvis må ta buss fordi toget ikke går, så sparer du likevel lett inn den tiden i løpet av et år. Anonymkode: f163c...f0b Hvis du bor på Ryes kan du spasere til byen nøyaktig når det passer seg, helt uten å tenke på kollektivtransport. Banenor sitt mål for punktlighet er 90%, der vil si at en av de 10 togturene du har tur/retur jobb er forsinket hver uke. Da er planlagt vedlikehold ikke medregnet, så buss for tog ukene på sommeren kommer i tillegg. De greier ikke en gang å nå dette målet, så jeg vil i alle fall ikke anbefale noen å flytte til et sted der hovedtransport vil være tog. Anonymkode: 09e6e...e9a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #53 Skrevet 10. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bor på Ryes kan du spasere til byen nøyaktig når det passer seg, helt uten å tenke på kollektivtransport. Banenor sitt mål for punktlighet er 90%, der vil si at en av de 10 togturene du har tur/retur jobb er forsinket hver uke. Da er planlagt vedlikehold ikke medregnet, så buss for tog ukene på sommeren kommer i tillegg. De greier ikke en gang å nå dette målet, så jeg vil i alle fall ikke anbefale noen å flytte til et sted der hovedtransport vil være tog. Anonymkode: 09e6e...e9a Én av 10 helt uten noen forsinkelse er én måte å se på det på. Men de fleste forsinkelser er jo såppass små at man trenger ikke alternativ kommunikasjon. Noen få minutt er jo ingenting. Tenk deg hvor mye mer du får for pengene 6 minutter med tog utenfor Oslo, enn på løkka! Anonymkode: f163c...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #54 Skrevet 10. juli 2020 På 6.7.2020 den 15.36, AnonymBruker skrev: Vil anbefale Ellingsrud, spesielt Ellingsrud Vest. Kjempefine rekkehus. Hvis du orker litt oppussing får du det til ca 4. Lillestrøm er dyrt. Men Kurland, Løvenstad og Skjetten har rekkehus til den prisen. Buss hvert 10 minutt fra Løvenstad og Kurland Anonymkode: 186cb...a86 Stiller meg bak denne. Ellingsrud vest er et veldig koselig område, stille og rolig og du får et rekkehus med hage for rundt 4 mill. I tillegg går det ekspressbuss til sentrum som ikke tar så lang tid i tillegg til t bane. Hadde ikke sett for meg at jeg skulle bosette meg i groruddalen, men her trives vi veldig godt og er glad vi gikk for det. Anonymkode: 6c233...f22 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #55 Skrevet 10. juli 2020 Drammen / røyken er det mye billigere Anonymkode: cc6dd...27c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #56 Skrevet 11. juli 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Én av 10 helt uten noen forsinkelse er én måte å se på det på. Men de fleste forsinkelser er jo såppass små at man trenger ikke alternativ kommunikasjon. Noen få minutt er jo ingenting. Tenk deg hvor mye mer du får for pengene 6 minutter med tog utenfor Oslo, enn på løkka! Anonymkode: f163c...f0b De regner ikke med forsinkelser på mindre enn 4 minutter i statistikken. Man får mer kvadratmeter, men folk vekter forskjellig. Uansett finnes det plasser der man har ekspressbuss eller t-bane som også er billig per kvadratmeter, så man trenger ikke flytte et sted med tog. Anonymkode: 09e6e...e9a
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #57 Skrevet 11. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: De regner ikke med forsinkelser på mindre enn 4 minutter i statistikken. Man får mer kvadratmeter, men folk vekter forskjellig. Uansett finnes det plasser der man har ekspressbuss eller t-bane som også er billig per kvadratmeter, så man trenger ikke flytte et sted med tog. Anonymkode: 09e6e...e9a Ekspressbuss og t-bane er MYE tregere enn tog, kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: f163c...f0b
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #58 Skrevet 12. juli 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Ekspressbuss og t-bane er MYE tregere enn tog, kan ikke sammenlignes en gang. Anonymkode: f163c...f0b Handler ikke om hva som beveger seg raskest, men om pålitelighet. Hjelper ikke at toget kan kjøre fort når det står på grunn av vedlikehold /signalfeil/kjøreledning har falt ned/bil på sporet/person i sporet/matriellfeil/personalmangel/viljeshandling ++ Anonymkode: 09e6e...e9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå