Gå til innhold

Å selge stiklinger på finn

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

For en del år siden var dette ikke vanlig å gjøre, men i dag har det eksplodert av folk som vil selge avkuttede små stiklinger for en blodpris. De har ikke nødvendigvis røtter en gang, de sendes med posten og har ikke så stor sjanse til å klare seg. Mangel på vann og skumping i eske gjør livet utrygt for de små og mottageren bestiller på eget ansvar. 

Hvordan kan folk ta hundre kroner for en liten fem centimeters stilk med to bladpar av en plante som ikke er sjelden en gang? De pleide å gis bort fra hjem til hjem blant venner helt gratis før. Hva er det som skjer med griskheten til folk? Jeg har sett stilker av det som en gang i fremtiden blir til store planter som står på gulvet i stor krukke, men der selges det ett blad og ett V-ledd med èn liten luftrot og de skulle ha femten hundre kroner for den. Jeg lar meg sjokkere stadig vekk. :sjokkbla: 

Hvor mye er du villig til å gi for en vanlig stikling uten røtter, eller en avlegger av en sjeldenhet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Har selv mottatt stiklinger fra flere venner. Betaler ikke for de da vi i omgangskretsen gjerne deler med hverandre uten noe mer om og men 🤷🏼‍♀️ Jeg er ikke helt stødig på slik enda (ikke grønne fingre!) så det ender opp med at de må rådgi meg en del 😂 men det får man jo heller ikke ved kjøp sånn over Finn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er helt syke greier, jeg har alltid delt med venner og naboer, og selv fått fra dem, aldri vært snakk om penger eller noe, selv når noen hadde noe litt artig eller sjeldent og slik forblir det. Å tjene penger på noe som kanskje ikke klarer seg en gang, haha nei jeg har ikke ord. 

Anonymkode: 31470...4d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...