AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #1 Skrevet 3. juli 2020 Jeg har kronisk depresjon. Jeg blir ikke frisk av den. Jeg har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Jeg har gått i terapi, medisiner, innlagt ja alt. Jeg er halvveis i livet og blir ikke noe bedre. Depresjonen er kronisk. Hvordan klarer dere andre å leve med en kronisk depresjon? Det er helt utholdbart å leve i sånn tristhet der alt føles meningsløst og håpløst. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: b92bc...20b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #2 Skrevet 3. juli 2020 Jeg takler ikke det. Jeg må bare leve dag til dag. Har ikke en gang lenger et håp om bedring. Anonymkode: f9aa7...714
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #3 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke det. Jeg må bare leve dag til dag. Har ikke en gang lenger et håp om bedring. Anonymkode: f9aa7...714 Så trist å lese at du også har det sånn. Jeg takler det heller ikke. Anonymkode: b92bc...20b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #4 Skrevet 3. juli 2020 Medisiner og behandlings metoder blir stadig bedre 😊 Anonymkode: a78ea...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #5 Skrevet 3. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Medisiner og behandlings metoder blir stadig bedre 😊 Anonymkode: a78ea...1d9 Jeg har prøvd alle medisiner som finnes omtrent. Sikkert 20 forskjellige gjennom 25 år. Anonymkode: b92bc...20b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #6 Skrevet 3. juli 2020 Har hatt dystymi i rundt 10 år nå, men ting har fungert greit. Begynte dog hos DPS for litt over ett år siden og fikk innføring i kognotiv terapi. Det har faktisk hjulpet meg, går dritsakte da, men er bedre nå enn jeg har vært de siste 9 åra. Skulle bare ønske diagnose kom før, ble først diagnostisert med dystymi hos psykologen i fjor, før det hadde jeg diagnose depresjon og ble satt på utallige medisiner, men så fort diagnosen ble satt ble de kuttet tvert da det ikke her samme årsak som depresjon ifølge psykologen. Anonymkode: b5c40...9c9
Silva Pluvialis Skrevet 3. juli 2020 #7 Skrevet 3. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kronisk depresjon. Jeg blir ikke frisk av den. Jeg har vært deprimert så lenge jeg kan huske. Jeg har gått i terapi, medisiner, innlagt ja alt. Jeg er halvveis i livet og blir ikke noe bedre. Depresjonen er kronisk. Hvordan klarer dere andre å leve med en kronisk depresjon? Det er helt utholdbart å leve i sånn tristhet der alt føles meningsløst og håpløst. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: b92bc...20b Er det dystymi du har?
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Jeg har dystymi, og føler det er til tider tungt og man går rundt med en slags tristhet uten å vite hvorfor. Man tar bare en dag av gangen selv om det er langdrygt. Anonymkode: 54593...aa1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 Er dere klar over at mangel på vitaminer og mineraler, og inntak av for mye karbohydrater i kosten kan føre til depresjon og andre tilstander i kroppen ? Det er ikke slik at medisin eller terapi hjelper hvis årsaken til elendigheten ikke fikses. Det er spesielt viktig å få i seg : Vitamin D3, C, B vitaminene, Magnesium, Zink og Jod. Anonymkode: eddcc...731 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 1. Du bør få vurdert om diagnosen din er rett, jmf. dystymi, PF eller lignende. 2. Om diagnosen er rett finnes det poliklinisk tilbud for de med behandlingsresistent depresjon i de største byene. Anonymkode: 1b376...012
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Dystymi og unnvikende personlighetsforstyrrelse her. Det utarter seg annerledes nå enn for 10, eller 20, år siden, men det har ikke egentlig blitt bedre. Har prøvd medisinering uten hell, og er veldig usikker på om jeg får noe ut av terapi. Har prøvd både samtaleterapi og kognitiv terapi, bare meg og behandler og i gruppe, men opplever ikke at jeg får noe særlig ut av det. Som oftest er det bare ting jeg har vurdert fra alle tenkelige vinkler på egen hånd i årevis som blir tatt opp. Anonymkode: 11676...cb9
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #12 Skrevet 3. juli 2020 Jeg føler jeg må legge til at det er stor forskjell på dystymi og for eksempel tilbakevendende depressiv lidelse med moderat til alvorlige episoder, og lignende. En depresjon kan føles kronisk, selv om den ikke nødvendigvis er det - det kan være svinginger. En psykolog sa en gang til meg at når jeg hadde brukt en årrekke på å komme meg dypt ned i en depresjon var det ikke uvanlig at det tok minst like lang tid å komme seg opp igjen. For min del er jeg kommet til et punkt etter mange år med tearpi, at den beste løsningen for meg er en blanding av SSRI og annen antidepressiva, kombinert med sterke beroligende midler. Det får meg igjennom hverdagen på en måte som gjør at jeg i hvert fall er i live. Anonymkode: e4e72...b86
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #13 Skrevet 3. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg takler ikke det. Jeg må bare leve dag til dag. Har ikke en gang lenger et håp om bedring. Anonymkode: f9aa7...714 Man må alltid prøve å gjøre det beste ut av hverdagen da. Anonymkode: 2142e...b84
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #14 Skrevet 3. juli 2020 50 minutter siden, AnonymBruker said: Man må alltid prøve å gjøre det beste ut av hverdagen da. Anonymkode: 2142e...b84 Selvfølgelig. Det er en sånn utrolig flott kommentar som tilfører veldig mye, fordi det er jo ingen som kunne klart å komme frem til det på egenhånd. Beklager sarkasmen, men alvorlig talt. De av oss som sliter som TS og andre her, tror du virkelig ikke vi vet at det beste ville vært å prøve å gjøre hverdagen så god som mulig? Når man tar en dag av gangen, så innebærer det ofte en manglende evne eller kraft til å kunne takle å tenke mer enn en en dag fremover. Selv det kan bli mye, og når man kommer til et punkt der man ligger lavt nede, så dreier det seg ikke lenger om å "gjøre det beste ut av hverdagen, da" - det dreier seg om å KLARE å komme igjennom den neste dagen. Anonymkode: e4e72...b86 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #15 Skrevet 3. juli 2020 Jeg har Dystymi. Fikk diagnosen i fjor. Fikk 3 diagnoser og den ene får jeg medisiner for. Livet har vært bedre siden jeg startet. Kjenner likevel at jeg må passe på. Være obs på når det skjer. Depresjon er som en forkjølelse som alltid kommer tilbake. Det er mange triggere, noen uunngåelige. Som feks tungt vær og vintermørke. men det kan komme om sommeren og, bare at da er det litt lettere å leve med det. Jeg tenker at jeg bare må leve med det. Det blir bare verre av å prøve å kjempe det bort. Men det er grusomt som f, når ingenting frister. Når ingenting liksom gir deg noe... Når jeg er oppegående kan jeg bake, lage sunn mat, like å være på jobb, har generelt motivasjon for alt. Så bare slokner alt. Gleden kan bli borte i søvnen. Jeg våkner neste dag og ingenting betyr plutselig noe. Jeg står alltid opp, ingenting verre enn å bli i senga. Men det er vondt å ikke føle noen mening med tilværelsen. Man er bare en slave i eget liv fordi kroppens hjerte fortsetter å banke. depresjon er veldig farlig. Nå mener jeg virkelig depresjon. Når du slutter fullstendig å bry deg om de rundt deg. Du ser dem ikke, hører dem ikke. Anonymkode: d9dba...f43 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #16 Skrevet 3. juli 2020 Verste er å planlegge ting. Jeg kan ha motivasjon mens jeg planlegger, men når jeg skal handle, kan jeg ha blitt syk. Da skjønner jeg plutselig ikke hvorfor jeg planla det.. Anonymkode: d9dba...f43
Fjelltopp Skrevet 4. juli 2020 #18 Skrevet 4. juli 2020 Sjekk kostholdet deres !! Sykdom i kropp kommer ikke bare uten noe grunn. Sinn og kropp hører sammen , du har ikke det ene uten det andre. Mener ikke å være belærende , men jeg vet ikke hva dere vet . Alt man putter i kroppen har en konsekvens selv om man ikke merker det med en gang . ALL moderne medisin har bivirkning , fordi det er kjemisk fremstilt . Ja ok, jeg skal ikke ta helt av , men det tok så lang tid før jeg selv forsto disse tingene fullt ut , jeg har selv slitt med depresjon så jeg vet hva dere gjennomgår og hvor slitsomt det er . Men se litt på denne videoen og tenk etter om dette kan være noe som gjelder deg . Nei, ikke alt på på nett og youtube er tull og tøys . Denne legen/ kiropraktor som har spesialisert seg på kosthold ++ , er utrolig dyktig og tenker helhetlig på kroppen og dens funksjoner . Jeg anbefaler de av dere som interesserer dere for kropp og helse, til å følge denne mannen på YT. Få et bedre liv .
nå_er_nok Skrevet 4. juli 2020 #19 Skrevet 4. juli 2020 Kan anbefale å finne en prest eller menighet som du kan snakke med eller som kan be for deg!
Fjelltopp Skrevet 4. juli 2020 #20 Skrevet 4. juli 2020 1 minutt siden, nå_er_nok skrev: Kan anbefale å finne en prest eller menighet som du kan snakke med eller som kan be for deg! Eller du kan be for personen !? Er det ikke det som står i Bibelen ? Du skal elske din neste som deg selv .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå