Gå til innhold

Til dere mannfolk: Hva er viktigst i et forhold...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Er bare nyskjerrig...Tenker spesielt på dere menn fra 40 år og oppover....

Deilig sex/seksuell kjemi?

Utseende/fin kropp...liker dere damer som er muskuløse?

Sporty/treningsglad

Utdannelse/økonomi/selvstendig

Personlighet: Rolig og bedagelig, utadvent/pratsom, dominerende etc....

Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre?

 

Anonymkode: 92246...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sex er jo deilig uansett for en mann, de har jo sagt selv at det er enkelt og kun friksjon. Hvis man ikke er deilig nok for en mann så må man være ganske grønnsak. Er vanskeligere å tilfredstille en kvinne, er jo en grunn til at mange menn lever i sexløse forhold.

Anonymkode: de2d7...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det kommer an på mannen og hans livssituasjon. Dersom man er skilt og har barn, vil det viktigste være å finne en dame som stabil, har god økonomi og er en bra dame. Personlig foretrekker jeg damer på omtrent samme alder. Hun skal selvsagt se Ok ut.

Er man ute etter bare sex, vil selvsagt kropp og utseende være viktigst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Er bare nyskjerrig...Tenker spesielt på dere menn fra 40 år og oppover....

1. Deilig sex/seksuell kjemi?

2. Utseende/fin kropp...liker dere damer som er muskuløse?

3. Sporty/treningsglad

4. Utdannelse/økonomi/selvstendig

5. Personlighet: Rolig og bedagelig, utadvent/pratsom, dominerende etc....

6. Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre?

 

Anonymkode: 92246...2e3

1. Ja dette er viktig samt det å gjerne ha en drøyere fantasi enn det jeg har slik at jeg kan strekke meg litt. 

2. Jeg liker mange kroppstyper, men muskler blir ikke feil. Trenger ikke se ut som noen bodybuilder, men fint om du klarer å lempe handleposen inn i bilen selv eller ta i et tak hjemme der jeg trenger litt bistand. Fin kropp er et relativt begrep. Alle kropper har sin sjarm, men for tynne damer er turn off. Spiker har jeg nok av. Fjeset er viktig. Det må være søtt. 

3. Ja det er en fordel. Orker ikke flere sofagriser som ikke kan være med på tur uten å avgå med døden. 

4. Jobb ja, resten er opp til dem. Status bryr jeg meg lite om. Begynner de å heve hodet så rister jeg på hodet og sier herregud. Da har jeg ikke mere der å gjøre.

5. Alle typer i ett kansje på sine punkt. Vit når det er viktig med respektive kvalitet.

6. Har stort sett endt opp med eldre damer enn meg selv så her må jeg si matchen er det som bestemmer. Ja jøss unge damer er flotte å se på som bilde/portrett, men noe å satse på mtp. en relasjon? Ehhh nei. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det absolutt ikke noe pluss om damen er yngre, liker best damer på egen alder. Kropp og utseende har nok litt å si for min del, jeg foretrekker damer med kvinnelige former,ikke beinrangel,men heller ikke for store.Veldig sporty og treningsgal foretrekker jeg ikke, synes faktisk ikke damer med store muskler er attraktivt,men det er sikkert sunt 🙂

Det er nok viktig at de har livet på stell,både med jobb og økonomi,hadde ikke orket ei dame med kredittkortgjeld og tull. Når en er over 40,forventer jeg at livet er på stell. Damer som har hatt et rotete liv, hadde jeg ikke orket å involvere meg med.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle tingene du nevner er jo viktig, og hvor viktige de er kommer jo litt an på hvor selektiv han kan være.

Det jeg kan si er at menn velger kvinner med en personlighet de liker fra et utvalg kvinner de finner attraktive. Så utseende, sjarm og sex appeal åpner døren, og en god personlighet, intelligens, humor og stabilitet gjør en fling til et forhold.

Du kommer liksom ikke utenom utseendedelen, men det alene er ikke nok til å dele livet sammen.

En mann med noen år på baken har gjort seg noen erfaringer og er ofte litt mer opptatt av kjemi, lik kultur og delte verdier enn en yngre mann. 

Anonymkode: 53423...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir motløs av svarene..

Er man ikke veldig sexy og pen så kan man visst glemme at en mann er interessert..

Såklart er det noe forskjell på hva man anser som en pen jente, men man vet jo hvilken type jenter som regnes som de pene og som vanlig jente så taper man da hardt i datingmarkedet.

Mange av de positive trekkene kan jeg si ja til som å gjelde meg, helt til utseende - delen kommer..da er det bare å glemme å ta kontakt med en mann.

Anonymkode: d5eb3...df3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

 

Deilig sex/seksuell kjemi?

Viktig

Utseende/fin kropp

Viktig

liker dere damer som er muskuløse?

Nei, slank feminin kropp

Sporty/treningsglad

Ikke viktig

Utdannelse/økonomi/selvstendig

Ikke viktig

Personlighet

Viktig

Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre?

Ja, så lenge hun er over 20

 

Anonymkode: 92246...2e3

 

Anonymkode: 80e0a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir motløs av svarene..

Er man ikke veldig sexy og pen så kan man visst glemme at en mann er interessert..

Såklart er det noe forskjell på hva man anser som en pen jente, men man vet jo hvilken type jenter som regnes som de pene og som vanlig jente så taper man da hardt i datingmarkedet.

Mange av de positive trekkene kan jeg si ja til som å gjelde meg, helt til utseende - delen kommer..da er det bare å glemme å ta kontakt med en mann.

Anonymkode: d5eb3...df3

Du får jekke ned kravene dine i en mann da hvis du ikke er så høyt på lista selv heller.

Anonymkode: 80e0a...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får jekke ned kravene dine i en mann da hvis du ikke er så høyt på lista selv heller.

Anonymkode: 80e0a...0bd

Ja for du tror jeg går etter kjekkasene liksom?

Greia er at menn under,på samme og over stadiet er jo like kravstore. Skal man liksom gå for en på 49 år, på 145kg og som bor hjemme?

Det er så typisk at jenter skal jekke ned krav til det er omtrent ingen krav igjen men gutter skal seff få gå for de peneste og få støtte når de blir avvist. De får ikke høre at de kanskje skal jekke litt på kravene.

Anonymkode: d5eb3...df3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex er jo deilig uansett for en mann, de har jo sagt selv at det er enkelt og kun friksjon. Hvis man ikke er deilig nok for en mann så må man være ganske grønnsak. Er vanskeligere å tilfredstille en kvinne, er jo en grunn til at mange menn lever i sexløse forhold.

Anonymkode: de2d7...c25

Like mange kvinner som menn lever i et forhold der partneren ikke har sexlyst.

Anonymkode: ecbc0...17b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja for du tror jeg går etter kjekkasene liksom?

Greia er at menn under,på samme og over stadiet er jo like kravstore. Skal man liksom gå for en på 49 år, på 145kg og som bor hjemme?

Det er så typisk at jenter skal jekke ned krav til det er omtrent ingen krav igjen men gutter skal seff få gå for de peneste og få støtte når de blir avvist. De får ikke høre at de kanskje skal jekke litt på kravene.

Anonymkode: d5eb3...df3

Nei, men tipper du sjekker de opp på skattelistene før du bestemmer deg.

Anonymkode: 80e0a...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig sex/seksuell kjemi? Ja, det er ekstremt viktig. Har vært i et ekteskap der sexen absolutt var bra, men der jeg ble gående alene med tankene og fantasiene mine fordi hun ikke likte å snakke om sånt. Neste gang vil jeg ha en dyp seksuell relasjon.

Utseende/fin kropp...liker dere damer som er muskuløse? Jeg har en greie for muskler ja, men jeg er egentlig altetende. Generelt vil jeg si at utseende og kropp har hatt overraskende lite å si for tidligere forelskelser og forhold.

Sporty/treningsglad Ikke noe krav, men det passer jo bra ettersom jeg er det selv.

Utdannelse/økonomi/selvstendig Like barn leker best, så gjerne høy utdannelse innen samfunnsfag/humaniora. Økonomien synes jeg det er vanskelig å si noe om. Har aldri måttet forholde meg til partnere uten ting på stell.

Personlighet: Rolig og bedagelig, utadvent/pratsom, dominerende etc.... Rolig, bedagelig OG sprudlende. Den vanskelige kombinasjonen.

Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre? Nei, foretrekker nærme min egen alder. Gi og ta 6-7 år i begge retninger.

Mann 42

Anonymkode: 9691a...3ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Blir motløs av svarene..

Er man ikke veldig sexy og pen så kan man visst glemme at en mann er interessert..

Såklart er det noe forskjell på hva man anser som en pen jente, men man vet jo hvilken type jenter som regnes som de pene og som vanlig jente så taper man da hardt i datingmarkedet.

Du svartmaler veldig nå, det er ikke slik at kun de peneste damene har sjans. Ikke les for mye på Internett, og ikke gå rundt og tenk på hvor vanskelig alt er.

Det er jo veldig, veldig mange flere menn enn kvinner som blir valgt bort. Så det kan ikke være så vanskelig? Jeg har aldri i mitt liv møtt en kvinne som er ufrivillig single fordi ingen menn vil ha henne. Ikke handicappede, ikke sykelig overvektige, ingen. Noen er single fordi de ikke får akkurat de mennene de vil ha, men det blir noe annet. 

Anonymkode: 6f28e...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare nyskjerrig...Tenker spesielt på dere menn fra 40 år og oppover....

Deilig sex/seksuell kjemi?

Utseende/fin kropp...liker dere damer som er muskuløse?

Sporty/treningsglad

Utdannelse/økonomi/selvstendig

Personlighet: Rolig og bedagelig, utadvent/pratsom, dominerende etc....

Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre?

Anonymkode: 92246...2e3

Dette handler veldig mye om erfaring. Hvilke sår man har fått igjennom de ulike forholdene man har hatt. 

Så for meg, med min historie, er seksuell kjemi og kompatiblitet absolutt viktigst.

Jeg har aldri egentlig vært opphengt i utseende, og har ingen fetish på muskler. Du har den kroppen du har. Mye viktigere er det at den fungerer og at du trives i den. Men det sier seg selv at siden JEG er en litt rolig og bedagelig fyr, så må du være sporty å treningsglad fordi det gir DEG noe. Jeg er ikke i dårlig form, så jeg skal være med på det som er sosialt, men jeg er ikke typen som er ute å løper før fuglene fiser. 

Jeg tror det hadde vært vanskelig å være sammen med en som ikke var litt smart, som hadde kontroll på sitt egen økonomi og var relativt selvstendig. Jeg har ikke behov for å være noens "Daddy". Faktisk tror jeg at jeg hadde foretrukket noen med noe den samme tekniske bakgrunnen som meg. At vi kunne "nerde" litt sammen og ha litt kulturell kobling.

Ellers er min Personlighet noe rolig og  innadvent, så jeg trenger en som er i samme landskap, men som er litt mer utadvent og aktiv enn meg. Jeg kan til tider være dominant, så vi vil gå mye bedre sammen, om du har ben i nesa og kan stå på ditt. 

Alder er ett aspekt jeg ikke vet hva jeg skal tenke om. Det er ikke noe GALT med unge jenter, men man mister felles bakgrunn. Blir de unge nok, vil de ønske barn. Og så er det ofte at jenter som retter seg mot eldre menn, forventer at disse skal være voksne og "modne", og det blir litt drøyt å putte meg i disse kategoriene. Så jeg tror jeg hadde vært skeptisk til å gå under 46, selv om jeg sikkert ville hatt oppmerksomheten lenge nok på en 35 åring til å vurdere om hun likevel var interessant.

Anonymkode: 3c855...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Paramount

Personligheten er som vanlig aller viktigst, den oppsummerer alle egenskapene du lister opp, og enda flere enn disse.
De beste personlige egenskapene er at hun er rolig, pålitelig og trygg, det er et perfekt utgangspunkt dersom hun samtidig er full av lyst, og er nysgjerrig og positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deilig sex/seksuell kjemi?

VIKTIG

Utseende/fin kropp...liker dere damer som er muskuløse?

Viktig..... Så lenge det ikke blir for mye.

Sporty/treningsglad

Veldig viktig

Utdannelse/økonomi/selvstendig

Ikke viktig

Personlighet: Rolig og bedagelig, utadvent/pratsom, dominerende etc....

Viktig

Alder: Er det slik at jo yngre kvinnen er, jo bedre?

Nei, jeg kan fint date ei dame som er 38. Jeg er 28 selv. 

Anonymkode: 92246...2e3

 

Anonymkode: badda...ab3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir motløs av svarene..

Er man ikke veldig sexy og pen så kan man visst glemme at en mann er interessert..

Såklart er det noe forskjell på hva man anser som en pen jente, men man vet jo hvilken type jenter som regnes som de pene og som vanlig jente så taper man da hardt i datingmarkedet.

Mange av de positive trekkene kan jeg si ja til som å gjelde meg, helt til utseende - delen kommer..da er det bare å glemme å ta kontakt med en mann.

Anonymkode: d5eb3...df3

Hva er det du leser som ikke jeg gjør. Alle som har svart skriver jo at det er en blanding av alt. Selvfølgelig er det få menn som utelukkende ser etter de styggeste damene. Vil tro de aller fleste har nogen lunde koll på hvordan man ligger selv også. Er du passe kjekk selv, skjønner de fleste at de aller peneste damene som er 10 år yngre ikke er i sitt nedslagsfelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigst : at hun er nysgjerrig på livet og verden. 

Ei dame som ser seg ferdig med læring etter utdanning er ikke for meg. 

Intelligens slår skjønnhet lett. 

Setter ikke krav til utdanning. Det er viktigere at hun faktisk er reflektert enn at hun har oppnådd skoleresultater som 'beviser' det. 

 

 

 

 

Anonymkode: e17a2...f8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...