Gå til innhold

Hylleblomstsaft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bodde et år i Danmark og fikk virkelig smaken på hylleblomstsaft, men kan ikke finne det i noen butikk i Norge. Eneste plassen jeg har funnet er på IKEA, men da jeg bor et godt stykke unna så blir det en litt for lang tur for å kjøpe saft :) Er det noen som vet om noen butikker/kjeder i Norge som har dette i sortimentet? Har kikket på alt fra Kiwi til Hageland... 

Anonymkode: b9c7b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Enkelte bakerier/kafeer har det på små glassflasker, men jeg tror ikke det selges saft til å blande ut selv. De få ferdige hylleblomst-drikkene man finner er alltid tilsatt andre ting, eller de er med kullsyre.

Så vi har plantet hylleblomsttre og lager saft selv. Det er veldig enkelt bare du får tak i blomstene :)  

ellers har jeg funnet Fun-saft med hylleblomst og sitron på svenskehandel, men det går jo ikke nå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonymsis skrev:

Det er dessverre veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Enkelte bakerier/kafeer har det på små glassflasker, men jeg tror ikke det selges saft til å blande ut selv. De få ferdige hylleblomst-drikkene man finner er alltid tilsatt andre ting, eller de er med kullsyre.

Så vi har plantet hylleblomsttre og lager saft selv. Det er veldig enkelt bare du får tak i blomstene :)  

ellers har jeg funnet Fun-saft med hylleblomst og sitron på svenskehandel, men det går jo ikke nå..

Ja merkelig at det skal være så vanskelig å få tak i her til lands, den er jo såååå god 😍 

Har tenkt på å plante selv, men det blir jo veldig mye styr bare for noen glass saft :) Jeg har mange venner og bekjente i Danmark og er der jevnlig, men hadde vært greit å bare kunne kjøpt her 🙃

Anonymkode: b9c7b...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja merkelig at det skal være så vanskelig å få tak i her til lands, den er jo såååå god 😍 

Har tenkt på å plante selv, men det blir jo veldig mye styr bare for noen glass saft :) Jeg har mange venner og bekjente i Danmark og er der jevnlig, men hadde vært greit å bare kunne kjøpt her 🙃

Anonymkode: b9c7b...12f

Ja, det hadde jo definitivt vært det enkleste!😄 Beste som finnes!!

Kanskje du finner noen du kan få blomster av? Veldig mange som har sånne trær. Av naboer/venner/familie, eller i en hagegruppe på Facebook feks, går jo an å tilby noe i retur, en flaske vin eller noe annet. De avblomstrer jo uansett, så det er sikkert noen villige sjeler der ute :) Den smaker virkelig hundre ganger bedre også når den er hjemmelaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryt deg inn hos svigerforeldra mine, de har litervis. Da slipper jeg å tvinge det i meg av ren høflighet i år🤘🏼

Anonymkode: 26c17...d35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde et år i Danmark og fikk virkelig smaken på hylleblomstsaft, men kan ikke finne det i noen butikk i Norge. Eneste plassen jeg har funnet er på IKEA, men da jeg bor et godt stykke unna så blir det en litt for lang tur for å kjøpe saft :) Er det noen som vet om noen butikker/kjeder i Norge som har dette i sortimentet? Har kikket på alt fra Kiwi til Hageland... 

Anonymkode: b9c7b...12f

Det er en liten bedrift som selger det på Midsund i Romsdal. Så kanskje det finnes tilsvarende der du bor 😊

Anonymkode: 3a51e...e5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...