Gå til innhold

Blir man en elitistisk litteratursnobb av å studere litteraturvitenskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller kan man fortsatt sette pris på enklere bøker som vanlige lesere liker?

Anonymkode: d670b...429

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av delene, men du blir klar over at det finnes så utrolig mye fantastisk litteratur at du ikke har så lyst til å kaste bort lesetid på kiosklitteratur.

Anonymkode: c85ab...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene, men du blir klar over at det finnes så utrolig mye fantastisk litteratur at du ikke har så lyst til å kaste bort lesetid på kiosklitteratur.

Anonymkode: c85ab...3f7

Ja, med andre ord. 

Anonymkode: aa9f3...8c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene, men du blir klar over at det finnes så utrolig mye fantastisk litteratur at du ikke har så lyst til å kaste bort lesetid på kiosklitteratur.

Anonymkode: c85ab...3f7

Dette opplevde jeg. :) 

Det er så mye fantastisk der ute at jeg aldri vil rekke å lese mer enn en brøkdel i løpet av livet. 

Anonymkode: d009d...fd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg leser all type litteratur, og min guilty pleasure er fanfics og kiosklitteratur. Jeg elsker bøker og sluker mange i løpet av et år, så det er rom for alle typer, synes jeg. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2020 den 11.27, AnonymBruker skrev:

Eller kan man fortsatt sette pris på enklere bøker som vanlige lesere liker?

Anonymkode: d670b...429

Det er vel opp til deg selv? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge deler.

Man blir klar over at det finnes bedre bøker, og man begynner å lese dem. Samtidig er det deilig avkobling å lese noe crap innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Har studert litteraturvitenskap og leser begge deler. Både lettleste bestselgere og tyngre klassikere ;) Kommer helt an på humøret hva jeg velger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo som mat: Noen ganger vil man bruke 9t på å fikse et lammelår, andre ganger frister det mer med taco. 

Det å utvide horisonten er aldri feil. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man blir ikke en elitistisk snobb av å studere litteraturvitenskap.  Du blir sannsynligvis fortsatt begeistret for en kiosk bok når du ligger på stranden, soler deg og skal bare slappe av.  Litteraturvitenskap er et flott fag, men du må tenke deg nøye om før du bruker mange år på slike studier.  Det tar lang tid, og det er ikke lett å få relevant jobb etterpå. Kjipt om du ender med å ekspedere i butikken til Ark eller annen bokhandel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro de som studerer litteraturvitenskap har «legning» for å like tyngre litteratur. Personlig synes jeg de såkalte klassikerne (de jeg her lest) som oftest er veldig kjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...