Gå til innhold

Steder rundt Paris

Mockbamilla

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal til Frankrike om to uker, og har 4 dager vi ikke har noen planer for ennå. Da er vi i området rundt Paris, men vil også oppleve andre steder enn bare hovedstaden.

Er det noen som har anbefalinger? Hvor bør vi dra, hva bør vi se, hva bør vi unngå? Vil gjerne dra på landsbygda, besøke en vingård etc. Vi er to voksne og to ungdommer (over 20).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gunda

Eller hva med Disneyland Paris? Elsker Disneyparkene jeg da, selv om jeg har rukket å bli 26 år gammel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pauline

Jeg kan også anbefale Versailles på det varmeste!! Utrolig flott! Euro Disney er også bra, men pass opp for lange køer i ferien! Liker dere Monet, kan dere besøke hagen hans i Giverny. Hvis dere vil ut til kysten, kan jeg anbefale Honfleur (Normandie) -sjarmerende liten by! Klosterøya Mont St. Michel (ligger utenfor den nordligste delen av Bretagne tror jeg) skal være fantastisk, men jeg har ikke vært der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zim-zum

Du bør prøve å dra til Reims, Champagnebyen. De fleste hotellene hjelper til med å bestille en guidet tur dit. Da blir dere kjørt til champagneslott (gjerne flere) med omvisning og prøvesmaking.

Vi tok en slik tur, og da innkluderte den et besøk i Reims-katedralen, kroningskatedralen da det enda var monarki i landet. En utrolig vakker bygning. Og selvfølgelig en liten tur innom kirken hvor Dom Perignon (munken som fant opp Dom Perignon-champagnen) ligger begravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips! :)

Noen som har hotell eller andre overnattingssteder å anbefale? Ikke alt for dyrt, og behøver ikke å være så sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange gode tips! :)

Noen som har hotell eller andre overnattingssteder å anbefale? Ikke alt for dyrt, og behøver ikke å være så sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...