AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Jeg bodde et år i Danmark og fikk virkelig smaken på hylleblomstsaft, men kan ikke finne det i noen butikk i Norge. Eneste plassen jeg har funnet er på IKEA, men da jeg bor et godt stykke unna så blir det en litt for lang tur for å kjøpe saft Er det noen som vet om noen butikker/kjeder i Norge som har dette i sortimentet? Har kikket på alt fra Kiwi til Hageland... Anonymkode: b9c7b...12f
Anonymsis Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Det er dessverre veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Enkelte bakerier/kafeer har det på små glassflasker, men jeg tror ikke det selges saft til å blande ut selv. De få ferdige hylleblomst-drikkene man finner er alltid tilsatt andre ting, eller de er med kullsyre. Så vi har plantet hylleblomsttre og lager saft selv. Det er veldig enkelt bare du får tak i blomstene ellers har jeg funnet Fun-saft med hylleblomst og sitron på svenskehandel, men det går jo ikke nå.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 13 minutter siden, Anonymsis skrev: Det er dessverre veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Enkelte bakerier/kafeer har det på små glassflasker, men jeg tror ikke det selges saft til å blande ut selv. De få ferdige hylleblomst-drikkene man finner er alltid tilsatt andre ting, eller de er med kullsyre. Så vi har plantet hylleblomsttre og lager saft selv. Det er veldig enkelt bare du får tak i blomstene ellers har jeg funnet Fun-saft med hylleblomst og sitron på svenskehandel, men det går jo ikke nå.. Ja merkelig at det skal være så vanskelig å få tak i her til lands, den er jo såååå god 😍 Har tenkt på å plante selv, men det blir jo veldig mye styr bare for noen glass saft Jeg har mange venner og bekjente i Danmark og er der jevnlig, men hadde vært greit å bare kunne kjøpt her 🙃 Anonymkode: b9c7b...12f
Anonymsis Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja merkelig at det skal være så vanskelig å få tak i her til lands, den er jo såååå god 😍 Har tenkt på å plante selv, men det blir jo veldig mye styr bare for noen glass saft Jeg har mange venner og bekjente i Danmark og er der jevnlig, men hadde vært greit å bare kunne kjøpt her 🙃 Anonymkode: b9c7b...12f Ja, det hadde jo definitivt vært det enkleste!😄 Beste som finnes!! Kanskje du finner noen du kan få blomster av? Veldig mange som har sånne trær. Av naboer/venner/familie, eller i en hagegruppe på Facebook feks, går jo an å tilby noe i retur, en flaske vin eller noe annet. De avblomstrer jo uansett, så det er sikkert noen villige sjeler der ute Den smaker virkelig hundre ganger bedre også når den er hjemmelaget.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Bryt deg inn hos svigerforeldra mine, de har litervis. Da slipper jeg å tvinge det i meg av ren høflighet i år🤘🏼 Anonymkode: 26c17...d35 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde et år i Danmark og fikk virkelig smaken på hylleblomstsaft, men kan ikke finne det i noen butikk i Norge. Eneste plassen jeg har funnet er på IKEA, men da jeg bor et godt stykke unna så blir det en litt for lang tur for å kjøpe saft Er det noen som vet om noen butikker/kjeder i Norge som har dette i sortimentet? Har kikket på alt fra Kiwi til Hageland... Anonymkode: b9c7b...12f Det er en liten bedrift som selger det på Midsund i Romsdal. Så kanskje det finnes tilsvarende der du bor 😊 Anonymkode: 3a51e...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Amberleaf skrev: Værsegod: https://www.hylleblomstsaft.no Tusen takk 😄 Men hadde håpet å finne det i en fysisk butikk 🙈 Anonymkode: b9c7b...12f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå