AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Del Skrevet 4. juli 2020 Hei. Jeg er snart ferdig med kjøreopplæringen min på en av stavanger mest populære kjøreskoler. Etter et par kjøretimer med kjørelæreren min, vurderte jeg å bytte kjøreskole da han er udugelig og småfrekk. Jeg bestemte meg for å bare fortsette der, for å irritere han da jeg får lappen. De første kjøretimene var han fornøyd og sa at jeg var en dyktig sjåfør, men etter noen kjøretimer begynte de spydige kommentarene å komme. Jeg trodde for eksempel at kjørelæreren er der for å lære deg å kjøre. Når jeg har vært skikkelig usikker i for eksempel et lyskryss, svarer han ikke. Han sier jeg bare må finne det ut selv. Andre ganger har han bråbremset slik at det har vært fysisk vondt og helt uten grunn, kun for å vise meg noe. Han har kommet med små frekke kommentarer som "idag var kanskje ikke dagen for å kjøre langtur". Om jeg glemmer å se et skilt og kjører feil vei, får jeg kjeft. Å kjøre feil vei er ikke verdens undergang, det er bare å snu. Han kommenterer alltid på noe feil jeg gjør, så retter jeg opp i feilen, men da finner han noe nytt. Da jeg var på glattkjøring kjørte jeg med en annen lærer da min var syk. Denne kjørelæreren forklarte meg ting og synes at jeg var en svært dyktig sjåfør. Min lærer gjentar at han ikke synes jeg er klar for oppkjøring, men det kommer jeg aldri til å bli når han hele tiden finner lite viktige feil å pirke på. Har noe opplevd dette før? Er ukomfortabelt og gruer med til hver kjøretime. Har planleggingstur på torsdag, og vil bare gråte av tanken. Noen tanker? Anonymkode: d60b3...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Del Skrevet 4. juli 2020 Du kan vel bare bytte kjørelærer. Anonymkode: 53ddb...8cf 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 4. juli 2020 #3 Del Skrevet 4. juli 2020 Bytt? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fire24 Skrevet 4. juli 2020 #4 Del Skrevet 4. juli 2020 Bytt lærer. Nå. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #5 Del Skrevet 4. juli 2020 Akkurat nå, fire24 skrev: Bytt lærer. Nå. Men hvordan blir det med bytte at skole nå? Har bare planleggingstur og et oppsumeringskurs igjen Anonymkode: d60b3...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #6 Del Skrevet 4. juli 2020 Du betaler jo ganske mye for denne undervisningen, du er deres kunde. Be om å få ny kjørelærer, eller bytt til en annen skole. Anonymkode: b8a0b...54a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #7 Del Skrevet 4. juli 2020 Hvis du ikke tåler kritikk, og bare skal ha folk som jatter med deg får du hvertfall ikke førerkort . Anonymkode: 940b5...3c9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamondiva Skrevet 4. juli 2020 #8 Del Skrevet 4. juli 2020 Han høres veldig ubehagelig ut. Enig med de som sier at du skal bytte. Du gjør så godt du kan. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #9 Del Skrevet 4. juli 2020 5 minutter siden, Cinnamondiva skrev: Han høres veldig ubehagelig ut. Enig med de som sier at du skal bytte. Du gjør så godt du kan. Ja, jeg vet jeg er en trygg og flink sjåfør, men under kjøretimene med han er jeg bare stresset og nervøs. Anonymkode: d60b3...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamondiva Skrevet 4. juli 2020 #10 Del Skrevet 4. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg vet jeg er en trygg og flink sjåfør, men under kjøretimene med han er jeg bare stresset og nervøs. Anonymkode: d60b3...9cf Skjønner. Enkelte mennesker kan virkelig gi mye stress. Har du prøvd å snakket ordentlig med han? Sett han litt på plass 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solskinn_ Skrevet 4. juli 2020 #11 Del Skrevet 4. juli 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke tåler kritikk, og bare skal ha folk som jatter med deg får du hvertfall ikke førerkort . Anonymkode: 940b5...3c9 Det finnes en mellomting da. Min kjørelærer var ganske pirkete, og forklarte feil jeg gjorde som jeg burde unngå på oppkjøring og sånt. Men hun var aldri direkte frekk, kjeftet eller snakket ned meg på noen som helst måte - snarere tvert imot. Jeg synes du skal bytte kjørelærer, han du beskriver får deg bare usikker, og det er ikke noe bra når man er ute i trafikken. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Del Skrevet 5. juli 2020 Jeg har betalt for en pakkepris. Vil det være et problem å få tilbake pengene for de timene jeg ikke har hos dem? Anonymkode: d60b3...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 5. juli 2020 #13 Del Skrevet 5. juli 2020 Han gjør jobben sin. Du kommer til å stryke på oppkjøringen hvis du tror det er greit å kjøre feil eller overse skilt. Det er klart at det har litt med å gjøre hvordan han sier ting, men ærlig talt, du kommer lenger med å ta til deg kritikken enn å bytte kjørelærer. Det er faktisk jobben hans som kjørelærer å påpeke hva du gjør feil. Hvis du mener å overse skilt er lite viktige feil, håper jeg ikke jeg møter deg alene i trafikken med det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #14 Del Skrevet 5. juli 2020 7 timer siden, ti10 skrev: Han gjør jobben sin. Du kommer til å stryke på oppkjøringen hvis du tror det er greit å kjøre feil eller overse skilt. Det er klart at det har litt med å gjøre hvordan han sier ting, men ærlig talt, du kommer lenger med å ta til deg kritikken enn å bytte kjørelærer. Det er faktisk jobben hans som kjørelærer å påpeke hva du gjør feil. Hvis du mener å overse skilt er lite viktige feil, håper jeg ikke jeg møter deg alene i trafikken med det første. Hadde du lest va jeg faktisk skrev, hadde du forstått:) Har aldri oversett et skilt, uten om skal som viser veien til feks sentrum. Har aldri oversett et vikepliktskilt eller lignende. Husk å les alt før du skriver noe:) Anonymkode: d60b3...9cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 5. juli 2020 #15 Del Skrevet 5. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde du lest va jeg faktisk skrev, hadde du forstått:) Har aldri oversett et skilt, uten om skal som viser veien til feks sentrum. Har aldri oversett et vikepliktskilt eller lignende. Husk å les alt før du skriver noe:) Anonymkode: d60b3...9cf Jeg leste alt, har lest det på nytt og ser nå at det kan tolkes på flere måter. Jeg tolket det som at du både overser skilt OG kjører feil. Skjønner nå hva du mente, men å overse skilt er uansett ikke ønskelig når du kjører bil, uavhengig av hvilke skilt det gjelder. Han tenker nok at hvis du overser dette skiltet, kan du like godt finne på å overse andre skilt (fartsgrense, enveiskjøring osv.). Og uansett er han der for å lære deg å kjøre bil, så du kan ikke klage på at han påpeker feilene du gjør. Det at han gjør det og at du tar til deg kritikken, gjør deg til en bedre sjåfør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 5. juli 2020 #16 Del Skrevet 5. juli 2020 Så den andre kjørelæreren mente du var veldig flink sjåfør, hvordan tror du du ble det? Det er ikke vanlig at det er medføtt? Du virker som en som ikke tåler at noen påpeker dine feil, men det er faktisk hans jobb å få deg til å slutte å gjøre feil. Du kan godt kjempe imot, men da betaler du for ingenting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #17 Del Skrevet 5. juli 2020 Skriv en dårlig anmeldelse på han 😄etter at du får lappen. Anonymkode: 50640...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #18 Del Skrevet 5. juli 2020 1 time siden, ti10 skrev: Jeg leste alt, har lest det på nytt og ser nå at det kan tolkes på flere måter. Jeg tolket det som at du både overser skilt OG kjører feil. Skjønner nå hva du mente, men å overse skilt er uansett ikke ønskelig når du kjører bil, uavhengig av hvilke skilt det gjelder. Han tenker nok at hvis du overser dette skiltet, kan du like godt finne på å overse andre skilt (fartsgrense, enveiskjøring osv.). Og uansett er han der for å lære deg å kjøre bil, så du kan ikke klage på at han påpeker feilene du gjør. Det at han gjør det og at du tar til deg kritikken, gjør deg til en bedre sjåfør. Nå er det vel heller ikke det hun (?) gjør. Hun klager på hvordan feilene blir påpekt, på manglende veiledning, og på irrelevant hakking. Og det er noe helt annet. TS: Gå til kjøreskolen. Forlang en ny kjørelærer, eller delvis refusjon av pengene du har betalt inn. Anonymkode: 1bac9...76c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #19 Del Skrevet 5. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel heller ikke det hun (?) gjør. Hun klager på hvordan feilene blir påpekt, på manglende veiledning, og på irrelevant hakking. Og det er noe helt annet. TS: Gå til kjøreskolen. Forlang en ny kjørelærer, eller delvis refusjon av pengene du har betalt inn. Anonymkode: 1bac9...76c Jeg har betalt hele pakkeprisen allerede, men har aldri skrevet under på noe som sier at jeg ikke vil få refundert penger. Det står heller ikke noe om at dette ikke går på nettsiden deres. Vil dette da si at jeg vil få refundert for de timene jeg ikke tar hos dem? Anonymkode: d60b3...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #20 Del Skrevet 5. juli 2020 Jeg hadde det på samme måte. Var godt voksen da jeg tok lappen. Jeg kjørte meg rett og slett dårligere for hver time med den opplæringsstilen til denne læreren. Fikk tilslutt nok og ringte kontoret og sa jeg ville bytte. Fikk lappen kort tid etter, den første læreren mente det ville ta måneder før jeg klarte det. Så bytt med engang er mitt tips. Vi betaler faktisk høye summer for at noen skal lære oss å kjøre og dette fungerer ikke for deg. Anonymkode: 3b598...0ac 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå