Gå til innhold

Ansatte på plantasjen er så sure

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plantasjen i Arendal er så som så. Ikke er det nok folk på jobb og enkelte er så sure at man skulle tro de spiste sitron under hele jobbvakta si. Enkelte er ålreite, men det hjelper jo lite når de sitter i kassa ikke det er folk å spørre ute i butikken...

Anonymkode: 3be9b...f8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ferievikarer du har vært borti? Er personen veldig ung, så er det større sjanse for at de bare er vikar og vet lite. 

For min del opplever jeg at ansatte på plantasjen er i generelt bedre humør og mer høflige enn i andre butikker.

Anonymkode: 2cb75...28b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et dårlig inntrykk av Plantasjen da døtrene til noen venner av meg var utplassert der i arbeidsuken sin. Jentene jobbet som bare det (ble satt til alt mulig rydding etc.) og gjorde en skikkelig innsats. Da de var ferdig med arbeidsuken fikk de ikke en gang en takk. Det hadde kostet så lite å gi dem en liten blomst til noen tiere som takk for den gratis hjelpen.

Anonymkode: fdc59...42d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har god erfaring med plantasjen her jeg bor, har vært på både Bryne, Sandve og den på Forus. Hyggelige ansatte og alle plantene jeg har kjøpt der har vært uten skadedyr. 

Var noe uheldig med jorden jeg kjøpte der en gang som hadde hærmyggegg i seg, men det har skjedd med jord fra europris også. 

Anonymkode: 2369e...cf5

Skrevet

Har også litt dårlig erfaring der. Selv kan jeg lite om planter, og trenger å vite litt om det jeg kjøper sånn at det ikke bare... dør. Men opplever å være til bry når jeg spør, også om priser, da plantene ofte ikke er merket. Noen av dem jeg har spurt har faktisk latet til å vite like lite som meg om planter også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt enig egentlig. På plantasjen i Trondheim er det såvidt de gidder å se på meg, og flere prøver helt åpenbart å unngå blikket mitt. Har ikke orket å reise helt ut til Tiller for å se om de er hyggeligere der.

Anonymkode: bda47...fdf

• Liker 1
  • 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ansatt på Plantasjen, og ble lovet opplæring, men ble omtrent kun plassert i kassa. Kan si det slik at man er konstant underbemannet, og utsatt for et psykisk og fysisk press og stress. Man får mange oppgaver, fordelt på få. Samtidig skal man ta seg av kunder. Bruker man mye tid på kundene, får man ikke gjort oppgavene og sjefen kommer med pisken. Begynte der med godt mot og er serviceinnstilt,  glad og positiv av natur. Men pga. konstant stress og ensidig arbeid som kasserer, sank spiriten. Mange sykemelder seg pga. fysisk og psykisk press. Kasserer får kjeft av kunder fordi priser ikke stemmer og varer som det er noe galt med, osv.  Ergo, det blir så mye press fra alle kanter, at humør og energi blir deretter..  😟

Anonymkode: b393e...de5

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er så masse vakre blomster og planter der, det blir litt for mye. Så Plantasjen har en policy om at de ansatte skal være sure sånn at det blir litt balanse. Dessuten er de ansatte sjenerte og når de er sure så fremstår jo blomstene ekstra bra også. Det er et salgstriks fra Plantasjens side. 👍

Anonymkode: 73c33...11c

AnonymBruker
Skrevet

Rundt juletiden spurte jeg en ansatt på Plantasjen om hjelp, men fikk inntrykk av at hun helst ville slippe å snakke med kunder – ingen smil, ingen interesse, bare en følelse av at jeg forstyrret. Sommervikarene jeg har møtt nylig har vært både imøtekommende og hjelpsomme, men etter å ha lest tråden, får jeg inntrykk av at det kommer til å dale for dem etterhvert.

Anonymkode: 9a517...21e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2020 den 23.20):

Plantasjen i Arendal er så som så. Ikke er det nok folk på jobb og enkelte er så sure at man skulle tro de spiste sitron under hele jobbvakta si. Enkelte er ålreite, men det hjelper jo lite når de sitter i kassa ikke det er folk å spørre ute i butikken...

Anonymkode: 3be9b...f8f

Da kan jeg varmt anbefale Nesheim Gartneri ett steinkast unna! Han er kunnskapsrik, billige planter og godt utvalgt. Mye rimeligere enn Plantasjen. 

Anonymkode: 7a5bd...27b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på plantasjen for å handle jord/gjødsel(husker ikke hva, men en stor sekk)  da jeg var høygravid. Problemet var at de var stablet så jeg måtte ta en sekk fra toppen, og stabelen var nesten like høy som meg, så det var umulig å få til med magen i veien og måtte be om hjelp. 
Han som hjalp meg fulgte meg til kassen og ba en av de ansatte som holdt på der, å bli med meg ut og hjelpe meg å løfte inn i bilen. 
de hilser alltid og veldig blide og hjelpsomme. Dessverre litt underbemannet til å kunne hjelpe alle, men om man bare venter litt får jeg hjelp der. Ungdommene i kassa derimot kan ofte ikke så mye om planter, men er hyggelige og effektive. 

Anonymkode: 095de...771

AnonymBruker
Skrevet
mordi skrev (På 28.6.2020 den 21.41):

Ingen liker å jobbe søndag

Jeg har jobbet mange søndager, men har ingen problemer med humøret....

Det er ikke slik at de som jobber søndager jobber HVER søndag...

Anonymkode: ce871...fe4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.6.2020 den 21.53):

Flere ønsker å jobbe på søndag, regner jeg med!

Anonymkode: 92c33...1a5

Ja, ungdommene her i hus, jobber gjerne søndag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke opplevd sure folk på Plantasjen, som jeg kan huske. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er alle som jobber på Plantasjen både hyggelige og hjelpsomme. 

Tidligere var prisene lavere, men nå har de snart tatt igjen Hageland. Jeg kjøper blomster rimeligere på lokale gartnerier.

Anonymkode: 1ba5b...107

• Liker 1
Skrevet

Her hos meg er de stort sett både blide og hjelpsomme :) Kommer nok ann på hvem som driver akkurat den avdelingen og hvordan de ansatte har det tenker jeg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig hyggelige folk på Forus, Bryne og Sandved. 

Anonymkode: 077b9...aa0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...