Gå til innhold

Erfaring cavalier?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jo ha hendt. Siden 2007. Da skulle jeg vært 1981 (1881?) år gammel. 

hvis jeg heller ble født i 1944 kan det jo hende

jeg er

1881.no

gammel

1994.no

Anonymkode: 4b2c3...b8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

men hvis du kan lære deg å oppføre deg som DEN snill liten Labbe du er

spiller ikke RESTEN noen sitt ROLLE

Anonymkode: 4b2c3...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Har du tenkt på Pappilon/Phalene? En fantastisk hunderase! 

Anonymkode: cfee5...180

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en cavalier. Virkelig verdens herligste fyr, men - aldri mer cavalier hos oss😔 Kjøpte han som veldig lite opplyst hundeeier, og hadde ikke gjort hjemmeleksa mi når det gjelder rasen. Han er supersjarmerende, alltid blid og kjempefint gemytt. Men har også mange helseproblemer, for eksempel stadige ørebetennelser, hjertefeil, problemer med tåreproduksjon og sannsynligvis syringomyeli. Ut fra det jeg ser på han virker han ikke plaget av smerter i det daglige, men han står på flere medisiner og må få kortisonbehandling et par ganger i året. En ting er at det går MYE penger hos veterinær, noe annet er den konstante bekymringen for hvordan han egentlig har det. 

Har opplevd cavaliermiljøet som veldig lukket og taust rundt hundenes helse. Kjøpte min av en kjent oppdretter i miljøet (visste ikke det den gang, men har skjønt det i ettertid), og det var ikke mye imøtekommenhet da jeg tok kontakt og opplyste om at hunden viste tegn til syringomyeli. Nå begynner min cavalier å dra på årene (i cavaliermålestokk) så håper inderlig det har skjedd noe på dette området de siste årene. 

Anonymkode: 5a4f1...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Cavalier er en nydelig hund, har en 2 år gammel hann, finn en seriøs oppdretter, få en med bra stamtavle, å ikke fokuser på det negative rundt om det er virkelig en cavalier du ønsker deg

Anonymkode: b2745...df9

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg unna. Den rasen bør bli ulovlig å selge og avle på! Den rasen bør dø ut fredelig. Det å avle på disse er dyreplageri, så lenge man ikke bevist avler vekk de alvorlige helseplagene! Og da gjort av profesjonelle som vet hva de driver på med. 
Men denne rasen er så ødelagt at det vil ta mange hundre år å gjøre den frisk igjen, kanskje er det 0 håp også. Det beste er nok bare å la den dø ut. 

Nå er denne voksen og da er det noe annet enn valpekjøp. Men har du mye penger og er villig til å kjempe mot alle sykdommene: kjør på. Har du ikke råd til en enorme veterinærregningen, ikke gjør det. Da vil hunden lide unødig på grunn av din egoisme, vil ha søt hund men ikke verdt mange tusen kroner og nekter å følge den opp på grunn av penger. 

Estetisk fin rase, men aldri i livet om jeg vil støtte en slik avl. Det er mange raser jeg holder meg unna og jeg er for avl på blandinger.  (orker ikke å utdype og begrunne, ble så langt). Blanding ved uhell og blanding fra en profesjonell er to forskjellige ting. Designer hunder med estetikk i bakhodet for å tjene mange tusen er ikke det samme som god avl på blandingshunder. med gemytt og helse i fokus Det er to forskjellige "bedrifter" og jeg støtter kun den siste nevnte. 

Anonymkode: 8a1ac...075

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en som barn, hun ble bare fem for hun hadde epilepsi og døde etter et anfall. 

Anonymkode: 1f897...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...