Gå til innhold

Andre med lite eller ingen familie?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 10 år boende hos meg 50%. Eller har jeg omtrent ingen familie, resten bor langt unna og vi har ikke noe godt forhold. Jeg har heldigvis noen venner, men de er ofte opptatt med sine (store) familier. Er glad jeg er introvert, hvis ikke hadde det vært vanskelig siden jeg er mye alene. Men likevel savner jeg tilhørighet, fellesskap, tilknytning til noe. Er ikke fra dette stedet jeg har bodd i mange år, så føler ikke tilhørighet her. Og har ikke fått et så godt nettverk, sikkert både pga introvert og litt sjenert. Er det andre som omtrent ikke har noe familie? 

Anonymkode: 543f3...112

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor opprinnelsesfamilie (foreldre og søsken med barn, søskenbarn, tanter, onkler osv), men ingen egen familie. Jeg kommer til å ende opp alene, og følger denne tråden tett. Som deg, ts, er også er introvert og trives i mitt eget selskap. Samtidig blir jeg litt urolig og engstelig ved tanken på fremtiden. 

Anonymkode: 7f484...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner på det samme. Vi har nå begynt å tenke på å flytte nærmere mine hjemtrakter da min familie interesserer seg mest for å være med oss.

Anonymkode: ebaf8...096

AnonymBruker
Skrevet

Har lite kontakt med familie, de bor på den andre siden av landet. Nå har jeg heller ikke barn, da. Av og til savner jeg et større nettverk og noen å finne på ting med, men stort sett klarer jeg meg med bøker og filmer.

Anonymkode: b64bb...198

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kun mine foreldre her, og de er mye vekkreist. All annen familie bor veldig langt unna. Synes det er kjipt. Vi har ikke noe særlig venner heller..

Anonymkode: ae1c5...a34

• 3 år senere...
Skrevet

Det var jeg som startet denne tråden for over 3 år siden. Jeg har hatt ett par kjærester etter dette, men den ene gjorde det slutt, og den andre var sur på meg hele tiden + mange andre ting, så jeg klarte det ikke lenger. At livet kan forandre seg så lite på over 3 år. Sitter her med like lite nettverk som jeg hadde, selv om jeg har prøvd å få ett større nettverk .Hadde jeg hatt min egen familie, hadde jeg ikke trengt så mye venner. Men jeg har innsett at det å få seg en kjæresten man kan leve fint med, det er visst bare å glemme. Vet ikke om noen rundt meg som ikke har annen familie enn sitt eget ene barn.

Anonymkode: 543f3...112

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...