Gå til innhold

Fortell om en bok du har fått anbefalt av en som står deg nær


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortell om en bok du har fått anbefalt av noen som sto/står deg nær, og fortell hva du synes om boken da du leste den? Skjønte du hvorfor vedkommende anbefalte deg boken? Diskuterte dere boken etterpå?

 

 

 

Jeg har fått anbefalt mange bøker av en nær venninne, og i begynnelsen leste jeg dem til tross for at jeg tenkte at de ikke helt var min smak. Etterhvert har jeg skjønt at hun bare anbefaler bøker som hun liker, helt uten å tenke på hva jeg liker eller hva jeg interesserer meg for. Og hun er heller ikke spesielt interessert i å diskutere bøkene etter at jeg har lest dem. Synes egentlig det er litt rart at hun er så ivrig etter å anbefale bøker, men det virker som om det gir henne mye glede å få anbefale bøker til meg så jeg lar henne bare holde på. 

 

Av bestemoren min fikk jeg på det sterkeste anbefalt å lese H.C. Andersens eventyr. Jeg følte egentlig at jeg var litt for gammel for å lese eventyr da hun kom med bok + (an)befaling, men som voksen er jeg veldig glad for at jeg leste eventyrene hans. Har dem stadig i bakhodet og de har gitt meg veldig mye. 

 

Da jeg gikk på VGS trodde jeg en periode at jeg var for kul til å lese bøker, og jeg trodde også at alt som var gammelt (les: eldre enn fra i fjor) var skikkelig dølle greier. En lærer jeg likte godt og respekterte anbefalte at jeg skulle lese Rebecca. Jeg synes det var litt tåpelig å skulle lese en så gammel og sikkert utdatert bok, men siden jeg likte læreren godt og boken var nokså tynn ga jeg den et forsøk og jeg elsket den. Den boken åpnet opp så mye for meg, og jeg begynte å lese andre klassikere. 

Anonymkode: a92d5...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...