Gå til innhold

Klippe hekken på begge sider?


Grooo

Anbefalte innlegg

Ja, jeg er ny i byggefelt! Hehe..

Det har seg altså sånn at det er en diger hekk mellom oss og naboen (som også har flyttet inn nylig) og det ser ut til at hekken står på vår tomt. Er det da vi som skal klippe den på begge sider, eller bør naboen ta andre siden selv?

Hvis vi skal klippe der, skal vi bare spassere inn i hagen til naboen og gjøre det, eller skal vi liksom ringe på og si "Hei, vi skal bare klippe hekken vår vi..." ??

Hehe, var vanskeligere enn jeg trodde det her med å bo i byggefelt *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes å spørre er greit jeg da.

Ellers har vi også en hekk, og alle sier at hekker skal klippes på høsten og våren - nå skal det bare stusses litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg synes dere skal klippe på deres side og naboen på sin side. Men det skader jo ikke å snakke med naboen :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hekken står på deres tomt, ville jeg tilbudt naboen å klippe også på deres side. Kanskje vil de gjøre det selv eller har spesielle formeninger om hvordan hekken skal se ut og da er det greit å ha spurt først. Husk også å ta opp alt avfallet på naboens tomt etter klippingen!

Veldig greit å ha dialog med naboen om dette slik at dere slipper det vi opplevde; naboen ville være "snill" og gikk løs på hekken vår midt i blomstringstiden og ribbet den helt...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!

Joda, den burde nok vært klippet i vår, - men da viste vi jo ikke hvordan den kom til å se ut *ler* Vi flyttet inn her i høst, og har ikke hatt slik hekk før og ante derfor ikke hvor mye blader det ville bli på den og hvordan den ville vokse.

Den trenger å bli klippet litt nå, og da får vi jo en god anledning til å hilse på de nye naboene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...