Måne1234 Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Oppdaget et kul i brystet for litt siden. Er veldig øm og vond. Var hos legen i dag som kjente på den og hun mente den var helt ufarlig . En liten cyste eller noe på f ... husker ikke hva d het . Kunne henvise til ultralyd av den etter sommeren om den fortsatt var der men hun trodde den kom til p forsvinne av seg selv. Jeg skulle bare slapppe av men kjenner d kverner i hode . Tenk viss , tenk viss !! Sliter med angst så dette hjalp jo ikke mye akkurat . Er det noen slm har opplevd d samme ?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har også slitt en del med angst og opplevde det samme. Fikk ultralyd-henvisning, kom dit et halvt år senere, og da hadde kulen bare forsvunnet igjen innen den tid Gikk mange måneder og bekymret meg unødvendig. Ble også fortalt av legen at det er som regel er ufarlige ting som er ømme/vonde. Anonymkode: d666f...727
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 (og det er nok fibroadenom legen har nevnt, det var visst veldig vanlig! ) Anonymkode: d666f...727
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Cyste eller fibrom tenker jeg. Helt ufarlig. Men det skal alltid sjekkes på BDS (brystdiagnostisk senter) Be om henvisning så får du ultralyd av brystet hos en radiolog. Man skal alltid sjekke èn gang for mye enn èn gang for lite Anonymkode: a7414...676
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 Be om henvisning. Er helt sikkert fibroadenom, men greit å sjekke likevel. Jeg oppdaget en slik kul, ble henvist til mammografi og ultralyd - viste seg at jeg hadde 7 stk fordelt på begge brystene. Fikk tatt biopsi av den største og det var ufarlig. Forstår godt at du tenker på det, så bare få det sjekket med en ultralyd. Det er fort gjort Anonymkode: 844c0...431
Måne1234 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2020 Takk:) men er d tidsnok å Vente til august ? Jeg blir 34 år i sommer om d har noe å si .
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 38 minutter siden, Måne1234 said: Takk:) men er d tidsnok å Vente til august ? Jeg blir 34 år i sommer om d har noe å si . Nei, det synes jeg ikke. Det skal sjekkes nå, uansett om det er helt ufarlig. Be om henvisning nå. BDS har lite å gjøre i "disse" tider Anonymkode: a7414...676
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Du burde pushe timen ja, helt klart. Det er veldig vanlig med kuler i brystet, og de aller aller fleste er helt ufarlige. Du er jo ganske ung mtp kreft, men det skjer jo. For din egen sjelsro så er det godt å få dette ut av verden så fort som mulig. Jeg fant en kul for kanskje et par år siden, den var ganske liten men jeg hadde ikke kjent den før. Fikk legetime allerede dagen etter, og to dager etter fikk jeg time til mammografi. Kulen syntes godt på bildene, så tok ultralyd også. Der så de at det var en vanncyste, og i tillegg så de mange fler som jeg ikke kunne kjenne selv. Helt ufarlig og veldig vanlig. Det var en stor lettelse å finne ut. Anonymkode: fefe9...342
Måne1234 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 2. juli 2020 Off jeg er så redd... nå har angsten tatt tak i meg. Er så lei , er så sint !! Sendte melding til legen slm skulle henvise til ultralyd men hvor lang ventetid er det ? Skal jeg gå hele sommeren å være bekymret for denne kulen nå....😭😭😭
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 Eg var 36 år då eg oppdaga ein kul i brystet for 1 1/2 år sidan. Eg vart henvist til mammografi og ultralyd med det samme. Fekk time på sjukehuset veka etter. Var heldigvis berre ei cyste, men veldig glad for at legen tok det alvorleg og fekk sjekka det så fort. Anonymkode: d1206...4c1
Candiru Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Måne1234 skrev: Off jeg er så redd... nå har angsten tatt tak i meg. Er så lei , er så sint !! Sendte melding til legen slm skulle henvise til ultralyd men hvor lang ventetid er det ? Skal jeg gå hele sommeren å være bekymret for denne kulen nå....😭😭😭 det pleier å gå veldig fort
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, Måne1234 skrev: Off jeg er så redd... nå har angsten tatt tak i meg. Er så lei , er så sint !! Sendte melding til legen slm skulle henvise til ultralyd men hvor lang ventetid er det ? Skal jeg gå hele sommeren å være bekymret for denne kulen nå....😭😭😭 Kan du ikke ringe legekontoret imorgen og spørre? Anonymkode: e6cab...6e9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 Så lenge den er øm og vond så er det som regel ikke farlig. Ved brystkreft er smerter gjerne det siste symptomet som kommer. Jeg fant en kul i jula som jeg tok mammografi og biopsi av. Det var en bindevevsknute. Den var helt ufarlig, men såpass stor at den må følges med. Vokser den mer bør den fjernes for å ikke påvirke andre ting i brystet. Det er veldig vanlig med ufarlige kuler. Det er greit å få det sjekket, men som regel ingenting å bekymre seg for. Flytter den på seg når du tar på den? Anonymkode: e3bb2...b90
Måne1234 Skrevet 2. juli 2020 Forfatter #14 Skrevet 2. juli 2020 Jeg tør helt ærlig ikke røre så mye ved den😫 men legen sa den var oval og glatt og bevegelig. .
Gjest Chroma Skrevet 2. juli 2020 #15 Skrevet 2. juli 2020 Hvis det er i pakkeforløpet du er henvist så går det raskt. Hadde brystkreft for noen år siden, forstår at du bekymrer deg. Stort sett er det ufarlig, men greit å få det sjekket.
HalldirV2 Skrevet 2. juli 2020 #16 Skrevet 2. juli 2020 11 timer siden, Måne1234 skrev: Oppdaget et kul i brystet for litt siden. Er veldig øm og vond. Var hos legen i dag som kjente på den og hun mente den var helt ufarlig . En liten cyste eller noe på f ... husker ikke hva d het . Kunne henvise til ultralyd av den etter sommeren om den fortsatt var der men hun trodde den kom til p forsvinne av seg selv. Jeg skulle bare slapppe av men kjenner d kverner i hode . Tenk viss , tenk viss !! Sliter med angst så dette hjalp jo ikke mye akkurat . Er det noen slm har opplevd d samme ? 2 timer siden, Måne1234 skrev: Jeg tør helt ærlig ikke røre så mye ved den😫 men legen sa den var oval og glatt og bevegelig. . Jeg synes du skal ta det helt med ro, dette er ganske sikkert som legen din sier helt ufarlig 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #17 Skrevet 3. juli 2020 Du kan be om henvisning no, men mulig du ikkje får time før i august uansett - men bedre å berre sende henvisning slik at du ikke havner bak i køa når august kjem. Er ofte veldig stod pågang på BDS, no om sommeren har de ofte halvt program + etterslep grunna korona, så få henvisning og kom deg inn i systemet. Er du veldig redd - reis privat til Aleris eller noen andre Anonymkode: f6056...8b1
Måne1234 Skrevet 3. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 3. juli 2020 En måneds ventetid .... men har bestilt privat om to uker ... men d blir to lange uker å gå å tenke 😭
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #19 Skrevet 3. juli 2020 3 timer siden, Måne1234 skrev: En måneds ventetid .... men har bestilt privat om to uker ... men d blir to lange uker å gå å tenke 😭 Jeg fatter ikke at du skal vente så lenge. Når det gjelder kuler i bryster, farlige/ufarlige så skal du få time fort. Det var rart, veldig rart. Anonymkode: e6cab...6e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå