AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Er kvinne på 40 år som fått mine første briller i dag. Er nærsynt. Men merket at jeg er bort i ting som er nær meg nå når jeg har brillene på. Er veldig uvant med brillene også, men jeg ser jo mye bedre og alt er mye nærmere plutselig. Men er det vanlig at jeg dulter bort i nære ting eller er det ikke det i begynnelsen? Har ikke progressive briller. Anonymkode: deb84...afe
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Ja, mener det er vanlig å trenge en tilvenningsperiode 😊 Anonymkode: 26f44...0f4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, mener det er vanlig å trenge en tilvenningsperiode 😊 Anonymkode: 26f44...0f4 Ja satser på at det er en tilvenningssak Anonymkode: deb84...afe
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Fikk du ikke forklaring hos optiker? Anonymkode: 6890d...e87
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fikk du ikke forklaring hos optiker? Anonymkode: 6890d...e87 Nei fikk ikke vite noe Anonymkode: deb84...afe
GammelKaktus Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Er ikke uvanlig, spesielt med tanke på at du ikke har brukt briller før. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, FrøkenMånestråle skrev: Er ikke uvanlig, spesielt med tanke på at du ikke har brukt briller før. Ok takk for svar. Anonymkode: deb84...afe
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #8 Skrevet 3. juli 2020 Tilvenningsperioden kan vare fra to dager og opp til et par måneder. Bruk brillene hele tiden. Hvis du tar de av deg vil hjernen din bruke mye lenger tid på å venne seg til brillene. Ta på brillene med en gang om morgen. Hvis du venter med å ta på deg brillene om morgen er det større sjanse for hodepine eller annet ubehag. Anonymkode: 897a5...d28
atropos Skrevet 3. juli 2020 #9 Skrevet 3. juli 2020 Det går seg til jeg pleier å bruke en uke på å bli ferdig med å krasje i ting 😂
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #10 Skrevet 3. juli 2020 Jeg husker første gang jeg fikk briller (nærsynt) Jeg var 12 år, og det første jeg gjorde var å strekke ut armen for å åpne døren, men den var lenger unna enn jeg trodde. Jeg famlet vilt foran meg for å få tak i dørhåndtaket. Da trodde jeg at jeg hadde lært at avstanden var større enn jeg trodde, og plutselig falt jeg ned de to trappetrinnene ut fra optikeren. Hjernen har en tendens til å lure oss når vi plutselig får "riktige" synsinntrykk, men det går seg til Anonymkode: 09201...f8c
applestories Skrevet 3. juli 2020 #11 Skrevet 3. juli 2020 Enig med de over, du trenger nok bare litt tid. Men om det fortsatt virker rart om et par uker bør du kontakte optiker. Sist jeg kjøpte briller var jeg som deg, selv om jeg fikk mine første briller 14 år tidligere. Det viste seg at de hadde laget det ene glasset i feil styrke. Men siden du aldri har hatt briller før ville jeg sett det litt an før du gjør noe 😉 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå