Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Maks 4 mill, 25 min fra Oslo S og med hage er urealistisk. 

Anonymkode: b7635...1e0

For det første skrev jeg ikke max 4 mill, jeg skrev rundt 4 mill. Vår nåværende leilighet er taksert til 4,1 og det er uvisst om den blir solgt over eller under takst, samt om vi evt velger å refinansiere lånet. Men rundt 4 mill ja.

For det andre er det slettes ikke umulig å få en liten hageflekk. Kjøper du en leilighet i 1. etg kan du fint få en liten gressplen utenfor, selv i vår prisklasse. Spørsmålet mitt var om det var mulig å få mer for pengene litt utenfor Oslo, men det har jeg forstått at det da ikke er, med mindre man reiser ganske langt ut i distriktene. 

Anonymkode: bd929...8f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar, da er oppfatingen min riktig, vi får ikke noe mer enn det vi har i dag med mindre vi flytter til groruddalen eller ganske langt ut på "landet". Vi er i den kjedelige situasjonen at en av oss vil flytte på landet og den andre helst vil bo i Oslo sentrum, så vi prøver å finne noe som kan fungere for begge. 

TS

Groruddalen er jo fint kompromiss da :) meget bra kollektivtransport, både tog, T-bane og røde og grønne busser, så man kommer seg kjapt til og fra Løkka hele døgnet. Også er det veldig mange fine steder i Groruddalen, spesielt i områdene rundt marka. Sjekk ut Bjerke, Veitvet, Rødtvet, Kalbakken, Ammerud, Grorud, (T-bane, 31-buss mm, Lillomarka er nydelig, Grorud togstasjon i nærheten, masse god takeaway på Kalbakken 😁), evnt Romsås, eller Lindeberg og Ellingsrud (T-bane og ekspressbusser til sentrum, rett ut i Østmarka, til en mye lavere pris enn Østensjø!) og Stovner (Gamle Stovner og Høybråten er fine strøk og nær tog). 

Anonymkode: 15ede...5ec

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Maks 4 mill, 25 min fra Oslo S og med hage er urealistisk. 

Anonymkode: b7635...1e0

Neida :) nå er det ganske stille på finn, men det pleier alltid å være noe :) skal kikke litt jeg  

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Groruddalen er jo fint kompromiss da :) meget bra kollektivtransport, både tog, T-bane og røde og grønne busser, så man kommer seg kjapt til og fra Løkka hele døgnet. Også er det veldig mange fine steder i Groruddalen, spesielt i områdene rundt marka. Sjekk ut Bjerke, Veitvet, Rødtvet, Kalbakken, Ammerud, Grorud, (T-bane, 31-buss mm, Lillomarka er nydelig, Grorud togstasjon i nærheten, masse god takeaway på Kalbakken 😁), evnt Romsås, eller Lindeberg og Ellingsrud (T-bane og ekspressbusser til sentrum, rett ut i Østmarka, til en mye lavere pris enn Østensjø!) og Stovner (Gamle Stovner og Høybråten er fine strøk og nær tog). 

Skal sjekke ut, takk for tips :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere må omstrukturere dagen litt? :)

Nittedal har også det dere ser etter og til rett pris, det går ofte buss til Hagan/Skytta/Slattum og buss og tog til Rotnes.

ellers får man jo faktisk helt fine rekkehus til rundt 4 mill i Oslo,nær tbane og nær marka. Sjekk ut Stovner og Lindeberg! Det er fine områder tross kanskje litt dårlig rykte.

Også i Søndre Nordstrand er det en del til den prisen og kjenner flere som har hatt god oppvekst der,men kjenner ikke området selv. 

Stovner og Lindeberg er vel ikke steder man ønsker å oppdra barna sine akkurat (dersom man ha planer om å få barn).

Anonymkode: 2f0b5...c13

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kløfta og Jessheim hadde begge vært helt supert, men det er for langt unna til at vi kan pendle hver dag hvis vi skal rekke alt vi gjør i løpet av en dag.

Vi har litt over 4 mill å gå på, ønsker oss minst 70 kvm og 2, helst 3 soverom. Hage er et must, selv om den ikke trenger å være så stor. Regner med å bruke hele budsjettet på bolig, så det blir ikke mye igjen til oppussing. 

Vi vil helst ikke lenger unna enn 25 min fra Oslo S. Innbilte meg at lillestrøm var litt billigere, men der tok jeg feil 😅

TS

Kløfta er 28 min fra Oslo s med tog som går to ganger i timen. Kan absolutt anbefales! Lett å komme seg både til oslo, Lillestrøm, Jessheim osv og mange fine boliger i den prisklassen.

Anonymkode: 0958e...f2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Stovner og Lindeberg er vel ikke steder man ønsker å oppdra barna sine akkurat (dersom man ha planer om å få barn).

Anonymkode: 2f0b5...c13

Det er ikke de mest ettertrakta redene nei, men det er faktisk fine steder også der (Gamle Stovner/Høybråten er fint og Grønlia området på Lindeberg er ikke så verst) , og TS sier jo ingenting om barn. Om det var et par med lettpåvirkelige tenåringer med anlegg til bøll hadde jeg kanskje droppa de stedene ihvertfall PD,  men til et par uten barn eller små barn er det jo fine områder der det er mulig å få markanært rekkehus med hage nær T-bane til en fin pris :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ved Hektneråsen ved Rælingen, da må man først ta buss til Lillestrøm og så bytte til tog/buss inn til Oslo

Da ville jeg heller kjøpt noe på Skedsmokorset, Skjetten eller Nittedal hvor det går direkte ekspressbusser til Oslo. 

Det er bare et "steinkast" fra Oslo:

image.thumb.png.2519f451d9cf39755bc809056eb80c80.png

Anonymkode: 2b7fc...80f

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare et "steinkast" fra Oslo:

image.thumb.png.2519f451d9cf39755bc809056eb80c80.png

Jeg vet hvor det er, men det hjelper jo ikke på at man må bytte buss... Man kan ikke reise via steinkast. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet hvor det er, men det hjelper jo ikke på at man må bytte buss... Man kan ikke reise via steinkast. 

Det er nettopp her problemene oppstår, vi kan ikke flytte til et sted hvor reiseveien blir buss til togstasjon, tog til slo og så buss/trikk til jobb, det blir en veldig lang rute. Kunne gjort dette i mine yngre år, men nå forsvinner for mye av dagen og dette er timer jeg trenger til andre ting. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp her problemene oppstår, vi kan ikke flytte til et sted hvor reiseveien blir buss til togstasjon, tog til slo og så buss/trikk til jobb, det blir en veldig lang rute. Kunne gjort dette i mine yngre år, men nå forsvinner for mye av dagen og dette er timer jeg trenger til andre ting. 

TS

Selv om du bor i Oslo så må man regne med å bruke opptil 1 time på pendling..hver vei. Få bor faktisk så nærme jobben at de klarer å komme særlig kjappere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Selv om du bor i Oslo så må man regne med å bruke opptil 1 time på pendling..hver vei. Få bor faktisk så nærme jobben at de klarer å komme særlig kjappere.

Døgnet har få nok timer som det er, så to timers reisevei per dag er helt uaktuelt. Jeg takker for alle svar og regner spørsmålet som besvart :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Ås kommune, ikke langt unna jernbanestasjonen. Bor i et kjempefint enderekkehus på 108 kvadratmeter, med en fin liten hage foran og bak. Stortrives! Landelig og vakkert, med et fint lokalt sentrum, med nesten alt du trenger (kino, bibliotek, butikker, cafeer, kjøpesenter etc). Prisen for huset er i dag ca 4,2 mill. Jeg jobber i Oslo, og tar toget. Fungerer fint. Deilig å være i byen på dagen, og så utrolig herlig å komme hjem til roen... Skulle jeg bodd i byen til denne prisen og standaren, hadde jeg endt opp på Østkanten i Oslo i en 50 kvadrat i en blokkleilighet :-))

Anonymkode: bf7e2...b2a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Ås kommune, ikke langt unna jernbanestasjonen. Bor i et kjempefint enderekkehus på 108 kvadratmeter, med en fin liten hage foran og bak. Stortrives! Landelig og vakkert, med et fint lokalt sentrum, med nesten alt du trenger (kino, bibliotek, butikker, cafeer, kjøpesenter etc). Prisen for huset er i dag ca 4,2 mill. Jeg jobber i Oslo, og tar toget. Fungerer fint. Deilig å være i byen på dagen, og så utrolig herlig å komme hjem til roen... Skulle jeg bodd i byen til denne prisen og standaren, hadde jeg endt opp på Østkanten i Oslo i en 50 kvadrat i en blokkleilighet :-))

Men hvor lang tid bruker du dør til dør? En del lenger enn 25 minutt antar jeg? 

Anonymkode: f163c...f0b

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor lang tid bruker du dør til dør? En del lenger enn 25 minutt antar jeg? 

Anonymkode: f163c...f0b

Klart, jeg bruker ca 2 timer i reisevei, tur-retur, dør til dør. Det er helt overkommelig og verdt det, for alt jeg får tilbake. Og seriøst, jeg har kollegaer som bor i Oslo og omegn som bruker tilnærmet tid. Sånn er det bare. Få mennesker har det privilegium å bo veldig nære arbeidsplassen sin.  Det er iallefall akseptabelt for meg :)

AnonymBruker
Skrevet
På 7.7.2020 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Da bor du på en fryktelig dum plass i Oslo :)

Anonymkode: beb15...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da bor du på en fryktelig dum plass i Oslo :)

Anonymkode: beb15...160

Nei, det er ikke uvanlig å bruke 30 min hver vei på å komme seg på jobb selv om man bor sentralt i Oslo  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Advarsel: ikke sats på toget! Det er signalfeil flere ganger i uken, ofte er toget stappfullt når det kommer til de stasjonene som er i nogenlunde ok avstand til Oslo og hele sommeren og ofte ellers også er det stengt på grunn av vedlikehold og det blir buss for tog som ikke funker noe særlig. At det "bare" tar 20 minutter med toget eller lignenede gjelder jo bare de dagene toget går som det skal. 

Selv bor jeg i Oslo go har 15 minutter å gå til jobben, hadde ikke byttet den friheten mot et palass med svømmebasseng en time utenfor. Men det er jo opp til hver enkelt hva man vil. Uansett hadde jeg heller sett på områder med effektiv bussforbindelse (Lørenskog, Nittedal) dersom jeg skulle flytte ut. Eventuelt langt ut på T-banen. Toget funker alt for dårlig. Har tidligere bodd i Ås og kan si at det var ikke noe for meg i alle fall. 

Anonymkode: 09e6e...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...