Gå til innhold

Hvorfor har ikke hvite folk kultur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at hvite mennesker ikke har noen kultur ?

Anonymkode: 83d7c...3ac

Hvite mennesker kan ikke ha noen ting. Da er de rasister.

Anonymkode: af36f...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Antiviruset skrev:

Det var nok senere en dette! Det har fremdeles ikke noe med hverandre å gjøre uansett. De tok ikke bare over den samme tradisjonen nei! Det å feire vintersolverv og det å feire Jesus Kristus sin fødsel er to vidt forskjellige ting. Den kristne jul er så feiret i forskjellig grad i over 1000 år nå, og i den kristne del av verden har den forskjellige former.

Mennesker har alltid vært opptatt av tradisjoner. For å få hedningene til å enklere gå over til en ny religion - i dette tilfellet kristendommen - var det mye enklere å legge en spesiell kristen hendelse (Jesu fødsel) til en allerede eksisterende hedensk tradisjon. Da er det mye enklere å få med seg folk. Gulrot, ikke pisk. Det var også en glidende overgang mellom to religioner, slik som norrøn tro og kristendom. 

Til og med i erkemuslimske land holder man fortsatt på med før-islamske ritualer, gjerne fra zoroastrismen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Million skrev:

De har det.

Kulturen er kanskje noe ikke du liker, men den er der. Vi har kultur for å få gifte oss etter eget valg, for eksempel, og kulturen vår tillater også at man skilles om det viser seg at valget var feil.

Kulturen blant kristne hvite er å feire jul, til tross for at det er en kristen skikk og store deler av den hvite befolkningen i Norden f.eks lever et liv ellers som sekulære.

Andre deler av vår kultur er at man tillater egne badestrender for nudister. Fri kultur! Ikke alle er like enige i det, riktignok da men...

Finland har en kultur der badstue står høyt i kurs og er svært vanlig.

Sverige har kultur for storstilt feiring av midtsommer, der er det en almenn fridag i yrkeslivet, så alle kan feire.

Eh, vi velger jo egt ikke hvem vi gifter oss med da. De aller fleste her i Norge gifter seg fordi det «forventes», man er en taper og søppel om man er singel, for det betyr at ingen vil ha deg og er status. Nordmenn er bare opptatt av status og fasade. Ha fin mann/kone, fine venner, fint stort hus, fin hytte, fin jobb, fin utdanning, fin bil, fine barn, helst fem stykk etc. Og enda man er «fri» i Norge til å velge eget liv, så ser man gjengangeren der alle velger det samme hver jævla gang, og når du spør noen om hva drømmen er, så svarer de ovennevnte. Når man slenger dritt om folk og mener de er tapere som lever et «ulykkelig» liv og ikke tar ansvar osv, så er det fordi de ikke har de ovennevnte tingene. Og de aller fleste vil jeg tippe, nlir avvist av sin største kjærlighet og det opp til flere ganger. Vet ikke om jeg bare burde snakke for meg selv, har aldri fått de mennene jeg virkelig vil ha og som er gull verdt. Så teknisk sett så tar 90% om ikke mer til takke med hvem som helst. Tenk på den dere. Ikke tro at dere er så fantastiske, lykkelige og spesielle bare for at dere er gift og har barn med en utvalgt. Jeg har aldri møtt noen som er lykkelig gift, de snakker bare negativt om partneren og de fleste jeg vet om har måttet senke standarden på partneren. Der dama er mora til mannen og han bare ser ut som en dass, drikker øl, sitter på ræva og gjør ingenting for dama si og ungene, er rølpete og har dårlige holdninger og er sexistisk og snakker om alle de peneste damene og ser på dama som en tømmestasjon uten en verdig personlighet. Også har vi snille og gode og fantastiske menn som ikke har sjans på damene nesten og må til slutt gifte seg med en overvektig, mindre pen, sur, dum og slem dame som forventer prinsesse behandling og er utro. Jeg ser også mange veldig pene menn med feite og stygge damer dessverre. Det er enten noe med personligheten deres som avskriver de flotte damene, at de er dårlige partnere og kjærestemateriell og kun tenker på seg selv. Eller at de er for utilgjengelige og sjenerte. At de mindre attraktive damene «tar» de og prøver seg på de. Og de tar til takke med disse damene fordi de er redde for å være alene, bli avvist av en bedre dame og trenger mye nærhet. Det er også alltid de rare mennene som er på bunn som krever mye av en dame, eller en perfekt dame som er mega pen, litt sånn shallow hal opplegg. En krangel eller en føflekk er nok til at disse dumper deg og legger deg for evig avsky, de er å finne på hot or not i mengder og fleng. De holder gjerne på med flere damer, juger til deg og går bak ryggen din og tar deg ikke med på en middag engang.

Anonymkode: c85dc...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All kultur vi har i vesten er stjålet fra Asia og Afrika.

Anonymkode: 83d7c...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

All kultur vi har i vesten er stjålet fra Asia og Afrika.

Anonymkode: 83d7c...3ac

😂😂😂 Godt forsøk!

Anonymkode: ff358...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noengang reist utenfor Norge? Ikke at vi ikke har kultur her i Norge, men hvite folk er ikke en homogen gruppe. Finnes massevis av ulike kulturer rundt omkring i Europa.

Anonymkode: 1c783...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2020 at 5:17 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor har ikke hvite folk kultur

Hva er grunnen til at hvite mennesker ikke har noen kultur ?

Anonymkode: 83d7c...3ac

Finns ikke noe slik kultur fordi ingen er hvit. Det er bare et begrep som handler om å bekreft selv rasisme... 

Anonymkode: 63d63...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noengang reist utenfor Norge? Ikke at vi ikke har kultur her i Norge, men hvite folk er ikke en homogen gruppe. Finnes massevis av ulike kulturer rundt omkring i Europa.

Anonymkode: 1c783...267

Det er ikke engang en gruppe som er "hvite folk". Det er et idiotisk, innholdstømt konsept.

Anonymkode: 63d63...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Antiviruset said:

Det var nok senere en dette! Det har fremdeles ikke noe med hverandre å gjøre uansett. De tok ikke bare over den samme tradisjonen nei! Det å feire vintersolverv og det å feire Jesus Kristus sin fødsel er to vidt forskjellige ting. Den kristne jul er så feiret i forskjellig grad i over 1000 år nå, og i den kristne del av verden har den forskjellige former.

Jeg vil anbefale at du heller leser litt om det, f.eks. på Wikipedia, enn å tro at du kan føle og gjette deg til hva historien var.

Anonymkode: e80bd...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, vi velger jo egt ikke hvem vi gifter oss med da. 

Anonymkode: c85dc...278

Eh, jo det gjør vi. Og eh... har du hørt om avsnitt? Den kompakte blokken du lirte av deg orket jeg ikke lese. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil anbefale at du heller leser litt om det, f.eks. på Wikipedia, enn å tro at du kan føle og gjette deg til hva historien var.

Anonymkode: e80bd...183

"Jesus" var født i midøsten, heller ikke på 25 desember, og med like mørk hud som Abid Raja or Hadia Tajik. Hva har han å gjøre med norge? Like skandinaviske som kofte....sorry dere kaller de for "kjøttboller" nå....

Anonymkode: 63d63...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Bedre med ingen kultur enn ukultur.

Uansett tar du feil. Det er alltid kultur der folk lever sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at hvite mennesker ikke har noen kultur ?

Anonymkode: 83d7c...3ac

Nå gjorde du meg veldig nysgjerrig. Hvorfor/på hvilken måte mener du at hvite ikke har noen kultur? For spørsmålet er jo like absurd som å spørre: «Hvorfor har svensker bare ett kjønn?»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, loveli said:

Bedre med ingen kultur enn ukultur.

Uansett tar du feil. Det er alltid kultur der folk lever sammen.

Rasisme og troen at du er født bedre enn andre er selv ukutur. 
 

Om du fru du er «hvit» og det er en kultur er det ren uvitenhet. 

Anonymkode: 63d63...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme og troen at du er født bedre enn andre er selv ukutur. 
 

Om du fru du er «hvit» og det er en kultur er det ren uvitenhet. 

Anonymkode: 63d63...cc5

Hæ?

Ingen hvite jeg kjenner føler de er mer verdt enn de med mer pigmenter i huden.

Faktisk er det du som utviser rasisme med det du sier. Tenk på det.

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

"Jesus" var født i midøsten, heller ikke på 25 desember, og med like mørk hud som Abid Raja or Hadia Tajik. Hva har han å gjøre med norge? Like skandinaviske som kofte....sorry dere kaller de for "kjøttboller" nå....

Anonymkode: 63d63...cc5

Totalt irrelevant. Det var nordmenn som feiret jol, og det er nordmenn som feirer jul. Tror du at juleøltradisjonen vår ble til i Midt-Østen ca år 0?

Anonymkode: e80bd...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...