Gå til innhold

Bambus


tommeline

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en slik bambuskvist på Ikea for en stund siden som har stått i vann inne en stund. Det har vokst opp en del grønne blader fra den, og røtter under.

Det jeg lurer på om noen har prøvd å plante den ut? Hvordan går det? Hvilke temperatur bør den stå i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjokolde

Ville ikke ha plantet den ut,men du kan plante den i en potte inne. Den skal ha normal innetemp.

Røttene som den har nå kan den ikke bruke,da dette er vannrøtter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har det fint som den har det, og du kan bare la den fortsette å stå i vann. Jobba på en kinarestaurant der de hadde bambus i vann, og levde på bare vann hele det året jeg jobba der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenej Ikke innlogget

Jeg har en sånn bambussak som står i vann.,fikk den med i en blomsterbukett for tre år siden. Etter at blomstene visnet havnet bamusen i en stor farrisflaske. Og der trives den! Rotklumpen er nå så stor at det er dønn umulig å få den opp av flasken. I tillegg begynner det å bli vanskelig å få vann ned i flasken. Men vokser gjør den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sånn lykkebambus jeg og, og hadde tenkt å plante den ut i fjor vår... ahem, det tar litt tid å få jord i hus :)

Men så tok jeg den over i en høy sylinderformet glassvase, fylte på med pyntesteiner fra IKEA, og vips, kjempestilig! Kommer ikke til å plante om. Er jo bare til å fylle på nytt vann etter 1-2 uker. glimmers. Perfekt student/ikke sååå god på å huske vanning- plante.

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har plantet ut min...kjempefin. stått i ord i tre år. den vokser ikke så fort i ord som bare vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...