AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Vi er et ektepar som ønsker å flytte litt utenfor Oslo for å få mer for pengene. Ønsker oss gjerne et rekkehus med hage. Hvor langt avgårde må man før prisene synker? Vi har begge jobber i Oslo og ønsker derfor ikke å flytte for langt heller mtp reisevei. Vi er begge avhengig av kollektivtransport. Har sett endel på finn, men syntes prisene er så og si like som i Oslo, selv når man må over på togavstand fra sentrum 😕 Anonymkode: bd929...8f0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er et ektepar som ønsker å flytte litt utenfor Oslo for å få mer for pengene. Ønsker oss gjerne et rekkehus med hage. Hvor langt avgårde må man før prisene synker? Vi har begge jobber i Oslo og ønsker derfor ikke å flytte for langt heller mtp reisevei. Vi er begge avhengig av kollektivtransport. Har sett endel på finn, men syntes prisene er så og si like som i Oslo, selv når man må over på togavstand fra sentrum 😕 Anonymkode: bd929...8f0 Har du sett Kløfta, Jessheim, Eidsvoll? Anonymkode: 15ede...5ec
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Hva er budsjettet og kriteriene deres da? Anonymkode: f163c...f0b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Kløfta og Jessheim hadde begge vært helt supert, men det er for langt unna til at vi kan pendle hver dag hvis vi skal rekke alt vi gjør i løpet av en dag. Vi har litt over 4 mill å gå på, ønsker oss minst 70 kvm og 2, helst 3 soverom. Hage er et must, selv om den ikke trenger å være så stor. Regner med å bruke hele budsjettet på bolig, så det blir ikke mye igjen til oppussing. Vi vil helst ikke lenger unna enn 25 min fra Oslo S. Innbilte meg at lillestrøm var litt billigere, men der tok jeg feil 😅 TS Anonymkode: bd929...8f0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kløfta og Jessheim hadde begge vært helt supert, men det er for langt unna til at vi kan pendle hver dag hvis vi skal rekke alt vi gjør i løpet av en dag. Vi har litt over 4 mill å gå på, ønsker oss minst 70 kvm og 2, helst 3 soverom. Hage er et must, selv om den ikke trenger å være så stor. Regner med å bruke hele budsjettet på bolig, så det blir ikke mye igjen til oppussing. Vi vil helst ikke lenger unna enn 25 min fra Oslo S. Innbilte meg at lillestrøm var litt billigere, men der tok jeg feil 😅 TS Anonymkode: bd929...8f0 25 min til Oslo S fra togstasjon til togstasjon eller dør til dør? Er det før til dør, må du jo ganske sentralt for å få det til. Lillestrøm er dyrt, men de har også fantastisk mange avganger til Oslo, må nok til en litt mindre trafikkert togstasjon om du vil under 4 mill. Anonymkode: f163c...f0b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 Lier er billigere. Anonymkode: 518de...ab3 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Tviler på at du får rekkehus til rundt 4 mill 25 fra Oslo S, er ikke så mange leiligheter på 70 kvadrat og 3 soverom til den prisen heller... Anonymkode: b618b...2dc 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Kløfta og Jessheim hadde begge vært helt supert, men det er for langt unna til at vi kan pendle hver dag hvis vi skal rekke alt vi gjør i løpet av en dag. Vi har litt over 4 mill å gå på, ønsker oss minst 70 kvm og 2, helst 3 soverom. Hage er et must, selv om den ikke trenger å være så stor. Regner med å bruke hele budsjettet på bolig, så det blir ikke mye igjen til oppussing. Vi vil helst ikke lenger unna enn 25 min fra Oslo S. Innbilte meg at lillestrøm var litt billigere, men der tok jeg feil 😅 TS Anonymkode: bd929...8f0 Kanskje dere må omstrukturere dagen litt? Nittedal har også det dere ser etter og til rett pris, det går ofte buss til Hagan/Skytta/Slattum og buss og tog til Rotnes. ellers får man jo faktisk helt fine rekkehus til rundt 4 mill i Oslo,nær tbane og nær marka. Sjekk ut Stovner og Lindeberg! Det er fine områder tross kanskje litt dårlig rykte. Også i Søndre Nordstrand er det en del til den prisen og kjenner flere som har hatt god oppvekst der,men kjenner ikke området selv. Anonymkode: 15ede...5ec
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 Skedsmokorset og Skjetten er også områder å sjekke ut. Ikke tog, men hyppige bussavganger! Anonymkode: 15ede...5ec
Morten1 Skrevet 6. juli 2020 #10 Skrevet 6. juli 2020 Lier/Drammen, da har man tog forbindelse. Disse togene har mange passasjerer så noe folksomt blir det, men det er det samme når man kommer fra lillestrøm siden også. Har dere tenkt tanken på å eventuellt kjøpe noe som også kan ha muligheten til å leie ut en sokkel fks? Da kan dere klare litt høyere lån
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Skrevet 6. juli 2020 Ski. I 2022 åpner Follobanen. 11 minutter med tog fra Ski stasjon til Oslo S Anonymkode: 1ad08...504
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #12 Skrevet 6. juli 2020 Er faktisk mulig å få 70 kvm til 4 mill om du gidder bosette deg på østkanten. Finnes mange fine steder der også. Anonymkode: a74ec...c78 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #13 Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tviler på at du får rekkehus til rundt 4 mill 25 fra Oslo S, er ikke så mange leiligheter på 70 kvadrat og 3 soverom til den prisen heller... Anonymkode: b618b...2dc Ikke si det, det første trinnet ble solgt uten Lillestrøm for noen dager siden for under 4 mill... Anonymkode: 2b7fc...80f
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #14 Skrevet 6. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke si det, det første trinnet ble solgt uten Lillestrøm for noen dager siden for under 4 mill... Anonymkode: 2b7fc...80f Dette er jo ved Hektneråsen ved Rælingen, da må man først ta buss til Lillestrøm og så bytte til tog/buss inn til Oslo Da ville jeg heller kjøpt noe på Skedsmokorset, Skjetten eller Nittedal hvor det går direkte ekspressbusser til Oslo. Anonymkode: 15ede...5ec 1
prt90 Skrevet 6. juli 2020 #15 Skrevet 6. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er et ektepar som ønsker å flytte litt utenfor Oslo for å få mer for pengene. Ønsker oss gjerne et rekkehus med hage. Hvor langt avgårde må man før prisene synker? Vi har begge jobber i Oslo og ønsker derfor ikke å flytte for langt heller mtp reisevei. Vi er begge avhengig av kollektivtransport. Har sett endel på finn, men syntes prisene er så og si like som i Oslo, selv når man må over på togavstand fra sentrum 😕 Anonymkode: bd929...8f0 Det spørs hvor mye man egentlig sparer på å flytte ut av Oslo. Renter er billig og bil er dyrt.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #16 Skrevet 6. juli 2020 Hva med Fetsund eller Sørumsand? 26 min med tog til Oslo S fra Sørumsand Anonymkode: 15ede...5ec
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #17 Skrevet 6. juli 2020 Vil anbefale Ellingsrud, spesielt Ellingsrud Vest. Kjempefine rekkehus. Hvis du orker litt oppussing får du det til ca 4. Lillestrøm er dyrt. Men Kurland, Løvenstad og Skjetten har rekkehus til den prisen. Buss hvert 10 minutt fra Løvenstad og Kurland Anonymkode: 186cb...a86 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #18 Skrevet 6. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Skedsmokorset og Skjetten er også områder å sjekke ut. Ikke tog, men hyppige bussavganger! Anonymkode: 15ede...5ec Skedsmokorset er supert! 30 min med buss til Oslo s, avgang hvert 10. Minutt. Rekkehus til rundt 4 millioner. Supre oppvekstvilkår for barna! Anonymkode: 7a94e...223 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #19 Skrevet 6. juli 2020 Tusen takk for svar, da er oppfatingen min riktig, vi får ikke noe mer enn det vi har i dag med mindre vi flytter til groruddalen eller ganske langt ut på "landet". Vi er i den kjedelige situasjonen at en av oss vil flytte på landet og den andre helst vil bo i Oslo sentrum, så vi prøver å finne noe som kan fungere for begge. TS Anonymkode: bd929...8f0
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #20 Skrevet 6. juli 2020 Maks 4 mill, 25 min fra Oslo S og med hage er urealistisk. Anonymkode: b7635...1e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå