Gå til innhold

Ankelbrudd og smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har brekt ankelen, hvor lenge hadde dere smerter, og hvordan var smertene? Jeg brakk både leggbein og skinnbein i romjulen. Jeg har hatt en del muskelsmerter etterpå, men har tenkt at det er fordi musklene var inaktive for lenge. Disse smertene er blitt mindre i det siste. Jeg går nå turer, også noe i ulent terreng/fjell, og kan jogge. Den siste tiden har jeg kjent på en murrende smerte særlig på innsiden av leggen. Det er litt diffust hvor smerten sitter, men det kan kjennes ut som at det er i selve beinet. Noen som har kjent på drt samme? Kan det være at smertene har vært dere hele tiden men at de har vært kamuflert av andre smerter. Smertene kan også være der under hvile, og jeg kan kjenne dem når jeg våkner. 

Anonymkode: 25ec1...a4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bump! 

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare svare for kneet, hadde et brudd og mye komplikasjoner. Stygg skade.

Jeg sliter med mye smerter i etterkant, både etter gåturer, på gåturer, og når jeg hviler. Ingen kan svare meg på hvorfor. Det er vanskelig å finne svar på slike ting, men det er bra at du får trent igjen.

Får du fremdeles oppfølgning av sykehus eller går til fysio? 

Anonymkode: a91f9...d8a

AnonymBruker
Skrevet

Brudd i kne: har vondt enda, selv etter 10 år. Kan plutselig få ei låsning med stikkende smerter om jeg sitter for lenge i ro. 

3 brudd i ankel: hadde vondt i 1 år etterpå. Kunne ikke jogge. Ubehag ved gange. Men blei vanesak. Nå etter 4 år kommer det av og til litt små stikk i foten. 

Anonymkode: f7713...fe4

AnonymBruker
Skrevet

Ankelbrudd tar omtrent 2 år å heles med jevnlig trening hos fysioterapeut

Anonymkode: 3643e...029

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom fysio to ganger, men har neste full bevegelighet og god styrke, så det ble bestemt at jeg ikke trengte mer der og da. Nå vurderer jeg om jeg kanskje skal prøve å komme meg tilbake hvis det er noe som kan hjelpe? Dere som har brekt ankel og går til fysio, er det bare øvelser dere får, eller annen behandling? Hvor ofte og hvor lenge etter bruddet? Jeg er usikker på om jeg skal fortsette å trene når det nå kommer smerter, eller om jeg burde stoppe. 

Gjest Rocka69
Skrevet

4.5 år siden jeg brakk ankelen, fem brudd, operasjon i flere timer og to uker på sykehus. Konstant vondt enda, og det må jeg leve med til dagen jeg dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...