Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som hjalp var å ikke vaske det på en uke, kan gå 5 dager før jeg vasker det nå og det er ikke fett.

Anonymkode: 1be13...2d3

Skrevet

Jeg låner mannens Head&Shoulders når jeg synes håret mitt blir fort fett og trenger en skikkelig rens. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med det samme for mange år siden. Håret ble fett samme kveld som jeg vaska det. Skikkelig plagsomt. Det som hjalp for min del var å gå cold turkey. Jeg slutta å vaske hver dag, vaska aldri oftere enn hver 3. dag, noen ganger hver 4. Håret var grusomt i nesten ett år...men jeg holdt ut og for meg funka det. Dette var som sagt mange mange år siden og jeg hadde egentlig ikke hørt om tørrsjampo, hadde jeg det hadde jeg brukt det. 

Anonymkode: 27655...9ed

AnonymBruker
Skrevet

Skyll med iskaldt vann. 

Anonymkode: e82f4...c58

• 4 år senere...
Skrevet
Fch123 skrev (På 29.6.2020 den 19.23):

Jeg sliter med akkurat det samme. Håret mitt MÅ vaskes hver dag, ellers blir det nasty og hodebunnen begynner å klø. Jeg vil tro fett hår er hormonelt, så tror ikke å vaske håret sjeldnere kommer til å hjelpe noe, det har hvert fall ikke hjulpet meg. 

Jeg har prøvd vannvittig mange shampooer laget for fett hår, denne er den beste jeg har prøvd: https://www.blivakker.no/product/3107731?gclid=Cj0KCQjwoub3BRC6ARIsABGhnyY0KaVMkJdQwPXH-EFmoscNSTdpMO35xnV_9s7Ej0LrV5RCxyVimLEaArbdEALw_wcB Den fjerner alt av fett i hår og hodebunn! Om den ikke fungerer på deg så blir jeg nesten bekymret😂

Ellers bør du investere i tørrshampoo, dersom du ikke kan/ønsker å vaske håret hver dag. Det hjelper hvert fall meg kjempe mye 😊

Får ikke opp nettsiden, kan du skrive hva shampoen heter?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet mye med fett hår. Jeg har akseptert at min hodebunn er fet så å gå en uke uten å vaske håret er selvsagt utopi. Slik trening folk snakker om funket ikke på meg. Har prøvd, har også droppet shampoo helt i en svært lang periode og kun vasket håret med vann.

Det som har fungert best for meg er dette. Droppe shampoo med sulfater, silikoner, alt av volum shampooer, moisturising shampoo. Detox shampoo kun en skjeldent gang viss jeg har build up men det får jeg skjeldent.

Jeg sørger for at hodebunnen min ikke er tørr. Om vinteren kan det bety en ikke for tung hårmaske, aloevera gel maske osv Innimellom ikke ved vær vask. 

Jeg bruker shampoo med 1 til flere syrer typiske salasylsyre og lar funke noen minutter etter en grundig massering inn i hodebunnen. Vasker skjeldent lengden av håret mitt med shampoo da det er tørt ikke fett.

Bruker balsam uten silikoner og dropper volum balsam. Fokuserer på fukt til lengdene. Lar virke noen minutter. 

Før jeg skyller ut balsamen tar jeg å shampoonerer håret gang 2. Kun hodebunnen ikke over lengden med balsam. Lar virke og skyller ut. 

Jeg bruker en dyrere tørr shampoo mellom vask. Litt på dag 2 og mer dag 3. Jeg kan komme unna uten tørrshampoo på dag 2 men liker bedre med. Liker wella eimi, kerastase og living proof.

Jeg bruker også afrokam for å løfte håret fra hodebunnen så det ser renere ut og med mere volum. Jeg føner og former curtain bangs med føner og sover med en liten klype som samler deler av håret bak på toppen så jeg ikke får sånn stygg skill i bakhodet som også fremhever at håret ikke lengre er på dag 1. Setter også opp håret om natten og ikke løst. 

Jeg bruker ikke varmebeskyttende spray da håret mitt vil se fett ut iløpet av 2 timer. Bruker jeg stylingprodukter må de være vannløselige. Jeg liker noen fra wella eimi serien. 

Når jeg dusjer og ikke skal vaske håret hjemmer jeg det først i et bomulls sjal også et silke skjerf over. Har selvsagt satt opp håret på toppen av hodet først. Synes selv at dette hjelper håret mitt med å ikke trekker til seg mye fuktighet fra min varme dusj noe som får mitt hår til å se mere fett ut.

Jeg sover aldri med silkesjal eller silke bonnet (samme med de fra polyester) da det gjennom natten gjør håret mitt mere fett. Jeg har silkepute. Har jeg behov for å sove med knyttet sjal må det være et i 100% bomull.

https://www.luxplus.no/produkt/aromatica-tea-tree-purifying-shampoo-400-ml?gsmp=1&gad_source=1&gad_campaignid=20438385832&gclid=Cj0KCQjwxo_CBhDbARIsADWpDH4TxZY5ZBLjHJU_cVq6PLCEQ-zCFqf80_yenCEmfCrPHgtIWaVGwOkaAhwYEALw_wcB

Bruker denne shampooen og synes den funker best til meg av de ekstremt mange ulike jeg har prøvd. Er ingen garantier for at dette fungerer for deg. Men jeg lever nå godt med mitt hår og vasker det nå ca vær 3 dag til annenvær dag, litt avhengig av livet. Er jeg i et land med høy luftfuktighet må jeg ofte vaske det daglig. 

Anonymkode: bee8c...e07

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg slitt med i mange år! Løsningen for meg har vært:

-stripe håret jevlig, gir litt løft og håret blir tørrere. 

-renseshampo ca annen hver vask. 

- shampoverktøy som masserer hodebunnen ( husker ikke hva de heter men selges over alt) dobbeltvasker håret og bruker denne første runde.

-bruker balsam, men bare en liten mengde, prøv å unngå hodebunnen

-føner håret helt tørt etter hver vask

- jeg har brukt mye tid på å finne riktig shampo og balsam for mitt hår og hårtype. Bytter pr nå på en serie med proteiner og en med kun fukt. Ligger mye info om dette på fks youtube og tik tok. 

- bruker små mengder med leavein/serum. Håret trenger pleie, men jeg har tynt hår og trenger bare bittelitt for å unngå tyngde. 

hår og hårpleie er utrolig individuelt og det som funker for andre trenger ikke funke for deg. Ville som sagt prøvd å lese meg opp på hårpleie og ikke minst hårporøsitet. Dette har vært helt uvurderlig for meg mtp å forstå hva håret og hodebunnen min trenger. 

Anonymkode: 49d52...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker håret i to omganger med KMS head remedy, to ganger i uken. Så vasker jeg også hårbørstene mine med lunkent vann og zalo. Hjelper ikke å vaske håret ofte, hvis du grer det med en skitten børste flere ganger om dagen. 

IMG_1855.png

Anonymkode: 20b3d...ad7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...