AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #481 Del Skrevet 29. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får skrive brev til stortinget. Slik noen medlemmer her beskriver problemet, så skulle jo en tro at vi ha like mange barnevoldtekter her i Norge, som det man ser i mindre landsbyer i Pakistan og Afghanistan. Anonymkode: 24f00...e64 Jeg har gjort mye for saken og det skal jeg fortsette med. Vi har faktisk et enormt stort antall seksuelle overgrep mot barn her i Norge. At du faktisk neddysser antallet med å trekke frem de to værste landene er skremmende. Nok engang, seksuelle overgrep mot barn er et av Norges største helseutfordringer. Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #482 Del Skrevet 29. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort mye for saken og det skal jeg fortsette med. Vi har faktisk et enormt stort antall seksuelle overgrep mot barn her i Norge. At du faktisk neddysser antallet med å trekke frem de to værste landene er skremmende. Nok engang, seksuelle overgrep mot barn er et av Norges største helseutfordringer. Anonymkode: d6dff...71b Nettopp. Helt enig med deg. Et problem blir ikke mindre ved at man tar på seg skylappene. Vi må våge å se og vi må våge å snakke om problemet, ellers skjer det ingen endring. Vi må våge for barnas skyld. De fortjener så mye bedre enn å bli utsatt for overgrep, og det er vår oppgave å beskytte de som ikke klarer å beskytte seg selv. Det er vår samfunnsplikt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #483 Del Skrevet 29. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har gjort mye for saken og det skal jeg fortsette med. Vi har faktisk et enormt stort antall seksuelle overgrep mot barn her i Norge. At du faktisk neddysser antallet med å trekke frem de to værste landene er skremmende. Nok engang, seksuelle overgrep mot barn er et av Norges største helseutfordringer. Anonymkode: d6dff...71b Det er helt sikkert et problem - her er en kilde jeg fant : https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/oppvekst/Vold_og_overgrep_mot_barn/Seksuelle_overgrep_mot_barn/ Men er det et økende, eller synkende problem? Data i linken over er fra undersøkelse i 2014. Videre står det ingenting om når hendelsene fant sted, fra dem som faktisk svarte på undersøkelsene. Dersom du spør en person på 40 år når h*n ble forgrepet seg på, og de da svarer at de var 5 år - så er jo det en gjerning som ble gjort på midten av 80-tallet. Videre kommer det frem i linken over at nesten 1/3 av dem som ble forgrepet seg på, ble forgrepet av andre mindreårige. Anonymkode: 24f00...e64 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #484 Del Skrevet 29. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt sikkert et problem - her er en kilde jeg fant : https://bufdir.no/Statistikk_og_analyse/oppvekst/Vold_og_overgrep_mot_barn/Seksuelle_overgrep_mot_barn/ Men er det et økende, eller synkende problem? Data i linken over er fra undersøkelse i 2014. Videre står det ingenting om når hendelsene fant sted, fra dem som faktisk svarte på undersøkelsene. Dersom du spør en person på 40 år når h*n ble forgrepet seg på, og de da svarer at de var 5 år - så er jo det en gjerning som ble gjort på midten av 80-tallet. Videre kommer det frem i linken over at nesten 1/3 av dem som ble forgrepet seg på, ble forgrepet av andre mindreårige. Anonymkode: 24f00...e64 Husk at det er mye mørketall også - både tilfeller som er uoppdaget/ikke avdekket og tilfeller hvor ofrene tier av skam eller frykt for konsekvensene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #485 Del Skrevet 29. juli 2020 Her er en undersøkelse fra 2014 - https://www.nkvts.no/content/uploads/2015/11/vold_og_voldtekt_i_norge.pdf I Kapittel 5.3.2 Relasjon til overgriper kommer det frem at "Bare en av ti (9,5 %) av kvinnene som var utsatt for voldtekt før 18 år, hadde vært utsatt bare fra ukjente. Tilsvarende hadde litt flere enn én av ti (13,3 %) av kvinnene som var utsatt for seksuell kontakt før 13 år vært utsatt for dette bare fra ukjente. Voldtekt og seksuell kontakt før 13 år ble begått hovedsakelig (87 – 90 %) av personer som kvinnene kjenner" Og det er jo akkurat her at poenget til MGO Nabovarsel faller fra hverandre. Vi trenger ikke grupper som MGO, som kjører rundt for å henge ut fremmede i nabolagene - når de praktisk talt er nederst på listen over dem som vanligvis forgripe seg på barn. Men ja, det er nok langt lettere for MGO å kjøre kampanje mot den fremmede grisen som lusker rundt i nabolaget. Folk elsker å være redde for noe - helst noe en ikke kan se. Realiteten er at det er veldig nærstående familiemedlemmer / venner / kjærester som begår voldtektene. Igjen, hva med å heller la profesjonelle ta seg av dette? Anonymkode: 24f00...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #486 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.7.2020 den 19.09): Her er en undersøkelse fra 2014 - https://www.nkvts.no/content/uploads/2015/11/vold_og_voldtekt_i_norge.pdf I Kapittel 5.3.2 Relasjon til overgriper kommer det frem at "Bare en av ti (9,5 %) av kvinnene som var utsatt for voldtekt før 18 år, hadde vært utsatt bare fra ukjente. Tilsvarende hadde litt flere enn én av ti (13,3 %) av kvinnene som var utsatt for seksuell kontakt før 13 år vært utsatt for dette bare fra ukjente. Voldtekt og seksuell kontakt før 13 år ble begått hovedsakelig (87 – 90 %) av personer som kvinnene kjenner" Og det er jo akkurat her at poenget til MGO Nabovarsel faller fra hverandre. Vi trenger ikke grupper som MGO, som kjører rundt for å henge ut fremmede i nabolagene - når de praktisk talt er nederst på listen over dem som vanligvis forgripe seg på barn. Men ja, det er nok langt lettere for MGO å kjøre kampanje mot den fremmede grisen som lusker rundt i nabolaget. Folk elsker å være redde for noe - helst noe en ikke kan se. Realiteten er at det er veldig nærstående familiemedlemmer / venner / kjærester som begår voldtektene. Igjen, hva med å heller la profesjonelle ta seg av dette? Anonymkode: 24f00...e64 Det handler ikke om at folk ’’elsker’’ å være redd for noe, men at det faktisk er grunn til bekymring. Overgrep er en trussel for mange tusen barn daglig. Vi kan ikke lukke øynene bare fordi vi ikke ser at problemet er der. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #487 Del Skrevet 29. juli 2020 Uansett, stol ikke på grupper som spiller på frykt. Om det er overgrep, terrorisme, vold, eller hva faen det skulle være - en gjenganger med slike grupper er at de cherry-picker tall, og blåser disse opp. MGO har en agenda. Videre er det viktig å skjønne at overgrep mot barn er en statistisk SYNKENDE hendelse. Det er IKKE et problem som blir verre med årene. Anonymkode: 24f00...e64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #488 Del Skrevet 29. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uansett, stol ikke på grupper som spiller på frykt. Om det er overgrep, terrorisme, vold, eller hva faen det skulle være - en gjenganger med slike grupper er at de cherry-picker tall, og blåser disse opp. MGO har en agenda. Videre er det viktig å skjønne at overgrep mot barn er en statistisk SYNKENDE hendelse. Det er IKKE et problem som blir verre med årene. Anonymkode: 24f00...e64 Jaha, alt annet peker til at det er et ØKENDE problem. "Rapporter viser at seksuelle overgrep har økt de siste 10-20 årene." https://www.overgrep.no/hvor-vanlig-er-seksuelle-overgrep-mot-barn/ https://www.nrk.no/nyheter/overgrep-mot-barn-1.12163781 https://forskning.no/kriminalitet-ntb/kraftig-okning-i-siktelser-for-seksuelle-overgrep-mot-barn/1253890 https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/nettovergrep-mot-barn-oker-slik-beskytter-du-barna-dine/70631457/amp 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er en undersøkelse fra 2014 - https://www.nkvts.no/content/uploads/2015/11/vold_og_voldtekt_i_norge.pdf I Kapittel 5.3.2 Relasjon til overgriper kommer det frem at "Bare en av ti (9,5 %) av kvinnene som var utsatt for voldtekt før 18 år, hadde vært utsatt bare fra ukjente. Tilsvarende hadde litt flere enn én av ti (13,3 %) av kvinnene som var utsatt for seksuell kontakt før 13 år vært utsatt for dette bare fra ukjente. Voldtekt og seksuell kontakt før 13 år ble begått hovedsakelig (87 – 90 %) av personer som kvinnene kjenner" Og det er jo akkurat her at poenget til MGO Nabovarsel faller fra hverandre. Vi trenger ikke grupper som MGO, som kjører rundt for å henge ut fremmede i nabolagene - når de praktisk talt er nederst på listen over dem som vanligvis forgripe seg på barn. Men ja, det er nok langt lettere for MGO å kjøre kampanje mot den fremmede grisen som lusker rundt i nabolaget. Folk elsker å være redde for noe - helst noe en ikke kan se. Realiteten er at det er veldig nærstående familiemedlemmer / venner / kjærester som begår voldtektene. Igjen, hva med å heller la profesjonelle ta seg av dette? Anonymkode: 24f00...e64 Du trekker frem statistikk som er 6 år gammel som omhandler voldtekt! Ja, det er oftes folk som barnet kjenner. Alt fra familie til trenere, barnehageansatte etc. Det betyr ikke at de ikke har vært fremmende før. Det er en grunn til at de kjenner overgriperen, da de fleste overgripere blir kjent med ofrene sine før overgrepet. Det er svært svært vanskelig å forgripe seg på barn man ikke har kjennskap til. Men det betyr ikke at naboen som er pedofil overgriper ikke er farlig for mitt barn, eller ny stefar som kommer inn i livet vårt, treneren som trener barna eller jobber som frivillig, onkel som plutselig ble veldig engasjert med mye besøk eller den "snille" nabofaren som tilbyr seg å ta med barna på tur/passe det osv. Omså jeg hadde blitt sammen med en mann og fått barn med han, og han er dømt for overgrep på barn tidligere, så ville jeg aldri visst det før det var for sent. Disse er faktisk de mest skumle pedofile overgriperene da det ikke er så lett å vite om de. Anonymkode: d6dff...71b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #489 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jaha, alt annet peker til at det er et ØKENDE problem. "Rapporter viser at seksuelle overgrep har økt de siste 10-20 årene." https://www.overgrep.no/hvor-vanlig-er-seksuelle-overgrep-mot-barn/ https://www.nrk.no/nyheter/overgrep-mot-barn-1.12163781 https://forskning.no/kriminalitet-ntb/kraftig-okning-i-siktelser-for-seksuelle-overgrep-mot-barn/1253890 https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/nettovergrep-mot-barn-oker-slik-beskytter-du-barna-dine/70631457/amp Du trekker frem statistikk som er 6 år gammel som omhandler voldtekt! Ja, det er oftes folk som barnet kjenner. Alt fra familie til trenere, barnehageansatte etc. Det betyr ikke at de ikke har vært fremmende før. Det er en grunn til at de kjenner overgriperen, da de fleste overgripere blir kjent med ofrene sine før overgrepet. Det er svært svært vanskelig å forgripe seg på barn man ikke har kjennskap til. Men det betyr ikke at naboen som er pedofil overgriper ikke er farlig for mitt barn, eller ny stefar som kommer inn i livet vårt, treneren som trener barna eller jobber som frivillig, onkel som plutselig ble veldig engasjert med mye besøk eller den "snille" nabofaren som tilbyr seg å ta med barna på tur/passe det osv. Omså jeg hadde blitt sammen med en mann og fått barn med han, og han er dømt for overgrep på barn tidligere, så ville jeg aldri visst det før det var for sent. Disse er faktisk de mest skumle pedofile overgriperene da det ikke er så lett å vite om de. Anonymkode: d6dff...71b Nettopp. Derfor har MGO en viktig rolle. De advarer om overgripere slik at folk skal holde disse unna barna sine, og f.eks., ikke gå inn i et forhold med disse mennene om de har barn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #490 Del Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, Uatskillelig skrev: Nettopp. Helt enig med deg. Et problem blir ikke mindre ved at man tar på seg skylappene. Vi må våge å se og vi må våge å snakke om problemet, ellers skjer det ingen endring. Vi må våge for barnas skyld. De fortjener så mye bedre enn å bli utsatt for overgrep, og det er vår oppgave å beskytte de som ikke klarer å beskytte seg selv. Det er vår samfunnsplikt. Det er jeg helt enig i. Skremmende hvor mange som tar på skylapper å ikke tror at det er et problem, når det faktisk er et stort problem. Og når politiet ikke klarer å beskytte disse barna, hvem skal gjøre det da? I følge mange her skal vi bare skure og la det gå, de er mer opptatt av overgriperens rettigheter og at de har sonet dommen sin. Det er trist og ikke minst skummel holdning som vil skade mange uskyldige barn 💔 Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #491 Del Skrevet 29. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jeg helt enig i. Skremmende hvor mange som tar på skylapper å ikke tror at det er et problem, når det faktisk er et stort problem. Og når politiet ikke klarer å beskytte disse barna, hvem skal gjøre det da? I følge mange her skal vi bare skure og la det gå, de er mer opptatt av overgriperens rettigheter og at de har sonet dommen sin. Det er trist og ikke minst skummel holdning som vil skade mange uskyldige barn 💔 Anonymkode: d6dff...71b Enig. Veldig, veldig, trist å se at folk tilsynelatende bryr seg så lite og heller tenker på overgriperens sikkerhet fremfor barna. Sånne holdninger er direkte farlige. 😢 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #492 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Uatskillelig skrev: Nettopp. Derfor har MGO en viktig rolle. De advarer om overgripere slik at folk skal holde disse unna barna sine, og f.eks., ikke gå inn i et forhold med disse mennene om de har barn. Det er foreldrene sitt ansvar å beskytte barna. Ikke en tullegruppe slik som MGO. Der er ikke værre enn at man spør om politiattest fra dem mennene man går inn i et forhold med. Og dessuten i dag så kreves det politiattest om man skal jobbe med barn og unge, også om det er som frivillig Anonymkode: 23b3a...327 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #493 Del Skrevet 29. juli 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er foreldrene sitt ansvar å beskytte barna. Ikke en tullegruppe slik som MGO. Der er ikke værre enn at man spør om politiattest fra dem mennene man går inn i et forhold med. Og dessuten i dag så kreves det politiattest om man skal jobbe med barn og unge, også om det er som frivillig Anonymkode: 23b3a...327 Nei, man får nødvendigvis ikke politiattest uten videre, selv når man søker på veien av seg selv. Oftes må være hjemmel i loven for det, som bekreftelse fra enkelte arbeidsplasser eller studiesteder. (se artiklene under). Og skal man virkelig kreve politiattest av alle rundt en? Ei heller får man ut dommer uten videre heller, se tidligere svar hva som kreves. Desverre finnes det smutthull som gjør at pedofile overgripere kan være rundt barn daglig. I tillegg mange barnehager, idrettslag og skoler er også for slappe med dette. Nok engang, enkelte er alt for naive og har en tendens til å lukke øya for hva som virkelig skjer. "Deretter må du laste opp en såkalt bekreftelse på formål med politiattest, som det er arbeidsgiver eller studiested som må fylle ut." https://www.google.com/amp/s/www.dinside.no/okonomi/slik-soker-du-om-politiattest-elektronisk/67328927/amp "Politiattest som dagmamma? - Dette innebærer at foreldre som vil engasjere en dagmamma ikke på eget initiativ kan kreve å få politiattest hos politiet, og en person som vil arbeide som dagmamma har ikke krav på å få slik attest hos politiet om vedkommende ber om det, sier advokatene." https://www.klikk.no/foreldre/okonomi-og-permisjon/alt-du-trenger-a-vite-om-dagmamma-3738945 Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #494 Del Skrevet 29. juli 2020 1 time siden, Uatskillelig skrev: Enig. Veldig, veldig, trist å se at folk tilsynelatende bryr seg så lite og heller tenker på overgriperens sikkerhet fremfor barna. Sånne holdninger er direkte farlige. 😢 Ja, helt utrolig. En overgriper har allerede ødelagt et eller flere barn, og bør miste sine rettigheter. De har rett og slett ikke noe i samfunnet vårt å gjøre. De ødelegger andre mennesker og desverre ofte uten konsekvenser 😔 Anonymkode: d6dff...71b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #495 Del Skrevet 29. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok mange som jobber med å stoppe galskapen til mannegruppa ottar. Anonymkode: 23b3a...327 Det er fader ikke galskap🙄 Anonymkode: 6dce6...a00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #496 Del Skrevet 29. juli 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, helt utrolig. En overgriper har allerede ødelagt et eller flere barn, og bør miste sine rettigheter. De har rett og slett ikke noe i samfunnet vårt å gjøre. De ødelegger andre mennesker og desverre ofte uten konsekvenser 😔 Anonymkode: d6dff...71b De bør sperres inne på livstid. Det er helt vanvittig at overgripere er så beskyttet av loven i dagens samfunn. Du nevnte noe om at din overgriper fikk 2 års fengsel for 6 år med seksuelt misbruk - det er jo bare latterlig. Han burde minst sittet inne like mange år som han begikk overgrep, altså minst 6 år, men jeg tenker at han burde ha vært sperret inne for livstid eller fått dødsstraff for de alvorlige skadene han påførte deg. Anket du dommen egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #497 Del Skrevet 29. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fader ikke galskap🙄 Anonymkode: 6dce6...a00 Akkurat. Det er heller galskap satt i system at overgripere blir så skjermet og beskyttet. De straffene de får er ikke straff engang og er ikke avskrekkende en plass. Ordentlig provoserende (!!!) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #498 Del Skrevet 29. juli 2020 20 minutter siden, Uatskillelig skrev: De bør sperres inne på livstid. Det er helt vanvittig at overgripere er så beskyttet av loven i dagens samfunn. Du nevnte noe om at din overgriper fikk 2 års fengsel for 6 år med seksuelt misbruk - det er jo bare latterlig. Han burde minst sittet inne like mange år som han begikk overgrep, altså minst 6 år, men jeg tenker at han burde ha vært sperret inne for livstid eller fått dødsstraff for de alvorlige skadene han påførte deg. Anket du dommen egentlig? Helt enig. Han burde sperres inn på livstid. Jeg hadde såpass tiltro til lovene vi har i Norge at jeg trodde når han først fikk straffen sin og fikk det på vandlen kunne han aldri røre flere barn. Så naiv jeg var, men var jo ikke så gammel heller 😔 Både advokaten min og bistandsadvokaten ble sjokka når de fikk høre den endelige dommen. Det tok meg i tillegg 4 år fra jeg anmeldte det til saken var ferdig. Ja, gikk til høyesterett, men det var han som anket. Han fikk strafferabatt fordi han innrømte deler av det. Desverre så ble det tatt mest hensyn til han, både før, under og etter rettsaken. Han fikk besøkelseforbud under og etter rettsaken da han var en fare for meg, men that's it. Men håper inderlig at behandlingen av overgrepsofre er litt bedre i dag 💕 Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2020 #499 Del Skrevet 29. juli 2020 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.7.2020 den 1.29): Helt enig. Han burde sperres inn på livstid. Jeg hadde såpass tiltro til lovene vi har i Norge at jeg trodde når han først fikk straffen sin og fikk det på vandlen kunne han aldri røre flere barn. Så naiv jeg var, men var jo ikke så gammel heller 😔 Både advokaten min og bistandsadvokaten ble sjokka når de fikk høre den endelige dommen. Det tok meg i tillegg 4 år fra jeg anmeldte det til saken var ferdig. Ja, gikk til høyesterett, men det var han som anket. Han fikk strafferabatt fordi han innrømte deler av det. Desverre så ble det tatt mest hensyn til han, både før, under og etter rettsaken. Han fikk besøkelseforbud under og etter rettsaken da han var en fare for meg, men that's it. Men håper inderlig at behandlingen av overgrepsofre er litt bedre i dag 💕 Anonymkode: d6dff...71b Fy flate så trist at du ikke ble bedre ivaretatt og at alt tok så fryktelig lang tid. Må ha vært noen ekstremt tøffe år. Han anket? Typisk psykopatisk oppførsel av han å gjøre seg til et offer i en sånn situasjon. Han burde bare tie og slutte å klage. I andre land hadde han fått dødsstraff. Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2020 #500 Del Skrevet 30. juli 2020 6 timer siden, Uatskillelig skrev: Fy flate så trist at du ikke ble bedre ivaretatt og at alt tok så fryktelig lang tid. Må ha vært noen ekstremt tøffe år. 😢 Han anket? Huff. Typisk psykopatisk oppførsel av han å gjøre seg til et offer i en sånn situasjon. Han burde bare tie og slutte å klage. I andre land hadde han fått dødsstraff. Hvor lenge er det siden du anmeldte? Er du redd for han den dag i dag? Hvor gammel er du nå? Jeg er 22. Du trenger ikke å svare på spørsmålene om du ikke vil, altså 💕 Det er rundt 20 år siden, er litt over 30 i dag. Så håper ting er litt anerledes for overgrepsofre i dag. Ca. 5 år siden jeg fant ut at han fortsatt er rundt barn. Han flyttet til hjemstedet mitt, så jeg måtte flytte vekk da jeg var redd for å møte på han, er en liten plass. Drar aldri tilbake dit igjen. Er redd for å møte på han, at han gjør noe eller at han flytter hit jeg bor nå. Anonymkode: d6dff...71b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå