Gå til innhold

Svimmelhet ved anemi. Symptomer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt svulst i hodet tidligere, som har påvirket balansenerven og jeg har hatt krystallsyken 2 ganger. 
Kjenner forskjellen på anemi og svulst og krystallsyken takk. Og ja, jeg blir utredet med full blodprøve og MR, sist nå i Mars og jeg har jernmangelanemi. I en god periode så har jeg "bare" svimmelhet ved bevegelse, dårlig balanse og lett for å bli svimmel når jeg blir sliten av normal fysisk aktivitet. 
Har også kronisk anemi og har kronisk lave verdier til tross for tilskudd og behandling. Så jeg er nok lengre ute i "sykdomsforløpet" enn de fleste, slik at besvimelse og ekstrem svimmelhet er mer vanlig for meg, mer uvanlig for andre da de fleste oppsøker hjelp mye tidligere og rekker ikke å bli såå syke, da symptomene bygger seg opp gradvis hos de som ikke har den akutte varianten. 

Anonymkode: 21fe1...bcf

Godartet svulst?

Anonymkode: 0ba2c...385

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Godartet svulst?

Anonymkode: 0ba2c...385

Ja, en "vanlig" form med uvanlig plassering 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jernmangel og blir veldig fort sliten, svimmel, litt høy og uregelmessig puls, tidvis hodepine. Har begynt å ta jerntilskudd nå, så håper det gir seg snart :) 

Anonymkode: df12c...4f9

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jernmangel og blir veldig fort sliten, svimmel, litt høy og uregelmessig puls, tidvis hodepine. Har begynt å ta jerntilskudd nå, så håper det gir seg snart :) 

Håper du har gjort det i samråd med lege, for jern er ikke noe du tuller med. For mye er skadelig! 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du har gjort det i samråd med lege, for jern er ikke noe du tuller med. For mye er skadelig! 

Jeg burde kanskje skrevet påvist jernmangel, men ja, selvfølgelig. Har lavt jernlager (ferritin på 5) og normal hb ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...