Gå til innhold

Kronisk depresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, nå_er_nok skrev:

Kan anbefale å finne en prest eller menighet som du kan snakke med eller som kan be for deg!

Farlige greier. Har rotet meg inn i det alternative og lignende før. Hjelper kanskje en liten stund, men så overlater du alt til skjebnen og blir mer tafatt. "Nei da var det ikke meningen da" , kanskje det faktisk er meningen at du skal være deprimert.... ;) kanskje sjelen straffes for noe..... nei, slik er farlig.

Anonymkode: d9dba...f43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Fjelltopp skrev:

Sjekk kostholdet deres !!
Sykdom i kropp kommer ikke bare uten noe grunn. Sinn og kropp hører sammen , du har ikke det ene uten det andre. 
Mener ikke å være belærende , men jeg vet ikke hva dere vet . Alt man putter i kroppen har en konsekvens selv om man ikke merker det med en gang . ALL moderne medisin har bivirkning , fordi det er kjemisk fremstilt .

Ja ok,  jeg skal ikke ta helt av , men det tok så lang tid før jeg selv forsto disse tingene fullt ut , jeg har selv slitt med depresjon så jeg vet hva dere gjennomgår og hvor slitsomt det er .
Men se litt på denne videoen og tenk etter om dette kan være noe som gjelder deg .

Nei, ikke alt på på nett og youtube er tull og tøys . Denne legen/ kiropraktor som har spesialisert seg på kosthold ++ , er utrolig dyktig og tenker helhetlig på kroppen og dens funksjoner .
Jeg anbefaler de av dere som interesserer dere for kropp og helse, til å følge denne mannen på YT.
Få et bedre liv .

Kosthold er viktig ja. Men jeg ble fanstiker etter å prøvd det en stund. Da blir det ikke bra lenger. Nå har jeg avslappet forhold. Det er også depirmerende å ikke kunne kose seg sammen med andre da, mens andre sitter der og koser seg. Jeg kan feks ike drikke alkohol, for da gir jeg nøring til depresjonen. Mens flere venner av meg fester hcer helg uten å få så mye som en bivirkning. Eneste er at de blir litt sliten dagen derpå.... 

ikke lei meg for å ikke kunne drikke da, kjennes nesten som en gave. 

Skrevet
På 4.7.2020 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Farlige greier. Har rotet meg inn i det alternative og lignende før. Hjelper kanskje en liten stund, men så overlater du alt til skjebnen og blir mer tafatt. "Nei da var det ikke meningen da" , kanskje det faktisk er meningen at du skal være deprimert.... ;) kanskje sjelen straffes for noe..... nei, slik er farlig.

Takk for at du deler din erfaring, det er jo veldig forskjellig for oss alle...... Hva synes du hjalp eller hjelper mot depresjon da? 
Grunnen til at jeg liker religion/kristendom er at jeg får mye igjen for å se hva jeg selv kan ta på min kappe og ta ansvar for, men det kan jo også være at en har vært utsatt for noe som er så heavy at en ikke selv kan ta det på sin kappe også da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, nå_er_nok skrev:

Takk for at du deler din erfaring, det er jo veldig forskjellig for oss alle...... Hva synes du hjalp eller hjelper mot depresjon da? 
Grunnen til at jeg liker religion/kristendom er at jeg får mye igjen for å se hva jeg selv kan ta på min kappe og ta ansvar for, men det kan jo også være at en har vært utsatt for noe som er så heavy at en ikke selv kan ta det på sin kappe også da?

Begynte å tro på og styrt av ting som ikke hadde rot i virkeligheten. Kan kanskje si det var en slags sekt. Jeg kuttet til og med kontakt med enkelte venner fordi jeg mente at de ikke var bra for meg. Rare ideer om hvilke mat en burdte spise, klær å gå i byttet til en livsstil som førte meg inn i mørke... ikke rus og sånt, men det at man tror på ting 

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg hjalp det med kognitiv terapi hos psykolog. Tok 2 år før jeg merket en endring. Har også lagt om kostholdet, skaffet meg hund, begynt å trimme blant annet. Har begynt å ta bedre vare på meg selv. Er bedre, men ikke frisk. Har selvfølgelig fortsatt dårlige dager, men det er ikke like berg og dalbane som før. Det ligger mye hardt arbeid i det, men det er absolutt verdt det. 

Anonymkode: 56a08...353

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på livssituasjonen. Er man ung med god fysisk helse  eller eldre aleneboende uten venner. Ikke alle greier å ha hund.  Menigheter passer best for de vellykkte. Må nok slå ned på kravene og være glad for de små ting og trivest i eget selskap.

Anonymkode: 2142e...b84

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på livssituasjonen. Er man ung med god fysisk helse  eller eldre aleneboende uten venner. Ikke alle greier å ha hund.  Menigheter passer best for de vellykkte. Må nok slå ned på kravene og være glad for de små ting og trivest i eget selskap.

Det der er noe av det mest tafatte jeg leser! Slå ned på kravene?! Har jeg aldri klart! Må bare finne ut hvorfor en er deprimert. Kanskje er det medisin som skal til, selv om alt ikke blir perfekt på meds så kan det være en krykke. 
Deretter kan du oppleve at du mestrer ting igjen. 
Slå ned på kravene ja...det gjør man naturlig når man har det bra nok med seg selv til å innse at det man higet etter bare er en illusjon og kanskje noe du ikke innserst inne ville

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er noe av det mest tafatte jeg leser! Slå ned på kravene?! Har jeg aldri klart! Må bare finne ut hvorfor en er deprimert. Kanskje er det medisin som skal til, selv om alt ikke blir perfekt på meds så kan det være en krykke. 
Deretter kan du oppleve at du mestrer ting igjen. 
Slå ned på kravene ja...det gjør man naturlig når man har det bra nok med seg selv til å innse at det man higet etter bare er en illusjon og kanskje noe du ikke innserst inne ville

Man kan alltid slå ned på kravene og prøve å være fornøyd med de små ting! Da vil depresjonen også forsvinne. Så kan man øke aktivitetsnivået litt etterhvert hvis man greier det.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan alltid slå ned på kravene og prøve å være fornøyd med de små ting! Da vil depresjonen også forsvinne. Så kan man øke aktivitetsnivået litt etterhvert hvis man greier det.

Jeg slo ikke ned på kravene. Måtte bare finne grunnen til depresjon. Glad jeg ikke gjorde et,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...