Gå til innhold

Mannegruppa Ottar og uthenging av pedofile

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du bekreftet at du hang ut feil person, totalt uskyldig, med navn og bilde med en gang, i stedet for å beskylde meg for å støtte overgripere, hadde du fremstått bittelitt mer troverdig.

For i stedet å skylde på at jeg nevnte flere, forteller en god del om deg og denne lovløse rednecks gruppa.

Anonymkode: f43d7...3ac

Kan du hver så snill å slutte? Jeg er ikke nabovarsel. Jeg ber deg virkelig om å slutte med det du holder på med og heller holde deg til saken og det jeg sier. Nå holder det!! 

Anonymkode: d6dff...71b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du nå svare på spørsmålet mitt? 

Tenker det er bedre du legger deg flat og innrømmer den fatale feilen hvor du klistret feil navn og bilde til en totalt uskyldig familiefar foran alle 36000 følgere?

Tenk hvilken belastning du påfører uskyldige folk på denne måten! Uskyldige barn, barnebarn, kone, arbeidsplass, omgangskrets blir jo berørt av dette.

For deg er ikke barna som skal reddes i fokus, men du selv som skal oppnå en sadistisk tilfredsstillelse av å henge ut folk.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Det er helt forferdelig. 😔

Jeg vet med meg selv at jeg hadde tatt tak om noen varslet meg om at en barneovergriper f.eks., var trener for mine barn. Jeg hadde krevd at overgriperen skulle gå av, og med én gang tatt barnet ut av laget til det var trygt igjen å drive sport. Man kan ikke stole på overgripere. Tydeligvis mange som stikker hodet  i sanden og later som ingenting. Voksne mennesker... Det er bare trist. 

Ja, veldig trist.

Men følg med fremover, mye vil nok skje. Og det er ikke fra nabovarsel eller lignende. De har nok fått ballen til å rulle ihvertfall. Så får vi håpe på en endring i lovverket slik at vi minimerer risikoen for at dømte overgripere begår nye overgrep. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si nivået på brukere i kg er sørgelig lavt.

Er man kritisk til borgervern og lynsjemobb blir man tatt for å støtte overgrep, sågar beskyldt for å være overgriper selv. 

Oppegående og normalt fornuftig tenkende mennesker er dessverre mangelvare, men kg er heldigvis ikke representativ for den norske befolkningen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er imot MGO, hva tenker dere at vi bør gjøre annerledes for å forhindre overgrep mot barn?

Endret av Uatskillelig
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig trist.

Men følg med fremover, mye vil nok skje. Og det er ikke fra nabovarsel eller lignende. De har nok fått ballen til å rulle ihvertfall. Så får vi håpe på en endring i lovverket slik at vi minimerer risikoen for at dømte overgripere begår nye overgrep. 

Jeg håper også på en lovendring. :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jammen på tide, vi kan ikke la sånne lovløse bøller ta skjea i egen hånd.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt på trynet at privat personer skal gå rundt å leke politi og dommer på denne måten! Jeg støtter ikke denne gjengen for fem flate øre, for det de driver på med er ikke greit. 
Jeg er for strengere dom og bedre oppføling. Det er alt for enkelt for pedofile og ex-dømte overgripere å få seg jobb rundt barn. Ja det skal liksom være flere tiltak, men de funker ikke optimalt. 
Men det disse folkene gjør er ikke greit i det hele tatt. Å ta loven i egne hender på den måten. De bør heller gjøre det riktig å fremme et ønske om et offisielt register slik som i USA. Altså som denne; https://www.nsopw.gov/
Enn å henge ut folk på nett ulovlig slik som de gjør nå. For feil skjer og de har gjort feil, og det er ikke greit i det hele tatt. I Norge så er det faktisk slik at man har ingen opplysningsplikt rundt tidligere dommer for nabolag. Denne gjengen kan ikke få gjøre som de selv ønsker, de må følge loven slik som alle andre. Ellers så blir det jo helt Texas. 

Personlig så er jeg imot et slikt register, så klart hadde det vært fint og flott om de som er en kronisk fare er i slike register. Og de har ingen familie som havner i skuddlinjen. Men nå er det faktisk ikke så svart/hvit, så da lander jeg på at jeg er imot. 
Det er jo mye om, men, hva og hvis i denne debatten for og imot et slikt register.
Blir kriminelle behandlet som kriminelle for evig tid, selv etter ferdig soning, behandling og rehabilitering så vil de forbli kriminelle. Vold avler vold, og blir man møtt som kriminell og behandlet som det, så blir man kriminell. Så simpel og enkel er faktisk mennesker.
Om kriminelle får gå rundt fritt, så er de til fare for andre. Samtidig så er alle potensielle farer, så du er jo aldri helt trygg. Så da er spørsmålet om at skal den falske tryggheten gå på bekostning av andres liv. Det er et vanskelig etisk spørsmål det er snakk om. Med stort potensial for å gjøre det både verre og bedre for noen, og samtidig skape flere problemer enn det løser. 

Et slik register vil føre til at liv vil bli ødelagt. Du har folk i USA som har hatt frivillig sex med sin mindreårige kjæreste, og da snakker vi han er 16 og hun er 15. Havner så på den listen og får hele livet sitt ødelagt. 
Du har folk som har gjort noe galt i fylla som 20 åring, som i dag er 50+ og "rehabilitert" men som fortsatt blir jaget vekk fra nabolag, fordi du blir sett på som en overgriper, hengt ut på nett og barna blir mobbet og ertet fordi far er overgriper. 
Så har du kroniske overgripere som er pedofil da, som blir holdt unna barn og potensielle ofre på grunn av registeret. Mange barns barndom og liv reddet, men som sagt, til hvilken pris?. Hva og hvem bestemmer hvem som er mest verdt her i livet? For ifølge loven så er alle like verdt. Han 16 åringen og pedofilen. For sånn skal det være, alle mennesker har en verdi og rettigheter. 

Nå har det seg slik at i norge så har vi ikke et slikt register, og det er ikke opp til mannen i gata om han heter Per eller Ottar å bestemme at slikt skal være offentlig eller ei. Denne gjengen kan ikke ta på seg en jobb som er ulovlig, bare fordi DE bestemmer at slikt skal være offentlig informasjon. Da må de isåfall fremme et lovforslag og gjøre det på den rette måten. Med offentlige demonstrasjoner, fakkeltog, underskriftskampanjer, spre budskapet og håpe på at deres stemme og ønske blir hørt og vurdert. 

Anonymkode: 2691f...93f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Er Snapchatgruppa lagt ned? Jeg kan ikke finne den noe sted.

Det er lenge siden den forsvant. De har brukt instagram. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Uatskillelig skrev:

Jeg håper også på en lovendring. :hjerte:

En bør alltid kjenne identiteten til alle overgripere som bor i samme by eller samme område, gjerne også i andre deler av landet. Dette er dog ikke noen privat gruppe sin oppgave. Politiet burde ha plikt til å offentliggjøre navn, adresse og bilde på alle som tiltales for seksuell kriminalitet, enten det er mot barn, kvinner eller andre. Vi vet at de aller fleste er skyldige, selv om vårt tafatte rettssystem ikke har guts til å felle dem.

Anonymkode: 9f9d5...925

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En bør alltid kjenne identiteten til alle overgripere som bor i samme by eller samme område, gjerne også i andre deler av landet. Dette er dog ikke noen privat gruppe sin oppgave. Politiet burde ha plikt til å offentliggjøre navn, adresse og bilde på alle som tiltales for seksuell kriminalitet, enten det er mot barn, kvinner eller andre. Vi vet at de aller fleste er skyldige, selv om vårt tafatte rettssystem ikke har guts til å felle dem.

Anonymkode: 9f9d5...925

Enig i dette. Helt vilt at folk kan begå overgrep, slippe unna med ingen straff eller lav straff for å så kunne begå overgrep igjen. Noen må jo stoppe de. Sant nok at det ikke er privatpersoners oppgave, men når ikke rettssystemet beskytter barna i tilstrekkelig grad, hvem skal gjøre det da? Noen må jo gjøre det. Det er altfor mange naive og tafatte folk i Norge som lukker øynene for at seksuelle overgrep skjer - og så lenge folk ikke forholder seg til fakta så kommer det heller ikke til å skje noe endring. Folk må faktisk våkne opp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som mener MGO er en bølle som burde bli straffet for å ha offentliggjort pedofile... Jeg lurer på hvilken tankegang dere har! 

Anonymkode: 6dce6...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som mener MGO er en bølle som burde bli straffet for å ha offentliggjort pedofile... Jeg lurer på hvilken tankegang dere har! 

Samfunnet har ikke rom for borgervern, en lynsjemobb uten kontroll.

Det er en altfor enkel tankegang å tro at «bare vi får slått opp hvem det er og hvor han bor, så løser vi problemet».

I tillegg til at uskyldig folk er blitt hengt ut, er det i kjølvannet av en offentliggjøring mange uskyldige som blir berørt.

Dette gjelder særlig ofrene fra dommer, pårørende, barn til overgripere som kanskje til og med er født etter avsoning, og andre som ikke ønsker eksponering.

Tenk deg f.eks. 3. klassingen som får høre på skolen at faren sonet dom for 15 år siden!

Slike ting tar ikke denne mobben hensyn til, i sin iver etter å leve ut sin sadisme- og makt-tilbøyelighet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som tenker at alle har rettigheter og verdi. I et helhetlig syn. Selv pedofile og drapsmenn har rettigheter og krav på en verdig og rettferdig rettsak og liv. Det betyr IKKE at jeg støtter, unnskylder, undergraver eller tenker noe positivt om disse menneskenes handlinger. Det å si at ABB fortjener en rettferdig rettssak og en "verdig" soning, betyr ikke at jeg støtter han eller mener at det han gjorde ikke var så ille. Så klart, tanken på at han bor i en kjeller alene uten menneskelig kontakt til han dør og lever på brød og vann er en fin tanke det. Men det er fantasi, ikke realitet. For han er et menneske og har rettigheter og verdi på lik linje som alle andre! Det er min tankegang, og de aller fleste oppegående mennesker tenker det samme, det er derfor vi har en rettsorgan som gir alle rettigheter, det er derfor vi har menneskerettighetene som man skal følge, det er derfor vi har en rettssak og ikke offentlig gapestokk! 

Uansett hva disse menneskene har gjort, så har de fortsatt rettigheter! Man kan ikke strippe et menneske for verdi og rettigheter, på bakgrunn av handlinger. Verken handlinger, meninger, religion, hudfarge, legning.. ingen av de delene kvalifiseres til å degradere et menneske til ingenting. Hvis man skal begynne å sortere og plassere mennesker uti fra diverse kategorier og kriterier, hvor f.eks pedofili gjør deg til bokstavelig talt avskum som er strippet for rettigheter og verdi... ja da blir det fullstendig kaos! For mennesker er faktisk ikke så svart/hvit, livet er ikke så svart/hvit og ingen mennesker er bare ondt eller godt, det ene eller det andre. Man kan ikke rangere mennesker, når det kommer til, gud jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke. Jeg kaller det for verdi, men er mer rett til å leve, rett til å bli behandlet som et likeverdig menneske. Når det grunnleggende av hver enkelt menneskets verdi og rettigheter ikke er til stedet... Det kan ikke beskrives hvor kaos det blir i verden og i samfunnet. Eller jo det kan kanskje beskrives med ett ord; Holocaust. Jeg har et ord til; segregering. m.m. 
Vi mennesker har prøvd dette før, og historien til mennesket er så mørkt og dystert at det er ufattelig at folk sitter på nett i 2020 som ønsker seg tilbake til noe slikt! Vi har opplæringsplikt i Norge, har du ikke lært noe i historietimene på grunnskolen?

Man kan ikke utelukke noen spesifikke gruppe mennesker fra den grunnleggende regelen om at alle har lik verdi og rettigheter. Det går bare ikke, og vi kan ikke sitte her å kreve at pedofile skal miste all sin rett, fordi de er pedofile og skader andre mennesker. Så enkelt og så svart/hvit er det faktisk ikke. Det at du ikke evner å se dette, sier så jævlig mye om deg og om hvor enkel og urealistisk tankegang du har. Det er lov å tenke bittelitt selv også, og ikke bare bli helt steinalderen-hjerne og gå i lynsjemodus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 hours ago, AnonymBruker said:

Som offer for en dømt overgriper er jeg fullstendig imot MGO. Jeg vil ikke legge min trygghet i deres hender, og jeg vil ihvertfall ikke at de skal tale min sak. 

Anonymkode: e58e0...a71

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en person som tenker at alle har rettigheter og verdi. I et helhetlig syn. Selv pedofile og drapsmenn har rettigheter og krav på en verdig og rettferdig rettsak og liv. Det betyr IKKE at jeg støtter, unnskylder, undergraver eller tenker noe positivt om disse menneskenes handlinger. Det å si at ABB fortjener en rettferdig rettssak og en "verdig" soning, betyr ikke at jeg støtter han eller mener at det han gjorde ikke var så ille. Så klart, tanken på at han bor i en kjeller alene uten menneskelig kontakt til han dør og lever på brød og vann er en fin tanke det. Men det er fantasi, ikke realitet. For han er et menneske og har rettigheter og verdi på lik linje som alle andre! Det er min tankegang, og de aller fleste oppegående mennesker tenker det samme, det er derfor vi har en rettsorgan som gir alle rettigheter, det er derfor vi har menneskerettighetene som man skal følge, det er derfor vi har en rettssak og ikke offentlig gapestokk! 

Uansett hva disse menneskene har gjort, så har de fortsatt rettigheter! Man kan ikke strippe et menneske for verdi og rettigheter, på bakgrunn av handlinger. Verken handlinger, meninger, religion, hudfarge, legning.. ingen av de delene kvalifiseres til å degradere et menneske til ingenting. Hvis man skal begynne å sortere og plassere mennesker uti fra diverse kategorier og kriterier, hvor f.eks pedofili gjør deg til bokstavelig talt avskum som er strippet for rettigheter og verdi... ja da blir det fullstendig kaos! For mennesker er faktisk ikke så svart/hvit, livet er ikke så svart/hvit og ingen mennesker er bare ondt eller godt, det ene eller det andre. Man kan ikke rangere mennesker, når det kommer til, gud jeg vet ikke hvilket ord jeg skal bruke. Jeg kaller det for verdi, men er mer rett til å leve, rett til å bli behandlet som et likeverdig menneske. Når det grunnleggende av hver enkelt menneskets verdi og rettigheter ikke er til stedet... Det kan ikke beskrives hvor kaos det blir i verden og i samfunnet. Eller jo det kan kanskje beskrives med ett ord; Holocaust. Jeg har et ord til; segregering. m.m. 
Vi mennesker har prøvd dette før, og historien til mennesket er så mørkt og dystert at det er ufattelig at folk sitter på nett i 2020 som ønsker seg tilbake til noe slikt! Vi har opplæringsplikt i Norge, har du ikke lært noe i historietimene på grunnskolen?

Man kan ikke utelukke noen spesifikke gruppe mennesker fra den grunnleggende regelen om at alle har lik verdi og rettigheter. Det går bare ikke, og vi kan ikke sitte her å kreve at pedofile skal miste all sin rett, fordi de er pedofile og skader andre mennesker. Så enkelt og så svart/hvit er det faktisk ikke. Det at du ikke evner å se dette, sier så jævlig mye om deg og om hvor enkel og urealistisk tankegang du har. Det er lov å tenke bittelitt selv også, og ikke bare bli helt steinalderen-hjerne og gå i lynsjemodus. 

Jeg kan forstå at du mener at alle mennesker har rettigheter og en verdi. Men barn og dyr har en høyere verdi enn mennesker som bevisst påfører de smerte og stjeler sjelen dems. I fengsler i Norge har de det som plommen i egget. De har tilgang på MER enn hva andre innsatte har. De får tilbud om frivillig behandling. Mange velger faktisk ikke behandling. De venter på å bli løslatt etter noen få måneder slik at de kan fortsette å skade igjen. Det er selvfølgelig ikke alle, men mange. Jeg kjenner fler som har blitt utsatt for groteske overgrep over lang tid og de er skadet for resten av livet. Det er så forbanna grusomt. Et eksempel er en mann som jobbet som jobbet for barnevernet. Barn som var allerede i en sårbar situasjon ble utsatt jevnlig for overgrep i flere år og ble truet med å ikke fortelle det til noen. Se for deg en storesøster som har en lillebror som vil sove på samme rom med deg i fler år fordi han er livredd. For så få vite hvorfor i ettertid. Det gjør noe med en. Jeg unner INGEN det.  De får straff, men et register hadde hjulpet mye mer i mine øyne. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De får straff, men et register hadde hjulpet mye mer i mine øyne. 

Her er jeg enig med deg, de verste og erklært «uhelbredelige» bør være i et åpent register, og skoler, barnehager og folk med barn i nærmiljøet bør varsles om dette, av myndighetene.

Men å reise rundt på «lynsjeturné» er fullstendig steinalder og bør ikke få noe støtte fra folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå at du mener at alle mennesker har rettigheter og en verdi. Men barn og dyr har en høyere verdi enn mennesker som bevisst påfører de smerte og stjeler sjelen dems. I fengsler i Norge har de det som plommen i egget. De har tilgang på MER enn hva andre innsatte har. De får tilbud om frivillig behandling. Mange velger faktisk ikke behandling. De venter på å bli løslatt etter noen få måneder slik at de kan fortsette å skade igjen. Det er selvfølgelig ikke alle, men mange. Jeg kjenner fler som har blitt utsatt for groteske overgrep over lang tid og de er skadet for resten av livet. Det er så forbanna grusomt. Et eksempel er en mann som jobbet som jobbet for barnevernet. Barn som var allerede i en sårbar situasjon ble utsatt jevnlig for overgrep i flere år og ble truet med å ikke fortelle det til noen. Se for deg en storesøster som har en lillebror som vil sove på samme rom med deg i fler år fordi han er livredd. For så få vite hvorfor i ettertid. Det gjør noe med en. Jeg unner INGEN det.  De får straff, men et register hadde hjulpet mye mer i mine øyne. 

Tydelig du ikke forstår hva jeg skrev i det hele tatt. Som mennesker og skapninger på denne jorden, så er ingen mer eller mindre verdt enn andre! Alle har like mye verdi, i det store bilde. Det grunnleggende og grunnmuren i menneskets eksistens og.. jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare. Det absolutt alle har, ikke noe man fortjener eller opparbeider seg, alle er født med denne grunnlegende verdien og rettigheten. Og man er født men denne retten fordi man er et menneske, punktum, ikke noe "mann, kvinne, barn, kjendis, rik, fattig, hvit, svart". 

Alt det du beskriver her, er en menneskerett. En seng å sove i, mat på bordet hver dag. Noe å leve for (jobb, hobby, aktivitet). I fengsel så får man det har man har rett på som menneske, bortsett fra én ting; Frihet. Og selv det prøver de å oppfylle så godt de kan med de rammene de har. Ved å minske legden man er innelåst i et rom, forkorte fengselsoppholdet. Fordi det er faktisk slik, samme om du liker det eller ei, at det å leve et helt liv i fengsel er ikke optimalt og ingen blir mindre kriminelle av det. 
Jeg personlig mener at vi i Norge har for lav straff, mens USA f.eks har alt for høy straff. Men denne balansen er ganske vanskelig å finne og det er en grunn til alt. Norge har ikke lav straff fordi vi er snille. De har sine grunner og begrunnelser for det. 

Du trenger ikke å snakke om senskader og konsekvenser av  overgrep til meg. Jeg er et offer selv og går hos psykolog på 9. året og kommer nok aldri til å bli heeelt frisk. Allikevel så evner jeg å se at uthenging er ikke svaret. Og takk gud for at min overgriper hengte seg selv for mange år siden. Så slipper jeg å gå rundt å være bekymret for at alt blir dratt opp igjen på nett av denne gjengen! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...