Gjest Poppelopp Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 (endret) Hva er det som har begynt å skje meg nå da? Ligger helt i ro, prøver å få sove, aner fred og ingen fare. Så plutselig i det jeg tar et svelg så hører jeg et klikk, og kjenner at et eller annet flyttet på seg nedi halsen min, som gjør at spyttet ikke kommer seg forbi. Får panikk, løfter opp hodet, og ting "faller" så på plass. Ligger nå å er litt øm på ene siden av spiserøret. Høres merkelig ut? Noen som har opplevd lignende? Endret 1. juli 2020 av Poppelopp
Candiru Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Har opplevd det. Har ikke tenkt over at det er noe unormal, siden det skjer kun hvis hodet og nakken ligger i en litt rar stilling.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Mellomgulvsbrokk er ikke helt uvanlig og ofte udiagnosert. Anonymkode: 8fa13...233
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 7 timer siden, Poppelopp skrev: Hva er det som har begynt å skje meg nå da? Ligger helt i ro, prøver å få sove, aner fred og ingen fare. Så plutselig i det jeg tar et svelg så hører jeg et klikk, og kjenner at et eller annet flyttet på seg nedi halsen min, som gjør at spyttet ikke kommer seg forbi. Får panikk, løfter opp hodet, og ting "faller" så på plass. Ligger nå å er litt øm på ene siden av spiserøret. Høres merkelig ut? Noen som har opplevd lignende? Hva mener du med at spyttet ikke kommer seg forbi? Anonymkode: aa4f5...129
Gjest Poppelopp Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at spyttet ikke kommer seg forbi? Anonymkode: aa4f5...129 At det kjennes ut som en blokkade som stopper det.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 Har du følelse i spiserøret siden du kan kjenne at det gjør vondt på den ene siden? Spiserøret er jo "flatt", og hvis det ikke er passasje så må det jo være noe på utsiden som blokkerer eller musklene som skal dra ned mat og slikt det er noe falt med? Anonymkode: c0d40...fb8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 Jeg tror ikke det flyttet seg, men det kan ha klappet sammen. Hos hunder kan det forekomme i blant noe som heter strupekollaps. Rett og slett at strupen klapper midlertidig sammen. Dette får hunden til å hoste eller det høres ut som harking, og så retter det seg. Det er ganske vanlig hos en del små raser hos hunder, og min egen mellomstr hund får det i blant, helt uten videre. Det KAN ha vært noe slikt du kjente. Jeg mistenker det, siden du hørte et slags klikk. Det kan da ha vært at strupen klappet sammen, og dermed hindret spyttet i å komme ned (midlertidig), som du beskriver. Anonymkode: 456fb...7db
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 14 timer siden, Poppelopp skrev: At det kjennes ut som en blokkade som stopper det. Kanskje du har en divertikkel. Anonymkode: aa4f5...129
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå