Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For min del spiller det ingen rolle om dama har høy utdannelse eller utdannelse i det hele tatt. Jeg er mest interessert i personen og hvilke interesser hun måtte ha. 

Anonymkode: d240c...818

Det er jo det jeg tenker at henger veldig sammen da. Jeg har master og mannen har doktorgrad. En person som er interessert i å lære, opptatt av bøker og nysgjerrig på å gå i dybden på ting er tiltrekkende. Vi kan lære ting av hverandre, det at begge har en kunnskapshunger og kan nerde sammen om teori er viktig for oss begge. Interesser henger jo ofte også sammen med disse tingene, samt at man da har større sannsynlighet for å komme overens med partnerens venner osv. Hadde aldri falt for noen som ikke brydde seg om skole og utdannelse, men tjente godt med penger på leilighetssalg eller liknende. Har heller aldri vært tiltrekket av handymenn eller at han har eget firma og driver på sånn. Så handler ikke om lønn egentlig.

Anonymkode: 3de71...1af

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For meg betyr utdanning ingenting - så lenge du ikke NAVer, eller gjør noe ulovlig, så er det samme for meg om du jobber i butikk, eller er lege/jurist/ingeniør.

MEN det er viktig for meg at dama er oppegående og reflektert, og som oftest korrelerer det med høy utdannelse. Ikke at utdanning nødvendigvis gjør deg smart, men smarte personer oppsøker oftere utdanning enn "mindre smarte"(om det er lov å si) personer - men dette er bare generalisering, og gjelder ikke alle. Poenget var bare at statistisk sett så er jeg nok oftere kompatibel med jenter med høyere utdanning enn uten. Jeg har forøvrig en MSc i fysikk.

Endret av physics
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Av mine venner er det en som ikke har høyere utdanning. Han er den eneste som ikke er sammen med en dame som har utdanning. 

Endret av Brunello
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Brunello skrev:

Av mine venner er det en som ikke har høyere utdanning. Han er den eneste som ikke er sammen med en dame som ikke har utdanning. 

Eller han er den eneste som er sammen med en dame som har utdanning?

Anonymkode: ac7e0...7f3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller han er den eneste som er sammen med en dame som har utdanning?

Anonymkode: ac7e0...7f3

Litt mye ikke der. Han er den eneste som ikke er sammen med en dame som har utdanning.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg tenker at henger veldig sammen da. Jeg har master og mannen har doktorgrad. En person som er interessert i å lære, opptatt av bøker og nysgjerrig på å gå i dybden på ting er tiltrekkende. Vi kan lære ting av hverandre, det at begge har en kunnskapshunger og kan nerde sammen om teori er viktig for oss begge. Interesser henger jo ofte også sammen med disse tingene, samt at man da har større sannsynlighet for å komme overens med partnerens venner osv. Hadde aldri falt for noen som ikke brydde seg om skole og utdannelse, men tjente godt med penger på leilighetssalg eller liknende. Har heller aldri vært tiltrekket av handymenn eller at han har eget firma og driver på sånn. Så handler ikke om lønn egentlig.

Anonymkode: 3de71...1af

Jeg har ingen problemer med å forstå at du finner menn som er interessert i å lære, opptatt av bøker og nysgjerrig på å gå i dybden på div. Er du sånn selv så er det selvfølgelig fint å kunne dele dette med noen som har like interesser. 

Hvordan kan du vite at du aldri ville falt for noen som ikke brydde seg nevneverdig om skole eller utdannelse? 

Hehe, jeg skjønner. Selv er jeg lettet over at flertallet finner handymenn tiltrekkende 😉

AnonymBruker
Skrevet
På 28.6.2020 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Lurer på om menn med høy utdanning er opptatt av å få seg en kjæreste som også har høy utdanning eller om det ikke spiller noen rolle?

Anonymkode: 95837...133

Spiller ingen rolle for meg i hvert fall. Det er mange måter å lære av livet på, og jeg ser ikke på min som den eneste rette.

Anonymkode: 075a6...d62

AnonymBruker
Skrevet

Personlighet og valg/gjennomføring av utdanning henger sammen. Så selv om jeg naturligvis ser etter personlighet i en partner, er det for meg enkelt og greit sånn at de aller fleste damene jeg har vært ordentlig interessert i har hatt høy utdanning innenfor omtrent det samme som meg. 

Anonymkode: cbbd7...858

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er viktig for meg. Like barn leker best. 

Anonymkode: 9a5e6...6e9

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
På 28.6.2020 den 23.10, Marianne75 skrev:

Ts her.. jeg ser på meg selv som en rimelig oppegående person, men har kun en fagutdanning og merker at jeg føler på en underlegenhet og vegrer meg for å ta kontakt med menn med høy utdanning.

Usikkerheten din ville for meg eventuelt være et større problem en mangel på universitetsutdanning. 
vær stolt av deg selv og egne bedrifter, vær interessert og tilegn deg nye kunnskaper og innsikt. Det er dette som er gulloppskriften. Livet er en reise, ikke parkér deg selv på en plattform mens togene passerer. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen problemer med å forstå at du finner menn som er interessert i å lære, opptatt av bøker og nysgjerrig på å gå i dybden på div. Er du sånn selv så er det selvfølgelig fint å kunne dele dette med noen som har like interesser. 

Hvordan kan du vite at du aldri ville falt for noen som ikke brydde seg nevneverdig om skole eller utdannelse? 

Hehe, jeg skjønner. Selv er jeg lettet over at flertallet finner handymenn tiltrekkende 😉

Det er da ikke sånn at enten har du en doktorgrad eller så er du en "handymann". Det er mulig å være begge deler. Min mann er en sånn som nesten kan alt, og kan han ikke noe, så setter han seg inn i det så han forstår hva som må gjøres. Jeg har en mastergrad, han en doktorgrad, men innen ulike felt. 

Jeg er oppvokst på gård og er ganske praktisk anlagt, men han er det på et mye høyere nivå enn meg. Jeg blir mange ganger overrasket over hvordan hjernen hans fungerer. Han kan fikse båten sin, fikse bilen sin, reparere alskens remedier, pusse opp stua og kjøkkenet vårt, bygge platting og mye mer. I tillegg er han svært akademisk av seg. Har virkelig fått i pose og sekk. 

Anonymkode: 54255...d5b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er da ikke sånn at enten har du en doktorgrad eller så er du en "handymann". Det er mulig å være begge deler. Min mann er en sånn som nesten kan alt, og kan han ikke noe, så setter han seg inn i det så han forstår hva som må gjøres. Jeg har en mastergrad, han en doktorgrad, men innen ulike felt. 

Jeg er oppvokst på gård og er ganske praktisk anlagt, men han er det på et mye høyere nivå enn meg. Jeg blir mange ganger overrasket over hvordan hjernen hans fungerer. Han kan fikse båten sin, fikse bilen sin, reparere alskens remedier, pusse opp stua og kjøkkenet vårt, bygge platting og mye mer. I tillegg er han svært akademisk av seg. Har virkelig fått i pose og sekk. 

Eller så er du en mann med doktorgrad som forsvarer arten din 😂

AnonymBruker
Skrevet

Har bachelor og av de som ønsker å date meg er det like mange med avansert master som bachelor. Aldri opplevd at menn med høy utdannelse har brydd seg om at min er lavere. Likevel ser jeg ofte at de med høy utdannelse finner hverandre, selv om jeg personlig opplever at menn gir f i min utdanning og er interessert i meg

Anonymkode: 413cc...9f1

AnonymBruker
Skrevet

Utdanning er jo ikke uten sammenheng med personlighet og interesser forøvrig. Det er vel hovedgrunnen til at de med høyere utdanning oftere finner hverandre og de med liten utdanning finner hverandre. Hvis ulikheten i utdanning er veldig stor er det sannsynlig at personlighet og interesser også er veldig ulike. 

Anonymkode: af158...b21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har master og to ekstra år med studier. Er vel egentlig nesten et krav at hun har en bachelor, hvis ikke blir det så klinsj i bakgrunn på en måte.

Anonymkode: 67bdc...f49

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller så er du en mann med doktorgrad som forsvarer arten din 😂

Nei, bare en veldig fornøyd kvinne som er sammen med en svært nysgjerrig mann. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, bare en veldig fornøyd kvinne som er sammen med en svært nysgjerrig mann. 🙂

Godt å høre at du er fornøyd med mannen din. Det er lite som gleder meg mer enn folk som er stolt over partneren sin. 🙂

Jeg skulle selvfølgelig selv ha ønsket at jeg tok meg ei utdanning for å få et større nettverk. Jeg driver som nevnt tidligere med utleie av leiligheter og har bestemt meg, nå som jeg har råd, til å komme meg tilbake på skolebenken. Ta ei utdannelse innen økonomi samt bygge videre på dette. 

Virker som jeg kunne lært et par ting av mannen din og det hadde vært interessant å høre hvordan en med doktorgrad suger til seg informasjon for ny læring. 

Skrevet (endret)

Jeg har ingenting i mot om andre har en høyere utdanning eller ei. Kan ha noe i mot noen av de utdanningene, men alle høyere utdanninger er ikke like ille.

Jeg vurderte å ta en høyere utdanning selv, men så oppdaget jeg hvor korrupt skolesystemet og verden er så jeg valgte å la være.

Kan heller ta en neste gang, når vi forhåpentligvis lever i en litt bedre og mer ærlig verden. 🙂

Endret av MarieLo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...