AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Del Skrevet 1. juli 2020 Jeg blir litt utmattet av all krisemaksimeringen om dagen. Folk går rundt og kjenner på angst for pandemier, klimaendringer, og at "verden skal gå under", Greta Thunberg, MDG og alle statsledere fyrer opp under angsten, og folk blir aggressive, krigerske og kranglete. Men, hvem er det denne krisen faktisk er krise for? Jo, menneskene. Verden kommer ikke til å gå under, den kommer til å reparere seg selv, og fortsette som før - kanskje med noen arter som forsvinner, og noen nye som kommer til. Sannsynligvis kommer menneskearten til å dø ut, men er det egentlig noen krise? Ser man på det store bildet, er det jo ikke det. Ikke i det hele tatt. Så hva med å endre fokus? Reprodusere oss mindre, leve livet så godt som mulig ved å ta hensyn til hverandre og dyr og natur. Ett eksempel - å rasere naturen for å bygge ut vindkraft, hva er egentlig poenget? For meg er det like egoistisk som alt mulig annet vi holder på med. Vi aner ikke konsekvensen av det, og hvis poenget er at mennesket skal overleve kan det godt hende vi biter oss sjøl i ræva. Det samme med medisinen og hvordan man kjemper mot sykdommer for å få folk til å leve lenger. Det kommer til å virke mot sin hensikt. Se bare på antibiotikaresistente bakterier, det er en voksende trussel. Jeg tror eneste muligheten for at mennesket (og andre arter, for den del) skal overleve er å få færre av oss. Vi må bokstavelig talt stikke fingeren i jorda, og komme oss tilbake til naturen. Men jeg tror ikke det kommer til å skje, og helt ærlig så bryr jeg meg ikke. Anonymkode: be4bc...eee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarieLo Skrevet 1. juli 2020 #2 Del Skrevet 1. juli 2020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Del Skrevet 1. juli 2020 Tror menneskeheten har godt av en "culling of the weak", vi er for mange og vi samler på altfor mye dårlig arvemateriale. Anonymkode: 84dc9...ade 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Del Skrevet 1. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror menneskeheten har godt av en "culling of the weak", vi er for mange og vi samler på altfor mye dårlig arvemateriale. Anonymkode: 84dc9...ade Dette er også et poeng. Det virker på meg som at vi blir dummere og dummere. Anonymkode: be4bc...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Del Skrevet 1. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er også et poeng. Det virker på meg som at vi blir dummere og dummere. Anonymkode: be4bc...eee Jeg har tenkt på dette. Og - det er ikke slemt ment, selv om jeg godt ser at det er slemt å si likevel, men nå i våre dager når man hjelper «alt og alle» å få barn, er det nødvendigvis en god ide? Når naturen åpenbart stritter i mot, mener jeg. Anonymkode: 3136f...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Del Skrevet 1. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tenkt på dette. Og - det er ikke slemt ment, selv om jeg godt ser at det er slemt å si likevel, men nå i våre dager når man hjelper «alt og alle» å få barn, er det nødvendigvis en god ide? Når naturen åpenbart stritter i mot, mener jeg. Anonymkode: Nei, etter mitt syn er det ikke det. Men jeg mener jo som sagt at det er for mange av oss i utgangspunktet. Anonymkode: be4bc...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Del Skrevet 2. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er også et poeng. Det virker på meg som at vi blir dummere og dummere. Anonymkode: be4bc...eee Et derfor utviklingen går så raskt, altså😂. Anonymkode: 710ce...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Del Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Et derfor utviklingen går så raskt, altså😂. Anonymkode: 710ce...a82 Du syns urolighetene og oppførselen man ser rundt i verden vitner om høy intelligens? Og mener du den raske utviklingen er kun positiv? Anonymkode: be4bc...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Del Skrevet 2. juli 2020 Det er et midlertidig problem, til vi kommer oss ut i verdensrommet. Anonymkode: 0d4fb...e31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå