Gå til innhold

Norge, hvorfor måmdet være mest mørketid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Elsker å ha det slik vi hsr nå. Lyst hele dagen! Dessverre er det snart over igjen. 2 mnd får vi med vær til å gå lettkledd, ikke fryse og ha det lyst hele dagen. 

Mørket kommer så fort tilbake 😕 og da er det mørkt mesteparten av tiden....

Anonymkode: 39d0c...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er like mye mørketid som det er lyst. Sola "snur" i juni og desember hvert år. 

Anonymkode: 1f2f9...c96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer vel an på hvor i  Norge man bor ?

Anonymkode: 1b1d9...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er like mye mørketid som det er lyst. Sola "snur" i juni og desember hvert år. 

Hehe, ja det blir fort lyst her når det først er lyst og. Mulig hjernen min er narret av at det er så lyst... men synes det nesten er for mørkt NÅ, fordi det begynner å gå vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja det blir fort lyst her når det først er lyst og. Mulig hjernen min er narret av at det er så lyst... men synes det nesten er for mørkt NÅ, fordi det begynner å gå vekk

Hæ? Det er jo bare ei uke siden sola "snudde". Det er jo omtrent på det lyseste nå om dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det mere tid med lys enn med mørke. 

Tiden midtpunktet til sola er over og under horisonten er lik. Men tiden vi ser sola er noe lengre, på grunn av måten lyses bøyes i atmosfæren. 

I tillegg det blir jo ikke mørkt med en gang sola har gått ned, spesielt tydelig nå midtsommer. 

Men tiden vi lengter etter sol og særlig varme legger vi bedre merke til enn dagene med sol og varme, når vi er opptatt av av å nyte, eller ofte klage over varmen 😀

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være mye mørkt, grått og regnvær fordi jeg har bstemt det! :nigo: Jeg liker det slik. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...