Gå til innhold

Ansatte på plantasjen er så sure


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, til tider rett og slett spydige mot kunder. Tenkte først at det kun var tilfeldig, men nå har jeg vært innom flere steder over flere PR og de er virkelig sure og virker helt likegyldige til jobben. Har de fryktelig dårlig ledelse? Er det dårlige jobbvilkår? Hva er det? Det er nesten utrivelig og jeg vegrer meg for å handle der for jeg blir rett og slett i dårlig humør av å ha vært innom de butikkene jeg alltid gleder ,eg mest til å få tatt en tur innom for å handle blomster og hageartikler. Syns det er trist.

er det bare jeg som har disse erfaringene? Kanskje det er meg det er noe galt med?

Anonymkode: 92c0a...614

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Plantene fra plantasjen har blitt så dårlige så unngår de generelt (halvdøde, sykdommer osv)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd det på plantasjen her. Merker meg at de kanskje burde være litt flere på jobb, så det kan jo være det som gjør at du opplever dem som sure? Er man overarbeidet så er det fort gjort å bli litt amper 

Anonymkode: 94ed7...689

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er de ikke der hvor jeg bor. Bare hyggelig å gå der, noe jeg gjør ganske ofte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Syntes plantasjen er helt grei jeg. Men jeg trenger sjelden ansatte til annet enn når jeg skal betale eller direkte og korte spørsmål. Jeg er ikke ute etter å samtale, men bli fortest mulig ferdig. 

Det bør forventes at de kan planter og svarer høflig. Kanskje du forventer samtale og stort engasjement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, mordi skrev:

Ingen liker å jobbe søndag

Flere ønsker å jobbe på søndag, regner jeg med!

Anonymkode: 92c33...1a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, theTitanic skrev:

Syntes plantasjen er helt grei jeg. Men jeg trenger sjelden ansatte til annet enn når jeg skal betale eller direkte og korte spørsmål. Jeg er ikke ute etter å samtale, men bli fortest mulig ferdig. 

Det bør forventes at de kan planter og svarer høflig. Kanskje du forventer samtale og stort engasjement?

Eh, det er jo helt vanlig for de som ikke er så erfaren å stille noen spørsmål for tips om hvordan holde planyemr best eller tips til dyrking osv. Man må kunne forvente at de ansatte svarer høflig og tar seg litt tid. 

Jeg har opplevd litt forskjellig. Noen virker som de unngår meg om jeg kommer mot de. Noen har blitt litt irritert og pekt mot en annen jeg kan spørre. Har inntrykk av at noen ikke kan så mye om planter osv. Greit det, det er jo sikkert litt ekstrahjelper osv, men det er lov å svare høflig hvem man kan henvende seg til.

Anonymkode: ce49a...9cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du veldig opphengt i dette når du er på Plantasjen? Jeg opplever vanlige ansatte, som smiler hvis jeg også smiler. 

Anonymkode: ce871...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, til tider rett og slett spydige mot kunder. Tenkte først at det kun var tilfeldig, men nå har jeg vært innom flere steder over flere PR og de er virkelig sure og virker helt likegyldige til jobben. Har de fryktelig dårlig ledelse? Er det dårlige jobbvilkår? Hva er det? Det er nesten utrivelig og jeg vegrer meg for å handle der for jeg blir rett og slett i dårlig humør av å ha vært innom de butikkene jeg alltid gleder ,eg mest til å få tatt en tur innom for å handle blomster og hageartikler. Syns det er trist.

er det bare jeg som har disse erfaringene? Kanskje det er meg det er noe galt med?

Anonymkode: 92c0a...614

Helt enig. Kun kjent med Plantasjen Skedsmokorset. Benytter Hageland Lørenskog i stedet, de har flere ansatte som hjelper kundene også. 

Anonymkode: 19201...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mordi skrev:

Ingen liker å jobbe søndag

Jobber ikke på plantasjen, men har jobbet søndager, selv om jeg liker å ha fri i helgene. Men - jeg er ikke sur fordi :)

Anonymkode: ce871...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at Plantasjen har en såkalt avtale med Nav og å ta i lot mennesker i praksis. Mulig man ikke blir så happy i jobben av det😂 

Anonymkode: 90eb3...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Kun kjent med Plantasjen Skedsmokorset. Benytter Hageland Lørenskog i stedet, de har flere ansatte som hjelper kundene også. 

Anonymkode: 19201...d76

Sure folk på Skedsmokorset? Jeg har ikke opplevd det der. 

Anonymkode: ce871...fe4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplever stort sett veldig hyggelige ansatte på Plantasjen - jeg handler på Plantasjen i Skovveien (Frogner).

Men jeg må medgi at jeg de siste dagene har opplevd svært svak service i flere ulike butikker (ikke spesifikt Plantasjen). Jeg regner med at ettersom ferien har startet for mange, så er de vanlige ansatte byttet ut med sommerhjelper, og noen er kanskje unge og umotiverte, eller ikke godt opplært.

Anonymkode: 3f0b4...ee1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, til tider rett og slett spydige mot kunder. Tenkte først at det kun var tilfeldig, men nå har jeg vært innom flere steder over flere PR og de er virkelig sure og virker helt likegyldige til jobben. Har de fryktelig dårlig ledelse? Er det dårlige jobbvilkår? Hva er det? Det er nesten utrivelig og jeg vegrer meg for å handle der for jeg blir rett og slett i dårlig humør av å ha vært innom de butikkene jeg alltid gleder ,eg mest til å få tatt en tur innom for å handle blomster og hageartikler. Syns det er trist.

er det bare jeg som har disse erfaringene? Kanskje det er meg det er noe galt med?

Anonymkode: 92c0a...614

Hva betyr PR? 

Anonymkode: e127a...a94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg har utelukkende positive ting å si om Plantasjen!

Har opplevd én ansatt én gang som var så sur og vrang at jeg bare gikk. Så henne aldri igjen så regner med hun bare var i praksis fra NAV. Jeg får alltid god service og blide svar fra hjelpsomme ansatte. 

Kanskje du må gå i deg selv TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, theTitanic said:

Syntes plantasjen er helt grei jeg. Men jeg trenger sjelden ansatte til annet enn når jeg skal betale eller direkte og korte spørsmål. Jeg er ikke ute etter å samtale, men bli fortest mulig ferdig. 

Det bør forventes at de kan planter og svarer høflig. Kanskje du forventer samtale og stort engasjement?

Her om dagen dro jeg dit for å kjøpe en grill og en ny gressklipper. Noe mer samtale enn anbefalinger om hvilket merke osv osv hadde jeg ikke forventet. Men når de se der deg avgårde og nesten blir avvisende når det er opplagt at du kunne lGt igjen tusenvis av kroner burde man vel ta seg tid til å betjene kunden?

Anonymkode: 92c0a...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

År ja, beklager.

 

jeg takker for innspill alle. Og jeg har gått i meg selv. Men berget rant litt over nå på lørdag mens jeg overvar en eldre dame som stilte en ansatt et spørsmål. Så at de ikke liker meg el likn er greit. Men når man klarer å være spydig og frekk mot en gammel dame blir man litt uggen i opplevelsen etterpå.

jeg gikk faktisk hele ettermiddagen og syns synd på hun dama stakkars 😳

Anonymkode: 92c0a...614

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forventer ikke jeg all verden på Plantasjen, men på min lokale er de lite flinke til å merke varene med pris og når man spør så blir de regelrett sure. Og når dette har gjentatt seg mange nok ganger så gidder man ikke mer. Da er det faktisk mye bedre å betale litt mer på et ordentlig hagesenter som både har planter av god kvalitet og hyggelige og kunnskapsrike ansatte. Heldigvis har jeg et slikt i nærheten også. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...