AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Del Skrevet 29. juni 2020 Traff akkurat på en gjeng naboer og klaget på at bensinforbruket på bilen min hadde gått opp sånn, uten at jeg vet årsaken. Da sa jammen nesten alle sammen at de hadde samme problem! Vi tanker på den eneste, lille, selvbetjente stasjonen her i bygda. Det er lenge siden justervesenet har vært her, så lurer på om det kan være det? Ellers ingen god grunn til at folk rapporterer om økt forbruk sommerstid. Anonymkode: c6f86...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Del Skrevet 29. juni 2020 Hvordan har dere komme fram til det økte forbruket? Har dere målt kjørte km etter fylling? Eller er det bare synsing? Jeg ville også ha prøvd fra en annen stasjon. Regner aldri forbruket, det ser jeg hver gang jeg stopper bilen etter kjøreturen. Det skal være et klistremerke på pumpene som er kontrollert. Er slutt med årstall så jeg på de nyeste, men det skal være en gang i året at justervesnet er ute på kontroll. Anonymkode: cb645...dab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Del Skrevet 29. juni 2020 De har vel ikke justert noe med bensintanken i bilen din? Den tar fremdeles like mange liter som tidligere? Eller tenker du mer på kvaliteten på drivstoffet? At det kanskje kreves mer for å drive motoren? Anonymkode: dcb10...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Del Skrevet 29. juni 2020 Det er lett å beregne forbruket. De fleste av de jeg snakket med gjør bare et overslag i hodet. Jeg har en Excel tabell der jeg fører det. Sønnen min har en app. Dattera mi og de naboene som ikke visste om de har økt forbruk, lar bare være å følge med. Det er ingen endringer med bilen, sett bort fra omlegging til sommerdekk. Det pleier å redusere forbruket noe. Ingen varme bremser etter kjøring. Anonymkode: c6f86...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 29. juni 2020 #5 Del Skrevet 29. juni 2020 Høyere andel sprit som biodrivstoff øker forbruket noe, men ikke markant. Om du eller dere tror at dere blir lurt av bensinstasjonen kan jo du med regnearket ditt gå tilbake og finne ut når tanken på bilen ble "større". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Del Skrevet 30. juni 2020 Fra 2011 gikk justervesnet over til kontroll annethvert år, i snitt. Større stasjoner med stort volum kontrolleres oftere enn små stasjoner med lav omsetning. Oblatet fir tilsyn skal være lett synlig på pumpe(r) og du kan selv sjekke datoen der for forrige kontroll... Anonymkode: bc10c...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Del Skrevet 30. juni 2020 Folk kjører ofte mer om sommeren, bare for moro skyld, flere småturer i butikken, mere besøk til andre, bort på aktiviteter, for å bade osv osv uten at de egentlig tenker over det. Anonymkode: 7ea0e...633 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Del Skrevet 30. juni 2020 Dere skjønner at ts mener om han får de literne som pumpa viser, og ikke mindre? Anonymkode: 33922...d1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Del Skrevet 30. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra 2011 gikk justervesnet over til kontroll annethvert år, i snitt. Større stasjoner med stort volum kontrolleres oftere enn små stasjoner med lav omsetning. Oblatet fir tilsyn skal være lett synlig på pumpe(r) og du kan selv sjekke datoen der for forrige kontroll... Anonymkode: bc10c...3f2 Det klistremerket der er gammelt. Står 2017 på én pumpe, uten dato på den andre. Jeg er overrasket over hvor mange her som ikke en gang skjønner problemstillingen. Det er jo et fryktelig enkelt spørsmål? Anonymkode: c6f86...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Del Skrevet 30. juni 2020 Jobber selv på bensinstasjon, synes å huske at det er hvert andre år som er kravet. Men som noen over her nevner, så tror jeg også at de har sluttet med årstall på klistremerkene, for de merkene vi har nå, er uten tall overhodet. Merk også, et selv om en stasjon har et gammelt merke, betyr det ikke nødvendigvis at det er noe galt med måleren. Et år, var det 2 av pumpene våre som ikke ble godkjent, vi hadde servicefolk innom og fisket dem få dager senere. Men selv etter å ha sendt dokumentasjon til Justervesenet og purret på den uttallelige ganger, tok det flere måneder før vi fikk nye klistremerker. Var utrolig frustrerende, da vi hadde et par kunder som klaget på manglende godkjenning og ikke trodde på oss når vi prøvde å forklare Justervesnets udugelighet Anonymkode: 34aa0...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Del Skrevet 30. juni 2020 Fyll på ei kanne og mål om den inneholder så mye som den skal. Anonymkode: 37916...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå