Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om menn med høy utdanning er opptatt av å få seg en kjæreste som også har høy utdanning eller om det ikke spiller noen rolle?

Anonymkode: 95837...133

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig ja. Men ikke et krav. Fint om en partner leser bøker og er opptatt av utfordre seg selv intellektuelt. 

Anonymkode: 4e2ed...cb5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er statistisk sett mindre sannsynlig at en med master ender opp med en uten utdanning. Men det handler mest om at man finner noen som likner en selv, og som har lik bakgrunn.

Utdannelse er litt mindre viktig for menn hvis alt annet stemmer. En mann kan godt date en "hakket under" ham selv.

Anonymkode: 7d45c...60d

AnonymBruker
Skrevet

Yrke og utdanning er langt mindre viktig for menn. Men det er nå slik at like barn leker best, og i praksis klaffer det nok oftere med noen som har litt lik bakgrunn.

Menn velger ikke da, de blir stort sett valgt (eller ikke valgt). Så hva menn eventuelt måtte være opptatt av har ikke så mye å si

Anonymkode: 393da...4ac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel forskjellig fra person til person hva man foretrekker..

Anonymkode: f9283...b28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om menn med høy utdanning er opptatt av å få seg en kjæreste som også har høy utdanning eller om det ikke spiller noen rolle?

Utdanning er ikke viktig. Men utseende (bryst - Ikke silikon!) ) er viktigere samt personlighet. 

Anonymkode: 802d2...8cd

• Liker 2
Skrevet

Ts her.. jeg ser på meg selv som en rimelig oppegående person, men har kun en fagutdanning og merker at jeg føler på en underlegenhet og vegrer meg for å ta kontakt med menn med høy utdanning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor og har prøvd å date «phd/master-damer» men de er så kjepphøye at det gidder jeg ikke mer. 

Holder meg derfor heretter til damer med begge beina planta på jorda.

Anonymkode: 0d9aa...8f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke, men vil ha en dame som er interessert i mer enn klær og sminke. Da blir det ofte damer med høyere utdanning. 

Anonymkode: 40367...f69

AnonymBruker
Skrevet

Høy utdanning er jo mye forskjellig. Har man en bachelor, er det mindre viktig. De fleste med doktorgrad ender opp med noen med høy utdanning. Det handler nok mest om at man passer best sammen med noe med samme bakgrunn. Noen er selvsagt også kjepphøy (lite attraktivt ...).

Anonymkode: 4fa68...ede

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr meg ikke, men vil ha en dame som er interessert i mer enn klær og sminke. Da blir det ofte damer med høyere utdanning. 

Anonymkode: 40367...f69

Ja for vi som ikke har høy utdanning av ulike grunner bryr oss kun om sminke og klær (greit nok jeg foretrekker klær som er passelige og ikke helt utslitt så litt bryr jeg meg....

Anonymkode: 34ee4...c7e

• Liker 1
Skrevet

Din oppvekst, kultur og verdiene du har vokst opp med er langt mer definerende enn utdanningen du har tatt. 

Men mange velger utdanning som er i tråd med det man er vokst opp med, derfor virker jo de fleste par balansert sånn sett. Noen yrker går jo ofte "i arv", som f.eks. jurist. Dersom et par som begge er oppvokst på Ullern med mastergrad finner hverandre, så har nok deres oppvekst spilt en større rolle enn utdanningsnivå.

Unntaket er vel når du kommer opp på doktorgradsnivå - da er det gitt at man er ganske akademisk interessert, og det bør matche med partneren. 

Ta heller utgangspunkt i hvem du har kjemi med, og hvem som melder interesse. De fleste menn vil ikke bry seg om at en kvinne har lavere utdannelse, hvis dere ellers er en kjempematch. Men det bør jo gjelde deg selv også, og du bør være åpen for menn med ditt eget utdanningsnivå?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det spiller ingen rolle for min del.

Det er flust av damer med høy utdannelse som er fullstendig blåste, uærlige og illojale, og mange kvalitetsdamer uten høyere utdanning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke utdanning som teller for kvinner heller. "Utdanning" er bare en måte å sile ut mellom lønnsnivåer når man ikke kan plukke på øverste hylle. Selvfølgelig hadde de fleste kvinner valgt en milliardær uten utdanning framfor en høyt utdannet professor om de hadde hatt valget.

Anonymkode: 28981...798

• Liker 1
Skrevet

Sånn i utgangspunktet spiller det ingen rolle, men utdanning speiler jo på sett og vis interesser og personlighet. Jeg kan ikke se for meg å ha en kjæreste som ikke har noen interesse av å lære, eller bli intellektuelt utfordret. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke utdanning som teller for kvinner heller. "Utdanning" er bare en måte å sile ut mellom lønnsnivåer når man ikke kan plukke på øverste hylle. Selvfølgelig hadde de fleste kvinner valgt en milliardær uten utdanning framfor en høyt utdannet professor om de hadde hatt valget.

Anonymkode: 28981...798

Lol.

Anonymkode: 1e7c6...ccf

• Liker 4
Skrevet

Som høyt utdannet selv (snart doktorgrad), så er jeg ikke opptatt av at dama må ha høy utdannelse, men noe utdannelse må hun nok ha. Det handler mer om at hele mitt voksenliv (frem til nå ihvertfall) har vært dominert av utdanning, og jeg mistenker at jeg vil ha lite til felles med noen uten noen form for høyere utdanning. En bachelor er "bra nok" for meg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For min del spiller det ingen rolle om dama har høy utdannelse eller utdannelse i det hele tatt. Jeg er mest interessert i personen og hvilke interesser hun måtte ha. 

Selv har jeg ingen utdannelse, men har jobba meg opp fra ingenting til å nå eie 12 utleieleiligheter samt at jeg bor i en større enebolig selv. 🙂 Jeg har jo ''utdannet'' meg innenfor det å drive boligleie samt at jeg er aktiv på aksjemarkedet.  

Anonymkode: d240c...818

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt på at dette skal ha noe å si. Ser mange skrive at man ønsker noen som er lik seg selv? Jeg har mastergrad i Logopedi og typen har master i maratime ledelse, men vi er totalt ulike lilevel (tror jeg). Han er oppvokst med stabil familie, bodd samme plass hele livet, andre tradisjoner - og jeg er vokst opp i fosterhjem, flyttet mye og har mye mer «bagasje og bakgrunn» enn han har. Kan ikkje skjønne hvorfor utdanning skal ha noe å si her. Eneste kriteriet mitt er at han har en utdanning og ikke går på NAV. 

Anonymkode: 2b704...cad

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri tenkt på at dette skal ha noe å si. Ser mange skrive at man ønsker noen som er lik seg selv? Jeg har mastergrad i Logopedi og typen har master i maratime ledelse, men vi er totalt ulike lilevel (tror jeg). Han er oppvokst med stabil familie, bodd samme plass hele livet, andre tradisjoner - og jeg er vokst opp i fosterhjem, flyttet mye og har mye mer «bagasje og bakgrunn» enn han har. Kan ikkje skjønne hvorfor utdanning skal ha noe å si her. Eneste kriteriet mitt er at han har en utdanning og ikke går på NAV. 

Anonymkode: 2b704...cad

Imponerende at du har mastegrad i logopedi når du har flyttet mye rundt. Viser jo at du er ei jente med ståpåvilje og det i seg selv er, hvordan skal jeg si det, jævla attraktivt. 🙂

Anonymkode: d240c...818

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...