Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Min tilvenning varte vel et par mnd, tenker jeg. Mine underjordiske kuler er nok også litt hormonelt betinget. Har vært hos hudpleier, som brukte makt for å klemme de ut. Fikk arr og blåmerker, så det gjør jeg ikke igjen.

Men har også tenkt å teste ut ampullene, så vi får evnt komme tilbake med våre erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Timmi
Skrevet
Men har også tenkt å teste ut ampullene, så vi får evnt komme tilbake med våre erfaringer :)

-Det får vi! :) Har kjøpt en pakke jeg, og brukte den første i går natt - men det tar vel litt lengre tid før jeg merker effekten tenker jeg... Skal brukes 2-3 ganger i uken, helst i 6 uker, så DA får vi se! :) Og siden jeg - tross den ekle huden - har vært fornøyd med/har stor tro på dr. hauschka, prøver jeg i alle fall en mnd. til, for å se hvordan huden reagerer når den evt. er 'tilvent'.

Kjøpte også en liten tube på helsekosten (fikk anbefalt) med noe man skulle ha rett på kviser/kuler, gjerne over natten, som skal tørke dem ut. Har prøvd i natt, og merker litt bedring, så skal prøve igjen og se hvordan det går. Husker ikke navnet nå, men om det virker bra skal jeg komme innom og si fra :)

Skrevet
Jeg hadde ei panne i ungdomsårene som ikke såg ut, det var sår, fak som skala av, og det klødde. Legen mente jeg hadde flass :o (var likedan i håret og altså, men man har ikke flass i panna vel? Og jeg kan skrive under på at flass-shampo ikke hjelp! Etterhvert forsvant det av seg selv, men kom tilbake etter noen år. Jeg dro tilbake til legen, og fortalte at jeg hadde prøvd ,med hydrakortison, og at det hjalp. Fikk beskjed om at dette var et utslett med sopp i  :flau: som ikke hadde med flass og gjøre, og jeg trengte både soppdrepende krem og hydrakortison. Dersom jeg brukte bare hydrakortison ville det se ut som om det hjalp, men soppen ville blomste opp. Jammen hadde legen forandra mening gitt :ler:

Det er nok seborreisk eksem du har, og det er ingenting å være flau over. Har selv samme type eksem, og det er din egen sopp du reagerer på. Det er en sopp som kalles pytospiralum ovale, som finnes i alle menneskers hud. Hvorfor noen reagerer på noe som skal være i huden vites ikke.

Jeg bruker Selukos shampoo og Pevisone krem i fjeset, og det demper hyppigheten av utbrudd. Forøvrig er det ikke sånn at en behandlingsform hjelper på alle med denne type eksem. For mange er det nok med ketokonasolprodukter som finnes i shampoer som Fungoral, men den hadde ikke noen effekt på meg. I selukos er virkemiddelet seles, og det virker bedre hos meg. Hudlegen jeg var hos sa at det også fantes et tredje alternativ. Jeg vet ikke hva det er. Er det ikke litt uheldig å bruke mye kortisonholdige produkter? Jeg ville gått til hudlege og hørt om han eller hun hadde noen mildere produkter du kunne ha prøvd for å se om det hjelper.

Nå vet ikke jeg om du har prøvd fungoral, men det kan i så fall være et alternativ. Det er jo reseptfritt. Funker ikke det, og du ikke har prøvd Selukos, så prøv gjerne det. Den er også reseptfri. En liten trøst til oss med eksem, er at ca. 5% av norges befolkning har denne type eksem. Det utgjør en del mennesker. Mange av de vet det desverre ikke enda, da de tror det bare er tørr hud eller flass.

Det finnes desverre ingen kur, og legen min sa at jeg ikke måtte regne med det i min levetid. Det er vel ikke prestisjetungt nok å forske så gruelig mye på dette enda. Synd for oss, men heldigvis er det produkter der ute som begrenser utbruddene våre. Jevnlig skånsom peeling har også hjulpet meg litt.

Bare noen tips til deg. Ikke meningen å kuppe tråden til trådstarter. :sjenert:

Skrevet

Jeg blir ganske bra i huden når jeg går på p-piller, akkurat nå bruker jeg p-ring.

Jeg har prøvt ALLE typer hudserier, samt lagt igjen mye penger med hudpleier.

Men har funnet ut at p-ring samt en kosthold uten brus og søtsaker hjelper meg.

• 4 måneder senere...
Gjest lei av kviser
Skrevet

Hei dere! Jeg leser brevene deres, og må si det er godt å lese at andre sliter med kviser. Er 20 år nå, og har hatt kviser siden 14 års alderen. Jeg har prøvd det meste av det jeg kan komme over; dyre rensekremer fra parfymerier, kremer og lotions fra apotek, basiron(kjøpes på apotek), og for en stund siden var jeg hos legen og fikk resept på tabletter (het noe sånt som tetracyklin) og Liniment. Men, det hjalp ikke! Jeg har for det meste kviser på haken. Er så utrolig plagsomt. Helt avhengig av å bruke sminke... Dermalogica er det jeg har brukt i det siste. Følte at det hjalp den første tiden, men etterhvert ble nok huden immun mot det også. Det siste jeg nå prøver er Dr. Hauscha. Håper det virker! Høres ikke ut som alle er så positive? Hmm. Hørte en gang en hudlege sa: Ingen skal behøve å ha kviser med dagens behandlinger. Vel, jeg begynner å miste tålmodigheten nå! Hva skal man da gjøre for å få det bort? Hvem har vel råd til dyre laserbehandlinger? Og har hørt at det ikke hjelper så stort det heller. Huff, i tillegg har jeg forresten prøvd ulike p-piller. Diane blandt annet. Men, til ingen hjelp. Ble bare verre!

Jaja, og nå er det jul igjen, og da må jeg vel ligge unna alt godteriet og den fete maten som hører med? Det også skal jo påvirke kvisene.Nei fy søren... Det er ikke bare bare....

Skrevet

Trådstarter Timmi, hvis du fortsatt er her på forumet, kan du ikke fortelle hvordan det har gått med huden din??

• 3 år senere...
Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

Jeg har brukt kaldpresset økologisk jojobaolje mot psoriasis og har fått hjelp. Det er viktig at den er økologisk og kaldpresset. Kjøpt den på nettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...